کد خبر: ۵۹۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 15 April 2018

تابناک / سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: من در نیم‌فصل هم با انتقال مرتضی تبریزی به استقلال موافق بودم، اما دوستان مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در مورد دیدار روز سه‌شنبه تیم ذوب‌آهن مقابل لوکوموتیو ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ما دو دیدگاه در این بازی داریم. اول اینکه گل نخوریم و بعد از آن هم به پیروزی برسیم. ما به هیچ عنوان برای مساوی به زمین نمی‌رویم، اما باید جو ورزشگاه حریف را هم در نظر بگیریم. تیم ما شرایط خوبی در نیم‌فصل دوم داشته و بازی‌های خوبی هم انجام داده‌ایم. شما دید در دیدار مقابل الدحیل قطر هم ما بازی خوبی انجام دادیم،‌ اما نمی‌دانم چرا در این فصل ذوب‌آهن این‌قدر مظلوم بوده است. ما هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان ضربه‌های زیادی از داوری خورده‌ایم.

وی ادامه داد: در این بازی خوشحالم که داور مسابقه از شرق آسیاست. به نظرم داورهای شرق آسیا از غرب بهتر هستند. در هر صورت ما تیم لوکوموتیو را آنالیز کرده‌ایم و امیدواریم دست پر از ازبکستان برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن که با برنامه رادیویی تهران ورزشی صحبت می‌کرد در مورد اینکه چه عاملی باعث شده است تیمش در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی کسب کند، گفت: این‌ها همه لطف خدا بوده است. در مجموع باید بگویم موفقیت در کار حاصل تلاش یک نفر نیست. در واقع اگر در نیم‌فصل اول آن چهار بازیکن (بازیکنان سرباز ذوب‌آهن) به لحاظ روحی و روانی به‌هم نمی‌ریختند، الان تیم ما شرایط بهتری داشت، اما در هر صورت در نیم‌فصل دوم شرایط‌مان بهتر شد. هنوز هم اعتقاد دارم این تیم با افکار من فاصله دارد و به امید خدا اگر در فصل آینده ماندنی شدم، این افکار را پیاده خواهیم کرد.

قلعه‌نویی در مورد داوری مسابقات نمایندگان ایران در آسیا و اینکه شاید اگر کشورمان نماینده‌ای در AFC داشت، این مشکلات کمتر می‌شد، تصریح کرد: من به این مسئله اعتقاد ندارم. اشتباهات در همه جای دنیا هست. در هر صورت یک تیم در تورنمنتی بیشتر از سایر تیم‌ها از داوری ضربه می‌خورد. اگر آنالیز کنیم ما بالای 15 امتیاز در این فصل روی اشتباهات داوری از دست دادیم و هیچ‌کس هم ناراحت نبود. جالب اینجاست که ما شکایت کردیم و با کمال تعجب به آن داور در هفته بعد بازی پخش مستقیم دادند.

وی در واکنش به این موضوع که اگر ایران در کمیته داوران آسیا نماینده‌ای داشت شاید این اتفاقات رقم نمی‌خورد، گفت: بله این‌طور است. احتمالاً منظور شما دیدار تیم‌های استقلال و العین امارات است. من پیش از آن بازی هم گفتم که در دیداری که یک تیم عربی حضور دارد، لزومی نیست داور هم از کشور عربی باشد. من آن زمان در مورد امنیت کشورمان حرف زدم، اما کسی از فدراسیون پشت من نایستاد و پنج هزار دلار هم جریمه شدم. من فقط گفتم که کشور ما امن‌ترین کشور است. ما خیلی مشکلات در کشور داریم،‌ اما از نظر امنیت جزو چند کشور خوب هستیم. متأسفانه در مملکت ما همه به فکر میز خود هستند و هیچ‌کس به فکر مردم نیست. مدیران می‌گویند حالا که ما هستیم فقط به فکر میز خودمان باشیم. شما نگاه کنید بعد از انتخابات 17 هزار مدیر عوض شد! این اتفاق در هیج‌جای دنیا نمی‌افتد. واقعیت این است چون ما تعاملات بین‌المللی نداریم از این موضوع ضربه خواهیم خورد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به این پرسش که آیا تغییر قیمت دلار در وضعیت تیم ذوب‌آهن هم تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: این یک حقیقت است و ارز در زندگی آدم‌ها تأثیر می‌گذارد. دنیا مثل یک دهکده جهانی است. من این حرف‌ها را به مرحوم هاشمی رفسنجانی هم زدم. دنیا یک دهکده جهانی شده است و ما هم اگر در این دهکده براساس منافع کشورمان عمل نکنیم عقب خواهیم ماند. مملکتی که در هشت سال 800 هزار میلیارد درآمد داشته است نباید چنین وضعی داشته باشد. خودشان می‌گویند زیر سه میلیون خط فقر است و بعد نگاه کنید وضع جوانان کشورمان چطور است. قطعاً ارز در فوتبال ما تأثیر دارد. من واقعاً خوشحالم که استقلال بازیکنی مانند تیام را آورده است. این یک فرصت برای باشگاه‌های ماست، نه تهدید. خوشبختانه الان نگرش به فوتبال تغییر کرده و به آن به چشم یک فرصت نگاه می‌شود. فکر می‌کنم در یک سال گذشته وضعیت بهتر شده است. الان نگاه کنید درآمدی که پرسپولیس،‌ استقلال و تراکتورسازی دارند چقدر به آنها کمک می‌کند. در حال حاضر قیمت ارز در زندگی همه تأثیر می‌گذارد نه فقط در فوتبال.

قلعه‌نویی درباره اینکه آیا مذاکره او با باشگاه سپاهان صحت دارد یا خیر، گفت: من همیشه در زندگی‌ام سعی کردم واقعیت را بگویم. وجداناً تا الان هیچ تیمی با من صحبت نکرده است و من هم با کسی صحبتی نکرده‌ام. تمام فکر و ذکرم این است که این چند بازی را به سلامت به اتمام برسانیم، اما این را هم بگویم که آرزوی هر مربی است که در سپاهان باشد. من که مربی کوچکی هستم، اما مربیان بزرگ ایرانی هم دوست دارند سرمربی سپاهان باشند. مربیان شهرستانی مظلوم هستند یعنی سه امتیازی که تیم شهرستانی کسب می‌کند ارزش شش امتیاز را دارد. شما از علی کریمی بپرسید با چه زحمتی از رشت به اصفهان سفر کردند. باید بهای بیشتری به تیم‌های شهرستانی داده شود، من تجربه سرمربیگری تیم استقلال، تیم ملی و تیم شهرستانی را داشتم. کسانی که ادعای مربیگری می‌کنند یک سال بیایند و در تیم‌های شهرستانی مربیگری کنند تا ببینند این تیم‌ها چه زحمتی می‌کشند، امیدوارم نگرش ما نسبت به این موضوع تغییر کند.

وی درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال و برنامه‌های کارلوس کی‌روش یادآور شد: اول باید یک تشکر کنیم بابت نتایج خوبی که تیم ملی ما در این مدت کسب کرده است. انسان باید با آمار حرف بزند. آمار کی‌روش در تیم ملی بسیار عالی است، اما من می‌خواهم علمی صحبت کنم. یک دستگاهی وجود دارد به نام «GPS» که میزان دوندگی بازیکنان را نشان می‌دهد. به طور مثال ما بیاییم رامین رضاییان که در اروپا بازی می‌کند را با هم‌پست خود یعنی وریا غفوری که در ایران بازی می‌کند، مقایسه کنیم یا به طور مثال علیرضا جهانبخش را با محمدرضا حسینی مقایسه کنیم. آن موقع به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسیم و آن را در اختیار مردم قرار دهیم. این را هم باید بگویم که همه تیم‌هایی که به جام جهانی می‌آیند برنامه دارند. اسپانیا و آلمان یک نوع برنامه و ما هم یک نوع برنامه دیگر، اما حقیقت فوتبال در زمین اجرا می‌شود. کسی فکر نمی‌کرد برزیل هفت گل از آلمان بخورد، اما این اتفاق افتاد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: واقعیت این است که همه با برنامه به جام جهانی می‌آیند. مربیان ایرانی هم برای این فوتبال زحمت کشیدند. ایرادمان زیرساخت‌های فوتبال ماست. همه فوتبال را یک تهدید می‌دانستند. ما باید نگاه‌مان را به فوتبال تغییر دهیم. ما در گذشته آقای گل جهان را داشتیم و بازیکنانی از ایران در لیگ آلمان بازی می‌کردند. شما نگاه کنید علی کریمی،‌ علی دایی و مهدوی‌کیا در چه لیگ‌های بازی می‌کردند، پس مربیان ایرانی هم زحمت کشیده‌اند. همین سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را هم مربیان ایرانی به اینجا رساندند. نباید در مورد مربیان ایرانی این‌طور صحبت کنیم، البته باید یک تعاملی وجود داشته باشد.

قلعه‌نویی درباره این موضوع که امکان دارد تیم او در مرحله بعدی لیگ قهرمانان با استقلال مصاف کند، گفت: بهتر است که این اتفاق نیفتد، چون در آن صورت یکی از تیم‌های ایران حذف خواهد شد، اما در هر صورت اگر ما به استقلال برخورد کنیم اتفاقی است که افتاده و کاری نمی‌شود کرد.

وی درباره لیست ورودی و خروجی تیمش در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی عنوان کرد: فعلاً نه لیست ورودی دادیم و نه لیست خروجی. مدیرعامل باشگاه از من برنامه خواسته است و من هم به او گفتم اجازه دهد تا بازی‌ها تمام شود و یک برنامه خوب بنویسیم تا براساس آن افکار و برنامه‌های‌مان، بازیکنان جدید را جذب کنیم. تنظیم این برنامه نیاز به زمان دو هفته‌ای دارد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پایان درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه استقلال قصد دارد مرتضی تبریزی را به خدمت بگیرد، گفت: به‌هرحال بسیاری از بازیکنان دوست دارند در استقلال و پرسپولیس فعالیت کنند. نیم‌فصل هم ما به استقلال گفتیم دو الی سه بازیکنی را که در لیست اصلی آنها نیستند به ما بدهند تا ما هم تبریزی را به استقلال بدهیم. ما هدف‌مان کمک کردن به آن تیم بود در هر صورت همان‌طور که گفتم هر بازیکنی دوست دارد در استقلال و پرسپولیس بازی کند. این انتقال باید در صورتی انجام شود که هم منافع باشگاه در نظر گرفته شود و هم منافع بازیکن. به طور کلی من با اینکه بازیکنی دوست دارد برود در باشگاه دیگری،‌ مخالفت نمی‌کنم، چون بازیکن باید با قبلش در یک تیم بازی کند. از مسی پرسیدند از این همه تمرین و بازی خسته نشده‌اید،‌ گفت من با قلبم فوتبال را دوست دارم. من حتی حاضر بودم در نیم‌فصل این انتقال انجام شود و در مقابل بیت‌سعید و شهباززاده را جذب کنیم که دوستان موافقت نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار