تابناک / نماینده آستارا بر لزوم برداشته شدن روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان و تمدید گذر 45 کیلومتری و همچنین تجدیدنظر در عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 06 May 2018

تابناک / نماینده آستارا بر لزوم برداشته شدن روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان و تمدید گذر 45 کیلومتری و همچنین تجدیدنظر در عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ولی داداشی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در توضیح سوالش پیرامون عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان گفت: قرار بود ویزا برای اتباع ایرانی جهت سفر به جمهوری آذربایجان برداشته شود که این اقدام صورت نگرفته از طرف دیگر گذر مرزی 45 کیلومتری نیز توسط این کشور تمدید نشده است. موضوعی که مشکلاتی را برای مردم آستارا به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به نیازهای مرزنشینان توجه شود، گفت: 75 درصد مردم آستارا در انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی رای دادند. لذا لازم است دولت و رئیس‌جمهور توجه به نیازهای مردم را در اولویت قرار دهد.

نماینده آستارا وزارت خارجه را به عنوان تنها مرجعی دانست که می تواند مشکل روادید را حل کند و اظهار کرد: وزارت خارجه مسئول ایجاد رابطه صلح آمیز با سایر کشورها است. به همین دلیل باید موضوع لغو روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان را پیگیری کند.

داداشی با بیان اینکه صادرات از پایانه آستارا سالانه بیشتر از 220 میلیون دلار است افزود: این ظرفیت بسیار بزرگی است. برای کالاهای ما خریداران بسیار زیادی وجود دارد پس باید مساعدت‌های لازم صورت گیرد تا مسئولان آذربایجان مجاب شده که مشکل را حل کنند. اقتصاد و معیشت مردم در شهرستان آستارا و شهرستان‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ایران به مشکل برخورده‌اند. امروز تجار و بازرگانان مشکل دارند.

وی افزود: مردم آستارا معیشت خود را از کشاورزی تامین نمی کنند. آنها از راه تجارت و گردشگری امرار معاش می کنند لذا باید در جهت حل مشکل روادید تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

داداشی گفت: اکنون با افزایش عوارض خروج از کشور مشکلاتی برای رفت و آمد بین مردم مرزنشین به وجود آمده است. به خصوص آن دسته از مردمی که از آستارا به آذربایجان ازدواج کرده‌اند و عملا رفت و آمدشان به آن سوی آبها با مشکل مواجه شده است. اینها به خاطر برداشته نشدن ویزا و مشکل گذر 45 کیلومتری است. باید رایزنی با دولت آذربایجان را اولویت جدی قرار داد.

نماینده آستارا خطاب به ظریف گفت: آقای ظریف شما کسی هستید که توانستید مذاکرات 1+5 را با موفقیت پشت سر بگذارید. البته می دانید که آمریکایی ها می خواهند موانعی ایجاد کنند. ما از شما حمایت می کنیم. می خواهیم در موضوع آستارا و روابط جمهوری آذربایجان نیز همت ویژه‌ای به خرج دهید تا مشکلات حل شود.

وی با طرح پیشنهاداتی گفت: پیشنهاد من این است که علاوه بر برداشته شدن ویزا گذر مرزی 45 کیلومتری تمدید شود. اگر آنها با 45 کیلومتر موافقت نکردند گذر 10 کیلومتری داشته باشیم تا حداقل گذر مرزی در آستارا ایجاد شود.

داداشی در پایان گفت: با توجه به اینکه آقای ظریف برای پیگیری این موضوع قول داده اند، بنده از رای گیری انصراف می دهم. آقای ظریف ما حامی شما هستیم و شما را دوست داریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آقای نماینده
حرفه مردم آستارو زدید و از شما تشکر میکنیم
حالا توپ زمین دولت و وزارت امور خارجه و آقای ظریف است.
آقای ظریف در میدان فوتبال خوب شوت بزنید
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آقای داداشی از شما ممنونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
آقای نماینده آستارا به خاطره پشتیانی از مردم گیلان در برابر استاندار از شما ممنونیم من خودم اهل انزلی هستم ولی تعریفه شما زیاد شنیدم که انسانی پاک و درستی هستید
و میدانم برای شهرتون و مردمش زحمات زیادی میکشین
غیرت ایرانی و شرف ایرانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار