همه آنچه در نشست هم‌اندیشی با جوانان گیلان در استانداری گذشت؛
تابناک / معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: امید در قشر جوان ایران اسلامی وجود دارد و آنان به آینده کشور امیدوار هستند.
کد خبر: ۶۰۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 16 May 2018

تابناک / معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: امید در قشر جوان ایران اسلامی وجود دارد و آنان به آینده کشور امیدوار هستند.

محمدمهدی تندگویان عصر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با جوانان گیلان در استانداری افزود: اینکه گفته می شود در جامعه امید کاهش یافته، به هیچ وجه درست نیست و جوانان ما ، پویا و امیدوارانه به کار خود ادامه می دهند.
وی اظهار کرد: گرچه مشکلات و مخالفت ها زیاد است، اما جوانان امیدوارانه، فعالیت داشته و راه خود را پیدا کرده اند.
معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید پذیرفته مقابل جوانان بنشیند و حرف آنان را گوش کند و هم اینک موضوع جوانان در کشور ، به طور جدی مطرح است.


وی خاطرنشان‌ کرد: رئیس جمهوری به همه نهادها و وزارتخانه ها دستور داده که در 2 بخش استفاده از جوانان و بانوان، نگاه ویژه ای داشته باشند و در این مدت، اتفاقات خوبی هم افتاده اما کافی نیست.


تندگویان ادامه داد: در این جلسه باید موضوعاتی مصوب و گزارش عملکرد از سوی تعدادی از سمن ها، اشتغالزایی و دوره های آموزشی پیش از ازدواج که در کاهش طلاق موثر است، ارائه شود.


وی با اشاره به موضوع جدایی وزارت ورزش از جوانان گفت: بحث قانونی این مهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: امیدوارم بتوانیم مشکلات جوانان را به حداقل برسانیم؛ با شنیدن مشکلات و صحبت ها بهتر می توانیم تصمیم‌گیری کنیم و این امر، حوصله می خواهد.
مصطفی سالاری برگزاری این جلسات را مفید دانست و افزود: در اینگونه جلسه ها، مشکلات گفته می شود و ما نیز آنها را می شنویم.
وی به گردشگری در گیلان اشاره و اضافه کرد: گردشگری یکی از محورهای بوم گردی است که در این راستا ، سال گذشته 44 میلیون نفر روز مسافر وارد استان شدند‌ و با توجه به افتتاح راه آهن و آزادراه، فاصله رشت تا تهران کوتاه و مسافران بیشتری وارد گیلان می شوند.
وی در خاتمه سخنانش گفت: باید نیازهای مسافران را رفع و همچنین درآمدزایی و اشتغال ایجاد کنیم ضمن آنکه تدابیر لازم برای رفع مشکلات حوزه محیط زیست نیز اندیشیده شود.

 

جوانان باید باید مطالبه گر جدی باشند

 

سالاری گفت؛ جوانان ما باید مطالبه گر جدی باشند تا شرایط بهتری ایجاد شود .

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این همایش گفت : مطالبه ی شما جوانان از تصمیم گیرندگان و دولت در حوزه ی کلان است این امر می باشد که اوضاع کسب و کار بهتر شود و بروکراسی ادارات برطرف شود و شرایط تسهیل یابد .

وی افزود : استان گیلان از این حیث خوب نیست و اگر کسی بخواهد کارآفرینی کند باید در دستگاهها در بروکراسی ها گیر کند و برخی حوزه ها تعیین تکلیف در خصوص مجوزها نشده است .

سالاری خاطر نشان کرد : کارها زیاد روان نیست و تنها راه قانونگذاری است .برای فعالیت ها بسیار ابتدایی قانون و مقررات داریم اما در فضای کسب و کار قانون مشخصی نداریم هر دستگاه دید تک بعدی خود دارد و به جای اینکه مسیر را باز کنند مانع ایجاد می کنند. اگر نهادی جلوی فعالیت و کارآفرینی شما را بگیرد نهاد فرابخشی نداریم که این فرآیند را سامان دهد .

استاندار گیلان تاکید کرد : اگر برای اینکارها ساز و کار اداری تعریف نکنیم این عوامل بازدارنده خواهد بود .

وی خطاب به جوانان گفت : شما باید مطالبه گر جدی باشید تا شرایط بهتری ایجاد شود .

 

صدای جوان گرایی در گیلان به گوش دولت برسد

 

مشاور استاندار گیلان در امور جوانان، از معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خواست صدای جوان گرایی در استان را به گوش دولت و دولتمردان برساند.

فرشاد نوروزپور عصر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با جوانان گیلان که با حضور تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سعی کردیم این جلسه را با حضور همه سلایق جوانان برگزار کنیم.
وی افزود: شاید خیلی ها نگران باشند که چرا همه اقشار جوان با بینش های سیاسی مختلف را به این نشست دعوت کرده ایم اما هدف ما این بود که مشکلات جوانان، بی واسطه شنیده شود.
نوروزپور تاکید کرد: انتظار داریم صدای جوانگرایی و اتحاد موجود در استان، به گوش دولت برسد.
سرپرست اداره ورزش و ‌جوانان گیلان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه گیلان میزبان اولین همایش کارآفرینان جوان کشور بود که امروز به اتمام رسید.
مربم بخشی افزود: در یکی از طرح ها، جوانی توانسته بود طرحی ارائه کند که 250 شغل ایجاد می کرد و البته یکی از اهداف مهم این برنامه نیز همین بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور جوانان خوشفکری داریم که زمینه ساز ارتقاء خود و جامعه می شوند که امیدواریم از این جوانان بیشتر حمایت شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: باید ‌زمینه سازی درستی در امور جوانان داشته باشیم تا جامعه رو به رشدی را شاهد باشیم.
جان احمد آقایی اظهار کرد: توجه به جوانان ، رکن بسیار مهمی است و دولت تدبیر و امید نیز به این امر توجهی ویژه دارد.
وی اضافه کرد: نظام های موفق به نیروی انسانی جوان و منابع مالی قوی توجه دارند و ما در نظام اجتماعی خود، هر دو‌ منابع را داریم و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار