کد خبر: ۵۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 20 April 2018

تابناک / معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان گیلان ۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری دارای جمعیت پیر و سالمند است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید محمد هادی ایازی در جلسه مجمع سلامت استان گیلان در رشت با تاکید بر لزوم اجتماعی شدن مبحث سلامت اظهار داشت: در دین اسلام تاکید ویژه‌ای به سلامت و مشارکت مردم در راستای تحقق سلامت در جامعه شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ دانست و عنوان داشت: امروز 12 درصد از مردان و 16 درصد از خانم‌های کشور دچار افسردگی هستند.

ایازی سلامت اجتماعی را یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری و مسئولان دولت دانست و ابراز داشت: امروز برخی از جوانان کشورمان باورهای عقیدتی متفاوتی پیدا کرده‌اند و لازم است به سلامت معنوی آن‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی در سلامت افراد تاثیر به‌سزایی دارد خاطرنشان کرد: امروزه روابط اجتماعی و همچنین شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در سلامت خانواده‌ها دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای افزایش سلامت مردم گفت: بنا به گفته رئیس جمهور هیچ سازمان و نهادی در کشور نیست که در حوزه سلامت نقش نداشته باشد.

ایازی با اشاره به سفر "مارگارت چان" رئیس سازمان بهداشت جهانی به ایران افزود: وی معتقد است که نظام سلامت در کنار انجام وظایفش به باید سمت مردم و جامعه حرکت کند تا با کار بین بخشی، حمایت طلبی و مشارکت مردم بتواند سلامت جامعه را تامین کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در انگلیس و اسکاتلند امید به زندگی بین محله‌های ثروتمند و فقیر حدود 17 درصد تفاوت دارد عنوان داشت: همکاری و همراهی ساختارمند همه اجزای حاکمیت سبب تحقق اجتماعی شدن سلامت می‌شود.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه سلامت باید به گونه‌ای عمل شود که مردم کمتر دچار بیماری شوند تصریح کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، مسئله سلامت باید در هنگام تصویب هر مصوبه و قانونی مورد توجه قرار گیرد.

ایازی افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و مشارکت فرد، خانواده و جامعه در حوزه سلامت را راهکاری برای تحقق اجتماعی شدن سلامت دانست و گفت: کانون سلامت محلات نقطه شروع مشارکت‌های ساختارمند مردمی در حوزه سلامت است.

وی افزایش مشارکت موثر و کارآمد مردم در راستای سلامت خود و خانواده را از اهداف تشکیل کانون‌های سلامت محلات دانست و افزود: مشارکت آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه مردم در کانون‌های سلامت محلات از نکات پراهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه استان گیلان 5 درصد بیشتر از متوسط کشوری دارای جمعیت پیر و سالمند است اظهار داشت: کانون‌های سلامت در بسیاری از کشورها مانند تایلند و فرانسه نیز تشکیل شده است‌.

ایازی نمایندگان مردم، نمایندگان گروه‌های مرجع و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی را سه ضلع مجمع سلامت محلات دانست و ابراز داشت: با اجرای طرح احداث کانون و مجمع سلامت محلات نیازهای سلامت مردم شناسایی و اقدامات لازم در راستای رفع آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون در 354 محله شهر تهران کانون سلامت محله ایجاد شده است خاطرنشان کرد: کانون سالمندان شهر تهران به عنوان یکی از 10 پروژه برتر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: فراهم کردن امکان مشارکت ساختارمند مردم، توانمندسازی جوامع محلی و فراهم کردن زمینه انتقال مسئولیت‌های قابل واگذاری به کانون‌های محلات، توقعاتی است که از مجمع سلامت استان‌ها و شهرستان‌ها داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار