کد خبر: ۶۰۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 13 May 2018

تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) به تنهایی بار هنری رشت را به دوش می‌‌کشد و باید تالار مرکزی رشت را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی عصر امروز در همایش "بزرگداشت تاریخ‌سازان گیلان" که به مناسبت سالروز شهادت "دکتر حشمت" از رهبران نهضت جنگل در رشت برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان بزرگانی دارد که سند فرهیختگی این استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام اینکه این استان دارای 260 رسانه است خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، استان گیلان با داشتن 113 پایگاه خبری دومین استان رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

فاضلی با اعلام اینکه از 34 استاد هنرهای تجسمی کشور، 28 نفر گیلانی هستند ابراز داشت: تاکنون در دو دوره از نمایشگاه‌های کتاب تهران مراسم "روز گیلان" برگزار شده که نخستین آن در سال 93 و دیگری در نمایشگاه کتاب امسال برگزار شد.

وی با اعلام اینکه استان گیلان به دلیل داشتن نخبگان هنری باید در زمان تخصیص بودجه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد گفت: مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) به تنهایی بار هنری رشت را به دوش می‌‌کشد و باید تالار مرکزی رشت را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رساند.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی این استان اظهار داشت: استان گیلان دارای مفاخری است که هرکدام برگی از سند تاریخ گیلان را رقم می‌زنند.

ژاله حساس‌خواه با بیان اینکه اهمیت سازمان اسناد به قدری بالا است که روز را در تقویم به نام آن ثبت کردند گفت: این سازمان در سال 91 در استان گیلان تشکیل شد و در ابتدا هیچ برنامه‌ای برای چگونگی مدیریت اسناد استان نداشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله اسناد در استان گیلان، مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان تصمیم گرفته است تا به جای یک روز، یک هفته را به عنوان 'هفته اسناد" در گیلان نامگذاری کند.

حساس‌خواه با بیان اینکه هفته اسناد از روز 17 اردیبهشت در استان گیلان آغاز شده است ابراز داشت: ما تلاش کردیم تا در گام نخست سند را به عنوان وسیله‌ای برای احیای هویت به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با اشاره به اجرای پویش "اهداء اسناد تاریخی گیلان" تصریح کرد: بعد از برگزاری این پویش، نمایشگاه اسناد استان گیلان در خانه فرهنگ رشت برگزار شد.

حساس‌خواه ضمن تشریح دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته اسناد استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از داریوش شایگان، برگزاری همایش اسناد گیلان در آستارا و بازدید از منطقه "حیران" از جمله این اقدامات بود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز اعدام دکتر حشمت اظهار داشت: دکتر حشمت به عنوان فرد دوم نهضت جنگل انسانی بود که آزاده به دنیا آمد، آزاده زیست، آزاده مبارزه کرد و آزاده از دنیا رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار