دبیرکل سازمان ملل تصریح کرده است با توجه به اختلافات شورای امنیت، سازمان ملل قادر به حل مشکلاتی که سوریه با آن مواجه است، نیست.
کد خبر: ۵۹۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک : «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با شبکه سوئدی «اس وی تی» سوئد که روز دوشنبه پخش شد، با در نظر گرفتن اختلافات موجود در شورای امنیت سازمان ملل، این سازمان قادر به حل مشکلاتی که سوریه با آن مواجه است، نمی‌باشد.

وی اینگونه توضیح داد: «سازمان ملل نمی‌تواند این مشکل (بحران سوریه) را حل کند... بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم سازمان ملل قادر است به طرز معجزه‌آسایی این مشکل را حل کند، به خصوص با توجه به اینکه شورای امنیت در خصوص این موضوع دچار اختلاف است».

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که وضعیت کنونی در سراسر سوریه نشان داده است که «جنگ سرد بازگشته است».

این مقام سازمان ملل ادامه داد که در حال حاضر هیچ دو مشکل یکسان قابل کنترل و هیچ مکانیسمی برای کنترل اوضاع سوریه وجود ندارد که البته در دوران جنگ سرد چنین مکانیسمی وجود داشت.

حمله‌ای که کشور‌های غربی آن را «شیمیایی» می‌خوانند، عصر شنبه هفتم آوریل ۲۰۱۸ (۱۸ فروردین ۱۳۹۷) در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق رخ داد. آمریکا، فرانسه و انگلیس در چهاردهم ماه جاری (آوریل) به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در این شهر، به سوریه حمله کردند و طی ۵۰ دقیقه بیش از ۱۰۰ موشک به سمت مواضع مختلف در این کشور شلیک کردند؛ به گفته روسیه بیشتر این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شد.

سوریه اتهام‌زنی‌ها مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را به شدت رد کرد؛ روسیه نیز آن را بهانه‌ای ساختگی برای توجیه حمله به سوریه خواند.

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه اخیراً اعلام کرد تروریست‌های سوریه با تیراندازی‌های خود، اجازه ورود بازرسان به دوما برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی را نمی‌دهند.

 

 

منبع : دانشجو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار