کد خبر: ۶۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 15 May 2018

تابناک / نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نامی از مسئول آب در استان گیلان هست اما رسماً در گیلان مسئول و متولی امور آب نداریم.

به نقل از فارس، محمود شکری در نشستی که دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی با مجمع نمایندگان استان داشت با بیان اینکه به بحران آب در کشور از جمله استان گیلان اعتقادی ندارد اظهار کرد: متأسفانه نامی از مسئول آب در استان گیلان هست اما رسماً در گیلان مسئول و متولی امور آب نداریم.

محمود شکری با اشاره به بی مدیریتی در آب کشاورزی گیلان افزود: بی مدیریتی منابع آب در استان باعث شده تا کشاورزان احساس کم‌آبی کنند.

وی با بیان اینکه خشک‌سالی زیادی را پشت سرنهاده‌ایم گفت: خشک‌سالی کشاورزی بعد از خرداد احساس می‌شود و ما عملاً در فروردین و یا اردیبهشت خشک‌سالی چندانی نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکل کم‌آبی و ناتوانی درکشت و خزانه گیری مربوط به خود کشاورزان است افزود: برخی از کشاورزان کم‌کاری کرده‌اند و باید با دسترسی به اولین منابع آبی شخم اولیه می‌زدند.

شکری با بیان اینکه جلسات متعددی در حوزه آب برگزار می‌شود اما خروجی آن برای مردم ملموس نیست خاطرنشان کرد: نتیجه جلسات برگزارشده ازجمله شورای آب استان و شهرستان‌ها برای کشاورزان امیدبخش نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به درصد کم شخم اولیه در شهرستان تالش تصریح کرد: بسیاری از چاه‌های زراعی در شهرستان خشک و برخی از تجهیزات آب‌رسانی با اختلال روبرو هستند و نیاز به تعمیر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار