مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد عناوين و برنامه‌هاي هفته کارگر در اين استان را تشريح كرد.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 25 April 2018

«محمد حسین ریاحی» در اين باره گفت: برنامه‌های هفته کارگر سال 97 از روز پنجم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز یازدهم ادامه دارد و محوریت اصلی را حمایت از کالای ایرانی قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی جلسات متعدد با اعضای ستاد کمیته بزرگداشت هفته کارگر موضوعات و برنامه‌های مختلفی مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد بر اساس آن نخستین روز از هفته کارگر به عنوان «کارگر، میثاق با امام و رهبری و حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده که در این روز تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل(ره)، عطرافشاني و اهداي گل با حضور در مرقد سومين شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي(ره) و گلزار شهدا با حضور جمعي از تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي،  نواختن زنگ ورزش كارگري و بازدید از تشکل‌های کارگری را خواهیم داشت. 

رياحي ادامه داد: عنوان دومین روز «کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار» خواهد بود كه همايش دوچرخه‌سواري كارگران، بازديد از واحد نمونه استانی و مراسم كلنگ‌زني ساختمان مجموعه‌های فرهنگي، ورزشي و رفاهي كارگران هرات و مروست (شهرستان خاتم) از برنامه‌هایی است که در این روز برگزار خواهد شد. 

وي از نامگذاري سومین روز هفته کارگر به عنوان «کارگران، معنویت، نشاط و ورزش» خبر داد و افزود: حضور پرشور كارگران و كارفرمايان در نماز جمعه تنها برنامه این روز است.

وي با بيان اين كه روز چهارم نیز به نام «زنان کارگر، مشارکت اجتماعی، جوانان و عدالت شغلی» عنوان شده،‌ اظهار كرد: مراسم تفسير موضوعي قرآن و ديدار جمعي از تشكلات كارگري و كارفرمايي با نماينده ولي فقيه و امام جمعه معزز يزد، ديدار مدیران و روسای اداره کل با خانواده‌هاي شهدا و حادثه‌ديدگان جبهه كار و توليد، تجليل از زنان كارگر منتخب و برگزاري مسابقه فوتسال كارگري برنامه‌هایی است که در این روز انجام می‌شود. 

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان «کارگران، شوراها و تشکل‌های کارگری» را عنوان پنجمین روز هفته كارگر بيان كرد و گفت: برنامه‌هایی نظیر همايش روز جهاني ايمني و بهداشت كار، بازديد تشكلات كارگري و كارفرمايي از مركز آموزشگاهی فني و حرفه‌اي و موسسه خیریه فاطمه الزهرا از برنامه‌هایی است که برای این روز درنظر گرفته شد.

وي اضافه مي‌كند: عنوان روز ششم «کارگران، بازنشستگان و قوانین حمایتی» است که عيادت از بيماران بيمارستان شهداي كارگر و اهداي گل، گردهمايي تشكلات كارگري با حضور معاون وزير، استاندار به منظور تجليل از كارگران، گروه‌هاي كار و واحد نمونه منتخب در بيست و نهمين جشنواره امتنان از نخبگان جامعه كار و توليد، جنگ بزرگ حمايت از كالاي ايراني و جهادگران عرصه كار و توليد، برنامه‌های این روز است. 

رياحي در پايان خاطرنشان كرد: روز پایانی که «روز جهانی کار و کارگر» نامیده شده، جهت راهپیمایی کارگران عزیز در نظر گرفته شده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار