استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه با وجود بالاتر بودن درآمد سرانه خوزستان از متوسط کشوری، توزیع ثروت در خوزستان عادلانه نیست، گفت: باید جهت توانمندسازی افرادی که از روند توسعه و حرکت نسبتا خوب عقب ‌مانده‌اند، تلاش کنیم.
کد خبر: ۵۹۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 25 April 2018

 

توزیع ثروت در خوزستان عادلانه نیست

غلامرضا شریعتی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت توانمندسازی نیازمندان که امروز (5 اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان انجام شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای هماهنگی بیشتر بین استانداری خوزستان و کمیته امداد خمینی(ره) تنظیم شده و تلاش بر این است که مفاد تفاهم‌نامه اجرا شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در خصوص احداث مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد مقرر شد که مدت زمان احداث این منازل از سه سال به دو سال تغییر کند و سریع‌تر انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در زمینه اشتغال نیازمندان نیز اقدامات خوبی در سال 96، انجام شده و همچنین تمهیداتی اندیشیده شده است و امیدواریم این کار در سال 97 بهتر انجام شود.

شریعتی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان کمیته امداد خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: خدا را شاکریم که کمیته امداد شرایطی را برای افراد تحت پوشش خود فراهم کرده تا این افراد به سمت مشاغلی که امکان پایداری بیشتری دارند، هدایت شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با نظم بیشتری بتوانیم این همکاری را گسترش دهیم، افزود: با منطقه آزاد اروند نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد و تلاش می‌کنیم برنامه‌ها طبق بندهای تفاهم‌نامه اجرا شود. در مجموع همکاری خوبی بین کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و استانداری خوزستان در زمینه‌های مختلف اشتغال‌زایی، توانمندسازی نیازمندان، مسکن در مناطق محروم انجام شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه درآمد سرانه خوزستان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، گفت: علی‌رغم اینکه درآمد سرانه خوزستان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است اما تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است که این نشان از این است که خلق ثروت در خوزستان انجام می‌شود اما جنبه توزیع عادلانه ثروت کمتر است و باید جهت توانمندسازی افرادی که از روند توسعه و حرکت نسبتا خوب عقب ‌مانده‌اند، تلاش کنیم.

وی افزود: خوزستان پتانسیل و استعدادهای زیادی دارد و رشد سرمایه‌گذاری در خوزستان در چند سال اخیر قابل ملاحظه بوده و در حال سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه هستیم. گرچه این حرکت موجب خلق ثروت می‌شود اما توزیع چندانی ندارد و می‌تواند موجب افزایش فاصله طبقاتی شود و ما باید در قالب تفاهم‌نامه‌ها تلاش کنیم این موارد را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار