تابناک / شوراها نقش ارزنده ای در پیشرفت وتوسعه جامعه دارند هر جامعه برای پیشرفت باید از یک اتاق فکر قوی بهره مند باشد این اتاق فکر برای تصمیم گیری صحیح نیازمند تصمیم سازی است مردم به عنوان نیروی محرک شوراها به حساب می آیند که می توانند در زمینه تصمیم سازی نقش موثری ایفا کنند.
کد خبر: ۶۰۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 14 May 2018

تابناک / شوراها نقش ارزنده ای در پیشرفت وتوسعه جامعه دارند هر جامعه برای پیشرفت باید از یک اتاق فکر قوی بهره مند باشد این اتاق فکر برای تصمیم گیری صحیح نیازمند تصمیم سازی است مردم به عنوان نیروی محرک شوراها به حساب می آیند که می توانند در زمینه تصمیم سازی نقش موثری ایفا کنند.

دیدجامعه مطالبه گربه سمت توسعه است اما انچه طی سالیان گذشته در حوزه کاری شوراها مشاهده شده است گاها تصمیمات متناقض در برخی امور شهری بوده که امروز شوراها به جایگاهی رسانده است تا تصمیمات مستحکمی اتخاذ نمایند .خبرنگار ما گفتگویی با اعضای شورای شهر شلمان انجام داده است باهم آن را می خوانیم:

اصغری: ساخت پل ارتباطی خیابان اصلی به زمین ورزشی در اینده نزدیک

اصغری رییس شورای اسلامی شهر شلمان در این گفتگو گفت: مصوبات متعددی در ۹ ماهه عمر شورای پنجم به تصویب و بسیاری از انها به مرحله اجرا رسیده است.

علی اصغری تصویب پل ارتباطی خیابان اصلی به زمین ورزشی چمن مصنوعی را از مهمترین مصوبات شورای شهر شلمان عنوان نمود گفت: مشاور و طرح اولیه ساخت این پل به اتمام رسیده و در اینده نزدیک با انجام مناقصه پیمانکار طرح مشخص و عملیلات اجرایی ان اغاز خواهد شد.
وی تعریض و لایروبی رودخانه شلمانرود جهت جلوگیری از طغیان رودخانه وخسارت مردم در فصل بارندگی را از دیگر مصوبات شورا عنوان نمود و گفت :پس از پایان عملیات لایروبی رودخانه ، خاک حاصل از خاکبرداری کف رودخانه ،جهت ایجاد راه ساحلی حاشیه رودخانه استفاده خواهد شد که مطمینا علاوه بر ایجاد فضای زیبا برای شهروندان ؛اشتغالزایی نیز به همراه خواهد داشت.
رییس شورای شهر شلمان لایروبی رودخانه شلمانرود را از بزرگترین اقدامات منطقه شمرد و از مهندس شاد شهردار شلمان جهت انجام این کار بزرگ در راستای جلب رضایت حداکثری شهروندان قدردانی نمود.

 

درکشیده؛ اجرای اتوماسیون اداری در شهرداری شلمان برای اولین بار در استان
در ادامه درکشیده عضو دیگر شورای اسلامی شهر شلمان ، به کلنگ زنی پارک ملت (ابگیر بالامحله)در سه فاز اشاره نمود و گفت: برای فاز اول ان بودجه ۳۰۰میلیون تومانی مصوب شده است که یقینا با اتمام فاز اول در راستای جذب گردشگر و ایجاد اشتغالزایی در شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی در ادامه گابیون بندی حاشیه رودخانه نواب صفوی، روشنایی خیابان اصلی ،اجرای اسفالت معابر شهید انصاری به بالامحله، خیابان شهید علیپور به سمت قاضی محله و اسفالت خیابان شورا،لوله گذاری خیابان شهرداری به طول ۱۰۰ متر به صورت دیوار چینی را بخش دیگری از مصوبات مهم شورای شهر شلمان عنوان نمود.
وی به راه اندازی اتوماسیون اداری شهرداری اشاره کرد و گفت:در راستای مدیریت و صرفه جویی در وقت و کاغذ برای اولین بار در استان ،اتوماسیون اداری در شهرداری شلمان به اجرا درامده است.

 

پورسرپرست: برگزاری اولین دوره مسابقات کشتی گله مردی در ماه مبارک رمضان
در ادامه این گفتگو پورسرپرست عضو دیگر شورای شهر ضمن بیان این نکته که شلمان از جمله شهرهای مستعد ورزشی در منطقه است و هر ساله جوانان مدال اور زیادی را در سطح استان ،کشور و اسیا تربیت می نماید؛گفت:متاسفانه ما در شهر فاقد دفتر نمایندگی ورزش جوانان هستیم.در این راستا مکاتبات زیادی با مسیولین مربوطه انجام شده که امیدواریم بزودی بتوانیم دفتر نمایندگی ورزش جوانان را در شهر افتتاح نماییم.
پورسرپرست در ادامه افتتاح هییت های ورزشی شطرنج،کشتی ،وزنه برداری و والیبال ، برگزاری مسابقات مختلف در رده های سنی مختلف و همچنین برگزاری اولین جشنواره مسابقات بومی و محلی به مدت ۵ شب در ایام نوروز را از مهمترین اقدامات ورزشی شورای شهر شلمان برشمرد.
وی همچنین در ادامه از برگزاری اولین دوره مسابقات کشتی گیله مردی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

خورسند:در راستای زیباسازی رودخانه شلمانرود نیازمند حمایت مردم هستیم
علی خورسند عضو دیگر شورای شهر نیز در این گفتگو گفت:تمام سعی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری بران است تا شهر شلمان با قدمت دیرینه اش را،به کل کشور معرفی کند.در این راستا علاوه بر ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری مکاتبات متعددی را با مسیولین کشوری و استانی داشته تا بخشی از مرکز تحقیقات کشاورزی را به یک مرکز تفدیحی تبدیل نموده و از این طریق در جذب گردشگر پیشرو باشد.
خورسند در ادامه به کار بزرگ شهرداری و شورای شهر در زمینه لایروبی رودخانه اشاره کرد و گفت: در راستای زیبا سازی شهر و محیط زیست ،حمایت مردم نیز ضروری است.امیدواریم مردم حاشیه رودخانه،روستاهای همجوار و شهرداری املش با حمایت از این طرح بزرگ و نریختن زباله در حاشیه رودخانه، ما را یاری رسانند.
وی همچنین به حمایت شیلات استان از این طرح بزرگ اشاره کرد گفت: بزودی شیلات استان با رها سازی ماهیان آبزی جهت حفظ رودخانه شلمانرود ما را یاری می رساند.
خورسند در ادامه به کاهش فشار اب شرب در فصول گرما و نارضایتی مردم از وضع موجود و همچنین حفر یک حلقه اب چاه عمیق جهت تقویت ابرسانی به مزارع را از مهمترین مشکلات مردم شلمان عنوان نمود وگفت: امیدواریم مسیولین مربوطه در این راستا ما را یاری رسانند تا رضایت شهروندان جلب گردد.

پوررمضان: شهر زیبا با حمایت شهروندان بدست می اید
سالومه پورمضان عضو دیگر شورای شهر شلمان ضمن ابراز رضایت از همکاری شهروندان با اعضای شورای شهر گفت: از شهروندان شلمانی انتظار داریم با اعضای شورا ارتباط بیشتری داسته باشند.در جلسات شورا حضور داشته و از نظرات خود ما را مطلع سازند.یقینا شهر زیبا با همکاری و تعامل شهروندان ان بدست خواهد امد.
وی ضمن بیان رضایت اعضای شورای شهر از عملکرد شاد شهردار شلمان گفت:بیش از ۷۰ درصد مصوبات اعضای شورا توسط شهردار محترم به مرحله اجرا رسیده که یقینا با پشتکاری که در ایشان وجود دارد بزودی شاهد رضایت صد درصدی شهروندان خواهیم بود.
سالومه پوررمضان اظهار داشت: از شهروندان میخواهم که با پرداخت مالیات به موقع مجموعه شهرداری را یاری رسانند.یقینا با پرداخت مالیات ، مردم شاهد خدمات رسانی بیشتر خواهند بود.

 

همای گیلان /

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار