کد خبر: ۶۱۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 25 May 2018

تابناک / عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حکم برنامه ششم مبنی بر اختصاص ۳میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس، گفت: تاکنون حداقل باید یک میلیارد دلار برای این مسئله پرداخت می‌شد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رقم‌های تصویب شده برای تخریب و بازسازی مدارس از محل صندوق ذخیره ارزی، گفت: نمایندگان طی تصویب برنامه ششم 3میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای آموزش و پرورش اختصاص دادند تا مدارس تخریبی خود را بازسازی و نوسازی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه می‌توان از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد تا کمبودها برای این مهم جبران شود اما دولت نوسازی مدارس را چندان جدی نگرفته است و به قانون عمل نمی‌کند؛ به همین دلیل رقم بسیار کمی را برای نوسازی در نظر گرفته است، هرچند بودجه عمرانی و نوسازی کشور در کل نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه از 3 میلیارد دلار تصویب شده برای نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده در برنامه ششم توسعه تاکنون حدود 300 الی 400 میلیون دلار به بازسازی و نوسازی مدارس تخصیص داده شده است، گفت: در حالی که تاکنون حداقل باید یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به مسئله مذکور اختصاص پیدا می‌کرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه 30درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است، یادآور شد: انتظارداریم دولت 3 میلیارد دلاری را که برای نوسازی و بازسازی مدارس در صحن علنی مجلس تصویب شده است، اجرایی کند چراکه زیبنده نیست دانش‌آموزان ایرانی در کپر و چادر تحصیل کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار