کد خبر: ۶۰۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ 19 May 2018

تابناک / به بهانه بیست و هفتم اردیبهشت ( آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی )دلم راضی نشد اندک کلامی و مختصر دلنوشته ای برای روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ننویسم.

 

روابط عمومی پلی شیشه ای ، میان مسئولین ، مردم و رسانه‌ها

 

همانطور که واقف هستید دنیای امروز دنیای مجازی و رسانه‌ها و اخبار و در نهایت ارتباط در سریعترین زمان ممکن است و ما نیز مستثنی از این حیث نمیباشیم پس باید در همه لحظات بروز بود و دنبال خلاقیت در کار گشت و این میسر نمی باشد برای یک مدیر روابط عمومی مگر اینکه عاشق بود.

روابط عمومی یعنی آیینه ،یعنی پل ، یعنی وصال ، یعنی اتاق و پنجره ی بی پرده و بی ریا

روابط عمومی یعنی قبل از اول باشید و بعد از آخر بروید ، روابط عمومی یعنی عشق ، عشق به خدمت و آگاهی دادن
روابط عمومی یعنی مسئولیت پذیری یعنی پاسخگویی
روابط عمومی یعنی استرس ،استرس آمده و شدن یا نیامدن و نشدن
روابط عمومی یعنی برای همه باشی و برای خود
روابط عمومی یعنی همه کاره و هیچ کاره
روابط عمومی یعنی همه را ببینی و هیچکس تورا می‌بیند
روابط عمومی یعنی........

یک روابط عمومی باید بمثابه هواشناس برای سازمان خود عمل نماید باید آنطور دقیق و ریزبینانه در اعتلای امورات سازمان ازطریق اخباری که منتشر میکند گام بردارد که بطور شفاف به مردم و رسانه ها اطلاع رسانی کند .
مدیر روابط عمومی موفق فردی است که کار گروهی را بداند و انجام دهد و در گام بعدی خود را در سازمان اثبات نماید بعنوان یک واحد موثرو تاثیر گذار که در ادامه خلا لحظه ای آن نیز کاملا ملموس و جبران ناپذیر باشد. در قدم بعدی موظف است اولا ارتباطات بین همکاران با یکدیگر و باریاست سازمان را هرچه بهتر و صمیمانه تر نماید تا کارها به خودی خود روند صعودی داشته باشد و ثانیا ارتباط و دیدار ارباب و رجوع و نحوه حل مشکلاتشان در کوتاهترین زمان و نهایت رضایتمندی پیش رود .

روابط عمومی در یک سازمان بعنوان مرجع مورد وثوق می‌باشد پس باید دقت و سرعت را در نشر اخبار سازمان به یک اندازه بالا ببرد و همتراز نماید تا از بروز شایعات جلوگیری نماید.
پس باید بدانیم روابط عمومی فقط یک رسانه خبری نیست البته اطلاع رسانی یکی از وظایف مهم آن است. یک مدیر روابط عمومی باید مشاوری امین و مطلع و بروز در حیطه کاری خود برای ریاست و همکاران سازمان باشد .
روابط عمومی باید چشمی بیدار ، گوشی شنوا و لسانی شیوا و گویا داشته باشد . صبور بودن از بارزترین ویژگی های یک مدیر روابط عمومی می باشد تمامی زحمات سازمان را او در نهایت با نوع کارخود جلوه خواهد داد.

در پایان ؛ نیاز امروز روابط عمومی ها هر روز و هر لحظه مجهز به سلاح علم و به روز بودن می‌باشد تا بتوانند با خلاقیت فضا را از یکنواختی دور نمایند . لازمه پویابودن از شروط و الزامات روابط عمومی می‌باشد که یکی از ملزومات آن بهره گیری از جوانان متخصص و متعهد در این حوزه است چرا که مدیر روابط عمومی باید پرتحرک و آگاه باشد تابتواند ارتباط ارتباط خود با رسانه ها را که امروزه جریان سازی می کنند در سطح دنیا ، حفظ نمایند تا متقابلاً از یکدیگر بهره مند گردند.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: امیرندیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار