کد خبر: ۶۰۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 13 May 2018

تابناک / نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان حوزه‌‌ای در تراز انقلاب اسلامی و مطالبات مردم را می‌خواهد گفت: تحولات اثرگذار در حوزه‌های علمیه استان گیلان مشهود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در دیدار مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان گیلان در گذشته از یک سابقه درخشانی برخوردار بود اظهار داشت: در گذشته 50 مجتهد مسلم در استان گیلان حضور داشته و عمده آنها از شاگردان علمای بزرگ اسلام‌ بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه گیلان در گذشته از شخصیت‌های والایی برخوردار بودند‌ خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان گیلان در گذشت زمان به دلیل عدم رسیدگی مناسب با شرایط نابه‌سامانی مواجه شد در شرایطی که طلاب صاحب نظری در این حوزه فعالیت می‌کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه برخی از اشکلات در طلبه‌های گیلانی به دلیل شرایط نامناسب حوزه علمیه استان گیلان به درستی دیده می‌شود تصریح کرد: جوانان توانمند و مومنی در حوزه‌های علمیه استان گیلان حضور دارند اما موجبات رشد و تعلیم آنها مسیر درست و مطلوب را طی نکرده است.

وی طلبه، مدرس، مدیر مدرسه، مدیر حوزه‌ها و شورای حوزه‌های علمیه در هر منطقه را اضلاع اساسی شکل‌گیری و رشد حوزه‌های علمیه دانست و گفت: برای رشد، تعالی و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه‌های علمیه استان گیلان باید اقدامات جمعی و عملی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه ثمر کار و تلاش گروهی در حوزه‌های علمیه چند ساله آینده به بار می‌نشیند خاطرنشان کرد: امروز مطالبات جامعه دانشگاهیان به حدی گسترده است که یک طلبه باید در مدت کوتاه پاسخ‌‌دهنده شبهات روز باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه حوزه یک بال بزرگ در کنار دانشگاه برای فعالیت در میدان تبلیغ در عرصه‌های مختلف جامعه است تاکید کرد: حوزه علمیه باید با اقدامات مطلوب بتواند در عرصه‌های تبلیغ، فعالیت‌های میدانی داشته باشد تا به اهداف مطلوب دست یابد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه متاسفانه در عرصه‌های حوزه‌ نارسایی‌هایی وجود دارد و در عرصه حوزه باید استادان ماهر و متعهدی وجود داشته باشد گفت: استان گیلان حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و مطالبات مردم را می‌خواهد و برای رسیدن به این هدف باید تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسان حوزه‌های علمیه استان گیلان نیز باید در تراز انقلاب و مطالبات مردم فعالیت کنند افزود: در این عرصه نیازمند اقدامات جمعی و کار مضاعف هستیم و حوزه علمیه استان گیلان به منظور رسیدن به نقطه ایده‌ال دست یاری به سوی افراد توانمند در این عرصه دراز می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در حال حاضر تغییر و تحولات مطلوبی در حوزه علمیه امیرالمومنین استان گیلان انجام شده و برخی نمی‌خواهند این تحولات را بپذیرند افزود: تغییر و تحولات اثرگذار در حوزه‌های علمیه استان گیلان به‌درستی مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه کیفیت در حوزه‌های علمیه بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک حوزه‌های علمیه استان گیلان با تحولی کیفی مواجه شود و طلاب گیلانی بتوانند در حوزه‌های مختلف پاسخگوی شبهات روز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار