شهردار رشت به تابناک گفت؛
تابناک / امروز شهرداری‌ها شرایط مناسبی ندارند و در بخش ساخت و ساز دچار رکود شدیدی هستند؛ درآمد شهرداری ها کاهش یافته و شرایط سختی در اداره امور شهر وجود دارد، حتی بعضی شهرداری‌ها از پرداخت حقوق بازمانده‌اند.
کد خبر: ۶۰۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 21 May 2018

تابناک / امروز شهرداری‌ها شرایط مناسبی ندارند و در بخش ساخت و ساز دچار رکود شدیدی هستند؛ درآمد شهرداری ها کاهش یافته و شرایط سختی در اداره امور شهر وجود دارد، حتی بعضی شهرداری‌ها از پرداخت حقوق بازمانده‌اند.

 

بازنگری طرح تفصیلی مناطق 5 گانه شهر رشت با 2 امضا کلید خورد! / نصرتی: رونق صنعت ساخت و ساز بسیاری از مشکلات بیکاری را حل می کند

 

متأسفانه کاهش شدید درآمدهای شهرداری که در اثر رکودناشی از ساخت و ساز و مسکن است سبب شد که اهداف مشروح در چشم‌انداز در طی مدت مشخص شده محقق نشود.

 

دکتر مسعود نصرتی در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته سال بسیار سختی ازنظر بودجه و اعتبار برای شهرداری‌های کشور بود و در وضعیت اقتصادی امروز و کاهش شدید ساخت‌وساز، شهرداری‌ها مشکلات بسیار زیادی داشته و با کمبود اعتبار مواجه هستند؛چراکه سهم عمده‌ای از منابع درآمدی شهرداری‌ها را صدور پروانه ساختمانی شامل شده است.

 

بازنگری طرح تفصیلی و ضوابط آن با 2 امضای شهردار رشت و رییس نظام مهندسی استان کلید کلید خورد

 

شهردار رشت ادامه داد: باتوجه به مراجعات صورت گرفته و پیگیری های صنعت ساختمان برای بازنگری طرح تفصیلی شهر رشت، موارد این بازنگری مشترکا بین شهرداری رشت و نظام مهندسی ساختمان استان و همراهی کمیسیون عمران شورا به اتفاق مشاوران کمیسیون، در 51 بند و صورت جلسه ای مشترک تنظیم و جمع آوری و درنهایت با 2 امضای شهردار و رییس نظام برای طرح در کمیسیون ماده 5 ارسال شد.

 

نصرتی در پایان ضمن تشکر از مهندس خاوری و شعبانپور خاطرنشان کرد: برای سازندگان صنعت ساختمان فصل کاری بسیار مهم است و امیدوارم هرچه سریع تر مصوبه بازنگری طرح تفضیلی مناطق 5 گانه شهر رشت انجام شود؛چراکه رونق صنعت ساخت و ساز بسیاری از مشکلات بیکاری را می تواند حل کند.

 

گفتنی است که رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز، همزمانی آن با رونق رشته های مهندسی مرتبط با ساختمان در دانشگاهها و شمار قابل توجه دانش آموختگان این رشته ها سبب ساز نگرانیهایی در حوزه امنیت شغلی برای مهندسان شده است.

تعطیلی ساخت و سازها و بیکاری کارگران ساختمانی بر دیگر مشاغل نیز تاثیر منفی گذاشته و از نظر تولید مشکلاتی را ایجاد کرده است و اگر صنعت ساختمان کند و یا متوقف شود، دیگر مشاغل را دچار مشکل کرده و در این میان ضربه نخست به کارگران در عرصه‌های مختلف وارد می‌شود.

رکود بخش مسکن و ساختمان چندین سال است که به صورت مداوم ادامه دارد و بخش ساختمان با توجه به ماهیت آن یکی از بخش‌های اقتصادی پیشران به حساب می‌آید و ادامه‌دار شدن رکود در آن باعث ایجاد رکود در صنایع مختلف وابسته می‌شود که امید است با ساز و کار پیش بینی شده و بازنگری طرح تفصیلی مناطق 5 گانه شهر رشت اندکی از مشکلات حوزه ساخت و ساز کاهش پیدا کند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار