طی ابلاغیه مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد فیلم‌ساز جوان ابرکوهی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم سه دقیقه با ورزش، انتخاب شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 17 April 2018

سید سجاد ابطحی فیلم‌ساز جوان ابرکوهی طی ابلاغی از سوی مسعود شریعتی مدیرکل اداره ورزش و جوان استان یزد به سِمَت دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «سه دقیقه با ورزش» که پائیز امسال در یزد برگزار می‌شود، منصوب شد.

ابطحی در این باره و در گفتگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، اظهار کرد: جشنواره سه دقیقه با ورزش در 4 بخش مردمی (غیرحرفه‌‌ای)، حرفه‌ای (در قالب‌های مستند و داستانی)، بخش ویژه و فیلم‌نامه و با محوریت ورزش همگانی، ورزش تربیتی، ورزش حرفه‌ای، ورزش قهرمانی، استعدادهای ناشناخته، ورزش محله‌ای، فضاهای ورزشی، ورزش یزد، ورزش و محیط‌زیست و ... برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد کارنگ کویر، اذعان کرد: وجه‌تسمیه جشنواره مذکور بدین ترتیب است که در کشور هر سه دقیقه یک نفر به دلیل سکته مغزی فوت می‌کند، میانگین طلایی بازگشت به زندگی در چنین افرادی سه دقیقه است، هر سه دقیقه یک تُن مواد غذایی مانند چیپس و پفک در کشور مصرف می‌شود و در هر سه دقیقه 6.5 لیتر خون در بدن پمپاژ می‌شود. این موارد در حالی است که ورزش می‌تواند از بروز سکته مغزی پیشگیری کند.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ورزش به‌صورت همگانی باب شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، جشنواره سه دقیقه با ورزش نیز در نظر دارد با الگوبرداری از این فرمایش رهبری، نوعی ارتباط بین هنرمندان زمینه فیلم‌سازی و ورزش برقرار کند تا فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش، جامعه تسریع شود.

ابطحی در ادامه استفاده از جایگاه هنر به ویژه فیلم در انتقال مفاهیم فرهنگ ورزش، شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی در سراسر کشور، تعامل بین مردم به ویژه هنرمندان با متصدیان امر ورزش، شناخت ایده‌ها و دریافت نقطه نظرات عمومی جهت بهتر شدن وضعیت ورزش در کشور را از جمله اهداف جشنواره نامبرده برشمرد.

گفتنی است سید سجاد ابطحی که سابقه فعالیت در کمیسیون فرهنگی کنگره ملی مدیریت امور جوانان، جشنواره ملی عکس بصیرت عاشورایی، هیئت شطرنج ابرکوه، انجمن سینمای جوانان لاهیجان و ستاد ساماندهی امور جوانان ابرکوه را دارد، افتخاراتی همچون رتبه نخست فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی، رتبه نخست بخش ویژه اولین دوره جشنواره سه دقیقه با ورزش، رتبه نخست بخش عکاسی جشنواره ملی سجاده نور و حضور در بخش نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و جشنواره فیلم رضوی را در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار