تابناک / روز گذشته و در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت فرهام زاهد در اظهاراتی تأسف برانگیز، با نام بردن از چند پایگاه خبری استان در خصوص پرداختی به رسانه‌ها مدعی شد: من می‌گویم هیچکس نباید بگیرد! سایت‌های رشت همین‌ها هستند دیگر!
کد خبر: ۵۹۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 30 April 2018

تابناک / روز گذشته و در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت فرهام زاهد در اظهاراتی تأسف برانگیز، با نام بردن از چند پایگاه خبری استان در خصوص پرداختی به رسانه‌ها مدعی شد: من می‌گویم هیچکس نباید بگیرد! سایت‌های رشت همین‌ها هستند دیگر!

 

آقای زاهد؛ رسانه‌ها صدقه بگیر شما و شهرداری هستند که بخواهید سالی دو بار جیره سالانه آنها را پرداخت کنید؟! / رسانه‌های شهر رشت و استان گیلان را صدقه بگیر ندانید! / به دوران شهرداری دوست عزیزتان که با ایشان قهوه می‌خوردید و دم‌نوش سفارش می‌دادید بپردازید!

 

بحث من این است: هیچ سایتی، روزنامه‌ای، هر عزیزی که دارد فعالیت خبری می‌کند، خارج از چهارچوب‌هایی که قانون برای ما مشخص کرده که از آنها بخواهیم، به آنها رپورتاژ بدهیم یا آگهی مزایده و مناقصه بدهیم که به سمع و نظر یک عده‌ای برسانند نباید از ما دریافتی داشته باشند، مگر آنکه شورا بیاید مصوب کند که به جهت کمک به استقلال نشریات، به جهت کمک به چرخش سریع اطلاعات و… در سال دو مرحله به آنها پرداختی داشته باشیم! یک بار روز خبرنگار و یک بار هم به مناسبت عید!

زاهد ادامه می‌دهد: در حال حاضر موضوع عوض شده. همه خود را محق می‌دانند اما در عدد و رقم با هم اختلاف دارند. اصل قضیه زیر سؤال است. چه شهرداری ۳۰۰ میلیون بدهد، چه شهرداری‌های مناطق هرکدام یک میلیارد بدهند!

وی اضافه میکند: من دیروز به عزیزان عرض کردم که اگر مخالفتی در باب یکسری کارهای مدرن صورت می‌گیرد دال بر تحجر، واپس‌گرایی و یا اهل اینگونه داستان‌ها نباشد، نیست! اتفاقاً می‌خواهیم همه‌چیز در یک فضای شیشه‌ای و کاملاً شفاف قرار بگیرد. چه کار درست چه کار حرفه‌ای چه کارحرفه ای! هرچه که دوستان نامش را می‌گذارند. در بحث مجسمه آیت‌الله احسانبخش دوستان گفتند چقدر هزینه شده است؟! بنده گفتم آنجا بحث قیمت نداریم! یک وقت مثلاً یک فرد استاد این کار است و یک قیمتی می‌گیرد و منی که اسمی در این کار در نکرده‌ام یک پنجم این قیمت را بگیرم! شاید ایشان یک ماه وقت بگذارند و من بی‌تجربه ۵ ماه اما امضاء ایشان فرق می‌کند. در بحث هنری موضوع فرق می‌کند. اما ما داریم در مورد یک فعالیت مشخص حرف می‌زنیم که عدد و رقم مشخص و عرف دارد! ما نمی‌خواهیم زاهد گفت! زاهد در ادامه افزود! ما اینها را نمی‌خواهیم!

حال اما این سؤال از فرهام زاهد مطرح است که آیا در خصوص برخی دوستان بسیار نزدیک خود هم خبر دارید؟! آیا در خصوص پروژه گرفتن‌های آنها به‌صورت دلالی با سفارشات بسیار خاص پیش از نوروز ۹۷ نیز همین نظر را دارید؟! پایگاه خبری سپیدخبر به‌عنوان رسانه‌ای که تا به امروز یک ریال نه از شهرداری طلب کرده و نه دریافت از شما این سؤال را دارد که آیا در نظر شما رسانه‌ها صدقه بگیر حضرتعالی و شهرداری هستند که بخواهید سالی دو بار جیره سالانه آنها را پرداخت کنید؟! چطور در بازه زمانی انتخابات خبرنگاران عزیز شده و اخبار و عکس‌ها برای شورانشینان می‌شود اما اکنون چنین اهانت‌آمیز سخن می‌گویید؟!

آقای زاهد رسانه سپیدخبر به‌عنوان رسانه‌ای مستقل بدون وابستگی به هیچ فرد و جناح خاصی به شما که اینگونه توهین‌آمیز و ناشایست مقابل رسانه‌ها قد علم کرده‌اید پیشنهاد می‌دهد از برخی سازمان‌ها همچون سیما و منظر، پسماند، فرهنگی ورزشی، فاوا، حمل‌ونقل، عمران، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و میادین شهرداری رشت معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه انسانی، حمل‌ونقل و امور زیربنایی، شهرسازی و معماری، مالی و اقتصادی و خدمات شهری در خصوص پروژه‌ها و پرداختی به برخی رسانه‌ها نیز تحقیق و تفحص را آغاز کنید!

آقای زاهد! رسانه‌های شهر رشت یا استان گیلان به همان ۵ رسانه‌ای که نام بردید ختم نشده و نخواهد شد! تمام آن دوستان از دوستان ما نیز هستند و سابقه همکاری نیز در این بین وجود دارد اما بدانید که سایر رسانه‌ها نیز تریبون‌ها و اثرگذاری‌های خاص خود را دارند. پس بهتر آن است در هنگام اظهارنظر مقابل رسانه‌ها اینگونه از دایره احترام خارج نشده و رسانه‌های شهر رشت و استان گیلان را صدقه بگیر ندانید.

در پایان از رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت درخواست می‌شود کمی به موضوعات دوران شهرداری دوست عزیزشان که با ایشان قهوه می‌خوردند و دم‌نوش سفارش می‌دادند نیز بپردازند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار