کد خبر: ۶۰۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 13 May 2018

تابناک / رئیس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان از گسترش و تقویت همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رفعت محمد اف بعدازظهر شنبه در همایش نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال-جنوب و شرق - غرب با اشاره به سابقه طولانی تجارت بین دو کشور ایران و آذربایجان ٬ اظهار کرد: اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بر توسعه، تقویت وتعمیق همه جانبه روابط و همکاری استوار است.

وی افزود: سال ۲۰۱۸ اوج همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

رئیس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان با اشاره به حال سرمایه گذاری دو کشور در یکدیگر، گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری تجار و بازرگانان ایرانی در جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

محمد اف تصریح کرد: در جمهوری آذربایجان امنیت پایدار در تمامی موارد و به ویژه حوزه اقتصادی وجود دارد و تجار ایرانی می توانند به راحتی در آذربایجان سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه حوزه گردشگری دو کشور را ممتاز دانست واظهار کرد: ایرانیان بسیاری در طول سال به جمهوری آذربایجان سفر می کنند و دولت آذربایجان با تسهیل در اخذ ویزا به صورت الکترونیکی سعی در ارائه خدمات نوین گردشگری به ایرانیان دارد.

رئیس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان دیدارهای روسای جمهور دو کشور در طول سه سال گذشته را نشانه عمق روابط دو کشور عنوان کرد و افزود: ظرفیت های اقتصادی دو کشور همسایه ایران و آذربایجان به نفع دو کشور در حال فعالیت بوده و این عزم دو جانبه ستودنی است.

وی با اشاره به اهمیت خط ریلی آستارا و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در این خط ریلی و همچنین بار انداز آستارای ایران ٬گفت: کشورها و سرمایه گذاران مختلفی از جمله گرجستان و روسیه برای سرمایه گذاری و استفاده از مزیت های این خط ریلی بین المللی اظهار علاقه کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار