خبرهای خوبی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به گوش نمی رسد؛
تابناک / هفته گذشته بود که گزارشی با عنوان شاید ایزددوست تنها مدیرکلی باشد که عملکردش از سوی هر دو استاندار گیلان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت! / چرا نجفی از برخورد با مدیرکل کار و تعاون گیلان اجتناب کرد؟ ؛ شاید برکناری ایزددوست به بهای گزاف ناراحتی الیاس حضرتی برای استاندار جدید تمام شود! از طریق تابناک و بخش قابل توجهی از رسانه های استان منتشر شد.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳ 24 April 2018

تابناک / هفته گذشته بود که گزارشی با عنوان شاید ایزددوست تنها مدیرکلی باشد که عملکردش از سوی هر دو استاندار گیلان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت! / چرا نجفی از برخورد با مدیرکل کار و تعاون گیلان اجتناب کرد؟ ؛ شاید برکناری ایزددوست به بهای گزاف ناراحتی الیاس حضرتی برای استاندار جدید تمام شود!  از طریق تابناک و بخش قابل توجهی از رسانه های استان منتشر شد.

 

اما یک هفته پس از این گزارش اتفاقی عجیب اما قابل پیش بینی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان رخ داد.

 

علت استعفای مازیار صیادی،مشاور مدیرکل تعاون گیلان چه است!؟

 

صیادی استعفاء داد!!

 

مازیار صیادی مشاور محمود ایزددوست در تعاونی سهامی عام رایا،توسعه و عمران شهرستان رشت،پرورش ماهی در قفس،مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در افدامی قابل تامل استعفاء داد.

اینکه صیادی در این برهه زمانی که آقای مدیرکل، موقعیت چندان خوبی ندارد و چندباری هم مورد عنایت استاندار گیلان واقع شده است از چند وجه قابل بررسی است.

 

یکی از دانه‌های تسبیح ازهم گسیخته نظام اداری کشور، پدیده مشاوران است. مشاور در نظام اداری کشور هر کارکردی می‌تواند داشته باشد و به جرأت می‌توان گفت که کارکرد اصلی و اصولی آن کمتر به چشم می‌خورد. برخی از انواع این کارکردها عبارت‌اند از:

حذف محترمانه: معمولاٌ هنگامی‌که مقام محترم ریاست قصد تغییر مدیری را دارد و به‌حساب خود نمی‌خواهد وی را برنجاند، و یا می‌خواهد جلوی پیامدهای احتمالی تصمیم خود را بگیرد، هم‌زمان با برداشتن آن مدیر یک حکم مشاوره برای او می‌زند. این نوع مشاور عملاٌ تشریفاتی است.

ورود محتاطانه: هنگامی‌که مدیرکل و یا رئیس علاقه‌مند استفاده از فردی در سطوح بالای سازمان خود است اما از مخالفت‌ها و حساسیت‌های مقامات مافوق خود و یا مجلس و سایر ارکان نگران است، آن فرد را به‌عنوان مشاور نزد خود می‌آورد. این نوع مشاور درواقع یک مقام اجرایی تمام‌عیار است در لباس مشاور.

نداشتن قدرت اجرایی مشاوران دستگاههای اجرایی و مشخص نبودن جایگاه نهادهای رسمی متولی سیاستگذاری و فقدان نظارت، ارزیابی و ضمانت اجرای برنامه‌های مرتبط از جمله مواردی است که تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

 

برخی چالش های مشاوران دستگاه های اجرایی در گیلان:

 

مشخص نبودن جایگاه نهادهای رسمی متولی سیاستگذاری و برنامه ریزی امور مشاوران و فقدان نظارت، ارزیابی و ضمانت اجرای برنامه‌های مرتبط

عدم ثبات ساختار و مأموریت‌های سازمانی امور مشاوران

ابهام جایگاه برنامه‌های خاص مشاوران در نظام بودجه‌ریزی کشور و عدم تخصیص بودجه کافی متناسب با مأموریت‌های محوله و استفاده غیراثر بخش از بودجه

حاشیه ای بودن مسایل مشاوران در دستگاه‌های اجرایی استان

نداشتن قدرت اجرایی مشاوران دستگاههای اجرایی و در برخی موارد حذف آنها از جریان تصمیم گیری و تصمیم سازی

عدم باور مسئولان اجرایی کشور در زمینه ضرورت مشاوران در عرصه های مختلف جامعه برای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار

 

علت استعفای مازیار صیادی،مشاور مدیرکل تعاون گیلان چه است!؟+متن استعفاء

 

این مسائل درحالی است که بارها و بارها از رییس جمهور و معاون اول گرفته تا مقام عالی دولت در گیلان تاکید کردند: مدیران دستگاهها به هیچ عنوان پست مشاور را یک جایگاه صرفاً تشریفاتی قلمداد نکنند و تا جایی که ممکن است از ظرفیت این مشاوران استفاده کرده و آنها را در امور مشارکت دهند.

 

در میان رفتارهای مدیران که کارمندان گفته‌اند بیشترین آسیب را به‌ آن‌ها می‌زند، قدرنشناسی یک مدیر از موفقیت‌های کارمندان‌اش، در صدر فهرست قرار دارد و ارتباطات سالم نیازمند انرژی برای وصل شدن است، که همراه می‌شود با دخالت دادن کارمندان، قدرشناسی، جهت‌دهی روشن، تعامل معنادادر وهمچنین دریافت بازخورد، که همه این‌ها به عنوان مرکز عصبی سازمان عمل می‌کنند. 

به هرحال بهترین شخص برای بیان چرایی استعفا از اداره کل تعاون گیلان بی شک کسی نیست جز مازیار صیادی که امیدواریم برای روشن شدن اصل ماجرا و تنویر افکار عمومی به زودی دلایل خود را از طریق رسانه ها بازگو کند.

 

تابناک اضافه می کند، اخیرا شنیده شده که سیدرحمان موسوی، مشاور جوان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز به نوعی عدم رضایتش از عملکرد مدیرکل را با استعفاء خود ابراز کرده است که به زودی در این خصوص نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

شاید ایزددوست تنها مدیرکلی است که عملکردش از سوی هر دو استاندار گیلان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است! / چرا چرا نجفی از برخورد با مدیرکل تعاون گیلان اجتناب کرد؟ ؛ شاید برکناری ایزددوست به بهای گزاف ناراحتی الیاس حضرتی تمام شود!

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
سلام و خسته نباشید
همکاران اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان می دانند که آقای مازیار صیادی در دوران مشاور بودن خود کم ار آقای ایزددوست استفاده نکرده است .
در مورد مشاغل خانگی به عنوان مشاور مدیر کل و به بهانه ثبت نام متقاضیان از هر متقاضی 400 تا 500 هزار تومان دریافت می کرده که این موضوع موجب عکس العمل و اعتراض متقاضیان توسط بخشداریهای استان شد
ضمن اینکه ایشان نهایت چاپلوسی و تملق را برای آقای ایزد دوست داشته و حالا که تاریخ انقضاء ایشان به سر رسیده شاکی هستند .
ما کارکنان اداره کل هیچوقت ایشان را در محل کار نمی دیدیم بماند که همیشه با آمدن هر مدیرکل ایشان برای مدتی در اداره کل آفتابی می شده و بعد از آن از نظرها غایب .
تجهیز دفتر ایشان در بلوار قلی پور رشت اختصاص 2 پرس ناهار هروزه و اختصاص یک کارمند اداری برای ایشان و ... آقای صیادی نباید فراموش کنند
حالا که دوران انقضاء ایشان به سر رسیده جای ناراحتی نیست . مطمعناً فرتاموش کرده اند که چطور مدیرکل فعلی را ستایش می کردند
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
چرا بايد بركناري ايزددوست به بهاي گزاف الياس حضرتي تمام شود ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار