کد خبر: ۵۹۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 14 April 2018

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون متر مترمکعب آب در پشت سدهای کشور وجود دارد گفت: سهم گیلان از مقدار کمتر از یک میلیارد مترمکعب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی در رشت اظهار داشت: کشور در حال حاضر در حوزه آبی دچار بحران است و این شرایط در شهرهایی مانند اصفهان به وضعیت قرمز رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر 50 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای کشور وجود دارد عنوان داشت: سهم گیلان از این مقدار کمتر از یک میلیارد مترمکعب است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان ذی‌ربط در حوزه آب کشاورزی با دهیاران تصریح کرد: اگر در رسیدگی به کشاورزان کوتاهی شود خسارت صد در صدی به کشاورزان وارد می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه شرق و غرب استان گیلان وضعیت آبی بهتری نسبت به مرکز استان و شهرستان رشت دارند ابراز داشت: باید اقداماتی انجام شود که کشاورزان برای خزانه‌گیری به آب سد سپیدرود وابسته نباشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اعتراضات پیش آمده در حوزه کمبود آب کشاورزی در سال‌های قبل خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که سبب نارضایتی کشاورزان نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سنتی بودن مسیرهای انتقال آب را یکی از مشکلات حوزه آب دانست و اظهار داشت: بسته شدن آب در حوزه‌های بالادستی و عدم رسیدن آب به حوزه‌های پایین دستی از مشکلات این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار