کد خبر: ۶۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 25 May 2018

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در پس از حضور در جام جهانی، ایران را ترک خواهد کرد.

کی‌روش در آوریل سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت و قرادادش تا قبل از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا در امارات به پایان خواهد رسید و سرمربی ۶۵ ساله تصمیم گرفته پس از ۷ سال پس از رقابت‌های جام جهانی، تیم ملی ایران را ترک کند.

کی‌روش در این گفت‌وگو که درکمپ تیم ملی فوتبال در ترکیه صورت گرفته است، گفت: تقریبا یک سال است که ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم و این درست است که آنها به من پیشنهاد داده‌اند که به مدت شش ماه دیگر حضور داشته باشم تا با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا در امارات برویم اما این موضوع انتظارات من را برآورده نمی‌کند. پس از همه این سال، فدراسیون فوتبال تنها قراردادم را برای شش ماه تمدید می‌کند و این یک پیشنهاد از نظر من قابل قبول نیست.

کی روش ادامه داد: البته مذاکرات ما به پایان رسیده و تاثیری در من نخواهد گذاشت. قبل از اینکه به استانبول بیاییم، قرار بود فدراسیون فوتبال در پیشنهادش تجدید نظر کند اما چنین کاری صورت نگرفت و من هم به آینده نگاه خواهم کرد.

کی روش تصمیم داشت تا سال ۲۰۱۸ با فوتبال خداحافظی کند اما حالا می خواهد به اولین کسی در دنیای فوتبال تبدیل شود که ۵ بار تیمی را به جام جهانی رسانده اند.

پیش از او کارلوس آلبرتو پریرا و بورا میلوتینوویچ ۵ بار در جام جهانی حاضر شدند اما آن‌ها یا هدایت تیم صعود کرده به تورنمنت را برعهده داشتند یا مربی تیم میزبان جام بودند.

کی روش در سال ۲۰۰۲ آفریقای جنوبی را به جام جهانی رساند، البته قبل از حضور در این مسابقات از سمتش استعفا کرد.

سرمربی پرتغالی در سال ۲۰۱۰ کشورش را به جام جهانی رساند و پس از آن دو بار با ایران راهی جام جهانی شد . کی‌روش حالا امیدوار است تا تیم دیگری را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند.

کی‌روش عنوان کرد: بعد از این همه سال فعالیت در تیم ملی فوتبال ایران در اندیشه اعلام بازنشستگی بودم، اما تصمیم گرفتم که در فوتبال اولین مربی باشم که برای ۵ بار تیمی را به جام جهانی می‌رساند. این موضوع شور و هیجان خاصی را برای من به وجود آورد و حالا حضور در پنجمین جام جهانی هدف مهم و اصلی برای من است.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه عنوان کرد: پیش از این دو پیشنهاد از قاره‌های آفریقا و آسیا داشتم تا تیم هایشان را به جام جهانی ۲۰۲۲ برسانم و اگرهم این موضوع قطعیت نیابد می‌توانم به دو پیشنهادی که از فوتبال انگلیس دارم، فکر کنم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار