نماینده ولی فقیه در گیلان؛
تابناک / سید محمد احمدی به همراه معاون سیاسی ، اجتماعی و بخشداران شهرستان با آیت ا… فلاحتی نماینده ولی فقیه استان گیلان دیدار نمود.
کد خبر: ۵۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 16 April 2018

تابناک / سید محمد احمدی به همراه معاون سیاسی ، اجتماعی و بخشداران شهرستان با آیت ا… فلاحتی نماینده ولی فقیه استان گیلان دیدار نمود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه همه ی بخشهای شهرستان رشت ائمه جمعه دارند گفت : هر هفته اقامه نماز جمعه در بخشهای شهرستان برگزار میشود.

سید محمد احمدی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۴۲۷۱ کیلومتر مربع مساحت است تصریح کرد: ۱۰ درصد از مساحت استان گیلان متعلق به این شهرستان است که دارای جمعیتی بالغ بر ۹۵۶ هزار نفر است که شامل ۴۰ درصد از جمعیت استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهر رشت به عنوان کلانشهر است گفت : ۷۶ درصد جمعیت شهرستان رشت در شهرها سکونت دارند و ۲۴ درصد در۲۸۸ روستای این شهرستان زندگی میکنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ویژگی های شهرستان رشت گفت : در سه استان شمال کشور شهرستان رشت از پر جمعیت ترین شهرستان محسوب میشود ونیز پر تراکمترین شهرستان بعد ازتهران است.

وی ادامه داد: شهرستان رشت با ۶۴ هزار هکتار زمینهای کشاورزی قطب کشاورزی استان گیلان محسوب می گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت افزود: از افتخارات شهرستان رشت داشتن دو هزار ۱۶۷ شهید است که در راه انقلاب و نظام جان خود را نثار کردند و نیز ۶ هزار ۶۱۸ جانباز و ۱۸۰۰ آزاده از یادگاران هشت سال دفاع مقدس متعلق به این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت یکی از شهرهای صنعتی محسوب میشود افزود: شهرک صنعتی با ۲۲۰۰ واحد صنعتی بخش اعظمی ازاشتغال این شهرستان را تامین میکند.

احمدی با اشاره به معضلات اجتماعی این شهرستان گفت : پدیده ای به عنوان دست فروشی در شهرستان رشت به علت بیکاری مشاهد میشود که از برنامه های ما ساماندهی این افراد است.

وی ادامه داد: دو روخانه گوهر رود و زرجوب با آلودگی بسیاری همراه است و البته در رفع آن تا کنون برنامه هایی انجام شده است.

احمدی در مورد سراوان نیز گفت : بخش اعظمی از زباله های شهرستان رشت به منطقه سراوان انتقال پیدا میکند ازبرنامه های که برای رفع مشکل سروان در دست احرای است احداث زباله سوز با همکاری شرکت چینی تی تی اس است و امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم زباله سوز را در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: طلاق , اعتیاد و بزهکاری آسیب های اجتماعی هستند و همانطور که بر طرف کردن این موضوعات از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است و ایشان بیان.داشتند که این معظلات تهدید جدی برای نظام محسوب میشود ما نیز تمام تلاشمان در رفع و کاهش این آسیب های بکار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه که حضور آیت الله فلاحتی منشا خیر و برکات در استان و شهرستان خواهد بود گفت : با رهنمودهای پدرانه ایشان امیدواریم بتوانیم مسئولیتی را که بر عهده داریم به درستی انجام دهیم تا در مقابل شهدا و امام شهدا سربلند باشیم.

وی ادامه داد: برای موفق شدن نیاز به اتحاد و وحدت در بین مسئولین هستیم و البته در سخنرانی های آیت الله فلاحتی بارها شاهد این بودیم که به این امر مهم تاکید داشتند.

فرماندار شهرستان رشت در مورد انتقاد گفت : انتقادهای سازنده را به جان و دل پذیرا هستیم زیرا سبب پیشرفت و توسعه خواهد شد.

وی ادامه داد: همه بخشداران و روسای ادارات در مورد مشکل آب و کم آبی پای کار هستند و همه تلاش خود را جهت عبور از این مشکل و داشتن سال زراعی آرام به کار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رشت و جمعی از بخشداران این شهرستان با بیان اینکه توسعه شهری برای مسئولان تلاشهای بیشتری را می طلبد گفت: از این جمع حاضر برای حضورشان تشکر میکنم و ان شالله در آینده این دیدارها بیشتر خواهد شد.

امام جمعه شهرستان رشت با اشاره به دیدارش با ائمه جمعه استان گفت : به تمامی امام جمعه های استان تاکید داشتم که از تریبون نماز جمعه برای تخریب مسئولان و مدیران استفاده نکنند و باید روحیه مطالبگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محل تبین معارف دین خدا و ارزشهای نظام است , گفت : بیان مشکلات مردم با شیوه عقلانی و منطقی از مسائلی است که در نماز جمعه مطرح میشود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید با مدیران و مسیولان شهر خود در ارتباط باشند افزود: این ارتباط سبب میشود که مشکلات مردم و منطقه بازگو شود و راه حل آن نیز در مدت زمان کمی انجام گردد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اگر مدیری یا مسئولی تذکراتتان را نادیده گرفت به مقام بالاتر مراجعه کنید افزود: باید همدلی و اتحاد در کارها باشد و البته اختلاف نظرهایی نیز هست که این امری عادی است و باید با آرامش و بدون تنش مسائل را حل و فصل کرد.

وی خطاب به فرماندار شهرستان رشت و مسئولان همراه گفت : همانطور که شما نماینده دولت هستید ائمه جمعه نیز نماینده رهبری در آنجا هستند و باید در کنار هم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی , سیاسی و صنعتی و کشاورزی منطقه خود کوشا باشیم.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: فرمانداری شهرستان رشت که مرکز استان را برعهده دارد کارش بیشتر عمرانی است و باید نظار گر بر توسعه و اقدامات آبادانی شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه از معضلات کشور بیکاری و فساد اقتصادی است افزود: مسئولان و مدیران در کار خود باید راستی و درستی را پیشه کنند زیرا مردم همه رفتارهای ما مسئولان را به پای نظام می نویسند.

وی ادامه داد: باید برای اشتغال زایی بنگاه های تولیدی کوچک توسعه پیدا کنند و نیز نظارت در اجرای این بنگاها از مهمترین کارهای بخشداران و فرمانداری است .

فلاحتی با بیان اینکه باید با مردم هماهنگ باشید گفت : باید مردم را حفظ کنیم و در میان آنها حضور پیدا کنیم و شنوای دغدغه ها و مشکلاتشان باشیم.

وی ادامه داد: نمایندگان ارجاع دهنده مشکلات مردم به فرمانداران و استانداران هستند عزل و نصب ها به دست استاندار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان کارشان همیشه به صورت سنتی بوده است , افزود: متاسفانه کشاورزان رغبتی به کشاورزی صنعتی ندارند،گر میخواهیم توسعه در کشاورزی داشته باشیم باید به صورت صنعتی و کارشناسی در این حوزه عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: از مسئولان میخواهم که به مردم بقبولانند که در ۱۰ سال گذشته کم آبی بوده است اما امسال نزولات اسمانی کم است و امکان کمبود آب در فصل زراعی جدی است.

وی با بیان اینکه افراد را نباید به علت داشتن سلایق سیاسی حاشیه بزنیم گفت : متاسفانه این نوع نگاه بلایی برای کشور شده است. جناح تا زمانی که به خط قرمزها که رهبری , ارزشهای نظام و انقلاب است لطمه نزند مشکلی ندارد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: باید در کارها شایسته سالاری را در نظر بگیریم از ظرفیت های دانشگاهی استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد آلودگی در دریا و کوه هستیم گفت : روخانه گوهر رود و زرجوب زمانی مایه عزت این شهر بود اما متاسفانه امروز شاهد آلایندگانی در این روخانه ها هستیم که بر زندگی موجودات زنده اثر گذار است.

وی ادامه داد: متاسفانه در یک دوره ای هم گرایی در مدیران نبود و احیای این دو روخانه عقب افتاد.

نماینده ولی فقیه استان گیلان گفت : واحدهای صنعتی شهر رشت حال و روزگار خوبی ندارد باید مدیران مجاهدانه برای راه اندازی کارخانه ها کار کنند.

وی گفت : کشاورزی در گیلان در زمینه زیتون , چای , بادام , نیشکر , برنج را باید توسعه بدهیم.

وی در پایان افزود: باید همگرایی و وحدت بین مسئولان و ائمه جمعه ها وجود داشته باشد تا بتوانیم مشکلات جامعه به راحتی حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار