کد خبر: ۵۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 18 April 2018

در چارچوب رقابت‌های هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه نخست این رقابت‌ها، تیم فوتبال تراکتورسازی عصر امروز (سه‌شنبه 28 فروردین ماه) رأس ساعت 19 در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز به مصاف میهمانش الغرافه قطر می‌رود که این بازی با قضاوت داورانی از کشور عراق با اسامی علی صباح به عنوان داور وسط و عامر الوینداوی و حیدر العبیدی به عنوان کمک‌های اول و دوم برگزار می‌شود.

تراکتورسازی و الغرافه به عنوان دو نماینده فوتبال ایران و قطر درحالی در آخرین بازی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که با توجه به باخت‌هایی که در هفته پنجم این مسابقات متحمل شدند، حذف‌شان قطعی بوده و هر نتیجه‌ای که در جدال امروز رقم بخورد، تأثیری در سرنوشت آنها ندارد؛ از این رو، مسابقه دو تیم تشریفاتی بوده و فاقد حساسیت لازم است که سرمربی ترک و مهاجم ایرانی الغرافه نیز روز گذشته در نشست خبری بدان تأکید داشتند.

سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان که تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا کمترین بخت را برای صعود از گروه نخست داشتند، در پیکار پنجم با الاهلی عربستان اندک امیدهای خود را برای باقی ماندن در این مسابقات جستجو می‌کردند و این شانس را داشتند که با تلافی باخت دور رفت، بارقه‌های امید را برای صعود زنده نگه دارند اما بازهم اسیر اتفاقات تکراری شده و با شکست 2 بر صفر مقابل این تیم سعودی، دقیقا به همان سرنوشتی دچار شدند که در 3 دوره از 4 دوره پیشین حضورشان آن را تجربه کرده بودند.

در آن طرف میدان، تیم قطری در هفته پنجم در شرایطی امیدهای خود را برای صعود به یأس و نابودی تبدیل کرد که با کسب یک تساوی می‌توانست مدعی حضور در مرحله حذفی باشد اما آنها در دیدار خانگی مقابل الجزیره امارات و درحالی که در نیمه اول با برتری به رختکن رفته بودند، در نیمه دوم در دام عنکبوت‌ها افتاده و در نهایت با گلی که در واپسین لحظات دریافت کردند، پیروزی 2 بر یک را با شکست 2 بر 3 عوض نمودند تا به سان رقیب امروزشان در فاصله یک هفته به پایان دور گروهی، وداعی تلخ و زودهنگام داشته باشند.

در جدول رده‌بندی گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا، الاهلی عربستان و الجزیره امارات با 11 و 8 امتیاز به ترتیب در رده‌‌های اول و دوم قرار داشته و خود را به عنوان تیم‌های صعودکننده از این گروه معرفی کرده‌اند که به همین دلیل مصاف آنها در دیگر بازی هفته ششم که به صورت همزمان و به میزبانی تیم اماراتی برگزار می‌شود، تنها برای تعیین صدرنشینی خواهد بود. تیم‌ الغرافه قطر با 5 امتیاز رده سوم را در اختیار دارد و تراکتورسازی تنها با 2 امتیاز قعرنشین است. نکته جالب جدول این گروه فاصله 3 امتیازی بین تیم‌ها می‌باشد.



 

بدون شک، تنها حساسیت مصاف تراکتور و الغرافه به لحاظ موقعیت‌شان در جدول و برای فرار از قعرنشینی است و این درحالی است که نتیجه بازی امروز دو تیم تنها در یک صورت می‌تواند جایگاه آنها را جابجا کند که با برتری نماینده کشورمان و آن هم با نتیجه بهتر از 3 بر صفر باشد که بسیار بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رقم بخورد چراکه سرخ‌پوشان علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی، نه تنها تمرینات منظمی انجام نداده‌اند، بلکه در شرایطی عجیب به اردوی قبل از بازی نیز نرفته‌اند تا احتمال وقوع این امر نزدیک به عدد صفر باشد.

از سویی دیگر، سرخ‌پوشان دیار آذربایجان که در 5 بازی قبلی خود در این مسابقات از کسب پیروزی ناکام بوده‌اند، امیدوارند تا با برتری در برابر حریف قطری خود این طلسم را باطل نموده و با نتیجه آبرومندانه از این رقابت‌ها خداحافظی کنند. البته این روند تنها مختص لیگ قهرمانان آسیا نیست و تراکتورِ ساغلام از روز شروع این مسابقات در رقابت‌های داخلی نیز از مسیر موفقیت‌آمیر خود خارج شده و موفق به غلبه بر حریفان نشد که این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای پاره کردن این نوار ناکامی باشد.

اما بررسی شرایط دو تیم در لیگ‌های داخلی‌شان حاکی است، یاران ارطغرل ساغلام با شکست یک بر صفر در خانه سپیدرود رشت در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران که با خوش شانسی به ابقای آنها در رده دهم منجر شد، به استقبال این بازی خانگی آمده‌اند و الغرافه‌ای‌ها که به یوزپلنگ‌ها معروف هستند، در وضعیتی معکوس‌وار و با پیروزی 3 بر صفر در هفته پایانی لیگ ستارگان قطر در مصاف با «قطر اس‌سی» که رتبه چهارمی را برای زردپوشان دوحه به ارمغان آورد، با روحیه مضاعف گام به این دیدار می‌گذارند.

همچنین از نکات جذاب این دیدار نیز می‌توان به تقابل ارطغرل ساغلام و بولنت اویقون، سرمربیان ترکیه‌ای دو تیم و همچنین رویارویی مهدی طارمی با هموطنانش در تیم مقابل اشاره کرد، جدالی که در بازی رفت با درخشش مهاجم ایرانی الغرافه و دو گلی که این بازیکن به ثمر رساند و نیز اشتباه مدافع دیپورت شده تراکتورسازان، با برتری قاطع و 3 بر صفر عنابی‌ها خاتمه پذیرفت و حال باید دید که آیا شاگردان ساغلام می‌توانند از حریف قطری خود انتقام گرفته و با کسب اولین برد به بازی‌های آسیایی خود خاتمه دهند یا خیر؟

ناگفته نماند؛ با اعلام کادر فنی دو تیم، احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فر از تیم تراکتورسازی که با مشکل مصدومیت روبرو هستند، غائبان سرخ‌پوشان آذربایجان در بازی امروز خواهند بود و در تیم الغرافه نیز عاصم مادیبو به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از اخراج در بازی قبلی و وسلی اسنایدر، ستاره هلندی و رابرت کوئیخادا یار ونزوئلایی یوزپلنگ‌ها که تیم قطری را در سفر به تبریز همراهی نکرده‌اند، در این مسابقه حضور ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار