کد خبر: ۶۱۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 24 May 2018

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای اروپایی برای حفظ برجام متحد خواهند ماند و موضع آنها تغییر نخواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای اروپایی برای حفظ برجام متحد خواهند ماند و موضع آنها تغییر نخواهد کرد.

رویترز درباره سفر 'ماس' به واشنگتن نوشت: وی در گفت وگویی صریح و سازنده با جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا موضع آلمان و اروپا را به صراحت تشریح کرده است.

ماس که قرار است طی ساعات آتی با 'مایک پمپئو' دیدار کند، گفت: اروپا در موضع خود درباره برجام بسیار بسیار متحد است و این موضع تغییر نخواهد کرد.

مزمان با سفر ماس به واشنگتن، گروه مالی «فولکس بانک» آلمان از شش شعبه اصلی خود در شهرهای این کشور خواسته است که به رغم خطر تهدیدهای آمریکا به همکاری خود با ایران ادامه دهند.

اشپیگل آنلاین اسامی شعبه های فولکس بانک را در شهرهای فورتسهایم، هایلبرون، وورتمبرگ، دونانکار، شوارتزوالد وکنستانس در جنوب آلمان اعلام کرد و افزود: این بانک ها قرار است با شروع تحریم های آمریکا مستقیما با بانک مرکزی ایران همکاری کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت خروج کشورش را از توافق هسته ای 1+5 با ایران اعلام کرد.

وی گفت که تحریم هایی را که طبق برجام برداشته شده بود، دوباره وضع کرده و همچنین تحریم های دیگری نیز وضع می کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه در ادامه اتهام پراکنی ها و گزافه گویی ها علیه تهران، در سخنانی 12 شرط برای ایران تعیین کرد و مدعی شد که برجام نقایص مرگبار دارد و جهان را به خطر انداخته است.

تصمیم ترامپ و اظهارات پمپئو با انتقادات و مخالفت های جهانی بسیاری مواجه شده است. سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در کنار چین و روسیه جزو مخالفان اصلی اقدامات دولت آمریکا در مساله برجام هستند.

اروپایی قول داده اند که در برابر تحریم های آمریکا از آن دسته از شرکت های خود که در ایران فعالیت می کنند، حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار