تابناک / یکی از واژه هایی که وارد ادبیات سیاسی ایران شد،آقازاده بود. اصولا آقازاده ها به فرزندان مسئولانی گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر، توانسته اند به رانت های اقتصادی و مدیریتی و دیگر مزیت های اجتماعی دست یابند.
کد خبر: ۶۰۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 05 May 2018

تابناک / یکی از واژه هایی که وارد ادبیات سیاسی ایران شد،آقازاده بود. اصولا آقازاده ها به فرزندان مسئولانی گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر، توانسته اند به رانت های اقتصادی و مدیریتی و دیگر مزیت های اجتماعی دست یابند.

ژن خوب هم دیگر واژه ایی است که همین کارکرد را به خود گرفته است.

ژن خوب داشته باشی یک شبه از یک کارمند معمولی در بنادر دریانوردی میشوی مدیر کل فلان اداره و به واسطه دایی جان همینطور پله های ترقی را طی کرده تا به یکی از پست های استانداری برسی!

ژن خوب داشته باشی مشاور فلان مدیر ،فلان مسئول هم میتوانی بشوی و دریافتی های میلیونی نصیبت شود!

ژن خوب یعنی فرزند عضو شورایی که هنوز به بلوغ نرسیده میشود کارمند فلان اداره!

با ژن خوب میتوانی بدون هیچ محدودیتی چهار سال منطقه آزاد را در دست داشته باشی و به هیچ کس پاسخگو نباشی!

ژن خوب میشود فرزند فلان آیت اللهی که با سو استفاده از موقعیت پدر،با ساخت و سازهای بی درو پیکر و کلاه گذاشتن بر سر مردم، آبروی نظام را به خطر می اندازد!

با ژن خوب میتوان میلیاردها تومان وام به بهانه تولید اشتغال بگیری و بروی و آب از آّب تکان نخورد!

ژن خوب میشود فرزند فلان عضو شورایی که با نفوذ خود در شهرداری، پروژه های دوستان خودی را تسریع میبخشد!

ژن خوب میشود برادر فلان نماینده ای که بدون هیچ سابقه ای، شهرداری فلان شهرستان را در دست میگیرد یا فرزند فلان نماینده ایی که استخدام فلان بانک و فلان اداره میشود!

ژن خوب میشود سربازی که باید دوران خدمت خود را در پادگان نظامی سپری کند، اما کنار استاندار و پشت میز مدیریتی با کت و شلوار اتو کشیده ،بسر میبرد!

ژن خوب میتواند شما را به پست های ورزشی ،گردشگری، هوایی، زمینی، صنعتی، فرهنگی،هنری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، داخلی، خارجی … هم برساند!

 

شرط جذب شدن به‌عنوان نیروی شرکتی: داشتن ژن خوب و پشتوانه فامیلی در شهرداری!


هنوز مدت‌زمان زیادی از جنجال حضور فرزند سرپرست سابق شهرداری رشت نگذشته که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دختر یکی دیگر از پرسنل شهرداری نیز به‌عنوان نیروی شرکتی وارد مجموعه شهرداری شده است.

این فرد که دختر یکی از پرسنل رسمی شهرداری است چندی است که با عنوان نیروی شرکتی وارد مجموعه شهرداری رشت شده و احتمالاً قرار است به‌زودی طی شکایتی به‌عنوان نیروی رسمی جذب شهرداری شود!

گفتنیست طی چند سال اخیر مجموعه شهرداری به حدی فربه شده که با آغاز بکار مسعود نصرتی به‌عنوان شهردار رشت، برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان و کارگران شهرداری عملاً تمام پروژه‌های عمرانی شهر رشت تعطیل شد تا حقوق و مزایای کارکنان شهرداری پرداخت شود.

 

 

منبع: تابناک
برچسب ها: ژن خوب
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
لنگرودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
باید یه اسم جدید انتخاب کرد برای اینا خوب و اقا حیفه براشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
یکی از بهترین ژنهای ایران ژنه فرماندار آستاراست
یک شبه مدیر کل اجتماعی استانداری گیلان شد و یک شبه فرماندار آستارا
چون ایشون اصلن کارمند رسمی نیست
عالی ترین ژنهای ایران از نوع درجه یک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار