کد خبر: ۵۹۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 14 April 2018

تابناک / مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: فیلم منتشر شده از یکی از مراکز نگهداری کودکان اوتیسم استان با عنوان سرای مهربانی رشت، موضوع جدیدی نبوده و مربوط به سال گذشته است که در همان زمان با خاطیان برخورد شد.

محمدرضا پارسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته، مدیر مرکز سرای مهربانی رشت مورد توبیخ قرار گرفت و به او ابلاغ کردیم که نسبت به اخراج 2 نفر از عوامل خاطی این مرکز اقدام شود.


وی با بیان اینکه نظارت مستمر بر عملکرد این مرکز و سایر مراکز بهزیستی وجود دارد و تخلف مشابهی مشاهده نشده، افزود: افزون بر 2 هزار نفر از توانخواهان شدید و خیلی شدید شامل بیماران روانی مزمن و ذهنی در 37 مرکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان گیلان نگهداری می شوند و نظارت کاملی بر این مراکز وجود دارد.


خردادماه سال گذشته یکی از کودکان در مرکز سرای مهربانی رشت محل نگهداری کودکان اوتیسم مورد آزار و اذیب دو نفر از مربیان قرار گرفته بود که سازمان بهزیستی در همان زمان برخورد با افراد خاطی را در دستور کار قرار داد.
اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می گردد. این بیماری با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار