تابناک گیلان / وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی قابل تامل برای تاثیرگذاری بر مردم ایران، پیام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با پرداخت هزینه به توییتر به عنوان پیام تبلیغاتی برای کاربران فارسی زبان توییتر به اشتراک گذاشته است و این در حالی است که حتی ایرانی‌ها امکان دسترسی بدون فیلتر به توییتر را نیز ندارند و بدین ترتیب حتی کاربران فعال ایرانی نیز توان موج سازی موثر در این شبکه اجتماعی را ندارند.
کد خبر: ۶۰۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 12 May 2018

تابناک گیلان / وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی قابل تامل برای تاثیرگذاری بر مردم ایران، پیام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با پرداخت هزینه به توییتر به عنوان پیام تبلیغاتی برای کاربران فارسی زبان توییتر به اشتراک گذاشته است و این در حالی است که حتی ایرانی‌ها امکان دسترسی بدون فیلتر به توییتر را نیز ندارند و بدین ترتیب حتی کاربران فعال ایرانی نیز توان موج سازی موثر در این شبکه اجتماعی را ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از خروج دونالد ترامپ از برجام، بنیامین نتانیاهو چندین موضع گیری کرد. وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی یکی از این موضع‌گیری‌های نخست وزیر اسرائیل که به زبان عربی است، با زیرنویس فارسی در توییتر منتشر کرد و با توجه به دیده نشدن این پیام، با پرداخت هزینه به عنوان پیام تبلیغاتی این ویدیو را برای کاربران فارسی زبان به اشتراک گذاشت. این برای نخستین بار است که رژیم صهیونیستی به شکل علنی به دنبال تاثیرگذاری بر افکارعمومی ایران است و در این زمینه به صورت علنی هزینه تبلیغاتی می‌کند.

اسرائیل برای دیده شدن پیام نتانیاهو در توییتر پول می‌دهد، دست ایرانی‌ها برای رسیدن به توییتر بسته است!

این اقدام علنی، نخستین تحرک دشمنان ایران در شبکه‌های اجتماعی علیه کشورمان نیست اما نخستین تحرک علنی محسوب می‌شود. پیش از ایران، اسرائیل و عربستان شماری از هشتگ‌ها را در توییتر داغ کردند و به طور ویژه عربستان با سرمایه گذاری کلان در این حوزه به دنبال راه اندازی جنگ رسانه‌ای سنگین در بستر توییتر بوده و هست.

در تیر 1395 همزمان با آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر، سعودی‌ها هشتگی تحت عنوان #ایران_تحترق را در توییتر فعال کردند و کوشیدند تا از حوادث رخ داده در یک واحد پتروشیمی ایران، بهره برداری تبلیغاتی و تروریستی کنند و در همین راستا، یک شبکه وهابی ادعا کرد: «گردان‌های عقاب‌های احواز مسئولیت حادثه را به عهده گرفتند» و سپس بر این طبل محکمتر از قبل کوبیده شد، به گونه‌ای که این هشتگ در توییتر ترندِ منطقه‌ای شد.عملیات روانی سعودی‌ها در توییتر علیه ایران با تکیه بر حملات پاریس
 
همچنین پس از حمله یک تروریست با یک کامیون به جشن روز ملی فرانسه در نیس ـ که دست کم ۸۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت ـ تاکنون مشخص گشته عامل تروریستی کشته شده به ضرب گلوله پلیس، تونسی‌ِ فرانسوی‌زادهٔ ۳۱ ساله به نام «محمد لاهوییج بهلول» بوده و با توجه به سوابق حملات مشابه، احتمالاً این حمله از سوی داعش انجام شده است.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه، با تروریستی خواندن این حادثه، وضعیت اضطراری در فرانسه را مجدداً سه ماه دیگر تمدید کرد و در عین حال انگشت اشاره را به سمت تروریست‌های مستقر در سوریه گرفت و تأکید نمود: فرانسه عملیاتش را در سوریه و عراق تشدید می‌کند و به کسانی که به ما حمله کرده‌اند، در خانه خودشان ضربه می‌زنیم.

در این شرایط، عربستان سعودی، یک عملیات روانی را در توییتر علیه ایران به راه انداخت و با هشتگ #ايران_تدعم_الارهاب_بفرنسا، کوشید تا به استدلا‌ل‌های مضحک حملات نیس را به گردن ایران بیندازد. مهم‌ترین استدلال سعودی‌ها، اعتراض دولت و برخی مطبوعات ایران نسبت به برگزاری دورهمیِ منافقین در پاریس بود و سعودی‌ها با این استدلال، ادعا کردند ایران به تلافی چنین دورهمی‌، حمله به نیس را سازماندهی کرده‌اند!

این در حالی است که این دورهمی سال‌‍‌های متمادی در حال برگزاری است و هر سال ایران به صورت مستمر نسبت به حمایت فرانسه از این گروه تروریستی و صدور مجوز تمرکز گروهک تروریستی منافقین پاریس انتقاد کرده است؛ بنابراین اتفاق تازه‌ای رخ نداده که ایران بخواهد واکنشی نشان دهد. به جز این استدلال سست، سعودی‌ها هیچ منطق دیگری نداشتند اما حجم بالایی از توییت را برای ترند کردن هشتگ #ايران_تدعم_الارهاب_بفرنسا منتشر کرده‌اند.
آیا وقت رفع فیلتر توییتر برای ورود به یک «نبرد آنلاین» فرا نرسیده است؟

همچنین در مرداد 1395، هشتگ IRAN# در روزهای اخیر بر اثر چند صدهزار توییت آمریکایی‌ها ترند شد. موضوع توییت‌ها، اعتراض به تحویل 400 میلیون دلار به ایران به عنوان قسط اول بدهی آمریکا به ایران بابت لغو قرارداد تسلیحاتی ایران در ابتدای انقلاب بود. آمریکایی‌ها معترض بود که پرداخت این ملبغ آن هم در زمان تبادل گروگان‌های ایران و آمریکا، باج دادن به ایران بوده و به شدت نسبت به پرداخت حق ایران به حق معترض بودند!


توییتر بر خلاف فیس‌بوک پیش از آنکه به اندازه کافی در ایران شناخته شود، مسدود شد و با توجه به آنکه هیچ‌ یک از جذابیت‌های فیس بوک و اینستاگرام را نداشت و عمدتاً کارکرد خبری داشته، در ایران آنچنان فراگیر نشده و مردم نیز گرایش کمتری نسبت به اینستاگرام برای حضور در این بستر مجازی دارند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی و فعال شدن عربستان سعودی در توییتر برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران از طریق «ترند» کردن موضوعات ضدایرانی، باید در این مقطع درباره رفع مسدودیت توییتر در کشورمان بررسی‌هایی توسط نهادهای تصمیم‌گیرنده صورت پذیرد. حقیقت آن است که توییتر دارای ابعاد اخلاقی منفی نیز نیست و تنها ابعاد امنیتی برای آن متصور بود که با توجه به تحرکات اعراب ضدایراتی، این ابعاد پررنگ‌تر می‌شود.

توییتر یک رسانه کارآمد و یک بلندگوی به شدت قوی در سطح بین‌الملل است که پیش از مسلط شدن سعودی‌ها بر آن، باید توسط ایرانی‌ها کنترل شده باشد. انتظار می‌رود برای حضور وسیع کاربران ایرانی در این «نبردآنلاین» که بخواهیم یا نخواهیم رسماً آغاز شده، بستر لازم در این دوره زمانی فراهم شود و قدرت عمل در اختیار تعداد بالای کاربران ایرانی قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار