کد خبر: ۵۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 14 April 2018

تابناک / نتایج کادر فنی ترک‌تبار تراکتورسازی در سال جاری برخی گزینه‌ها را برای حضور در این تیم مطرح کرده است.
برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر، تیم تراکتورسازی روز گذشته (جمعه) با نتیجه یک بر صفر مغلوب سپیدرود رشت شد تا دهمین بازی بدون پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر را تجربه کند.


بعد از این بازی، ساغلام با حضور در نشست خبری به خبرنگاران گفت که «دوست دارد در ایران به کارش ادامه بدهد»، اما با این وجود از داخل باشگاه‌ تراکتورسازی خبرهای دیگری به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد ماندن ساغلام در ایران چندان محتمل نیست.


ساغلام در اوایل نیم‌فصل دوم فرمان تراکتور خسته یحیی گل‌محمدی را در دست گرفت و با تعریف‌های زیادی به تبریز آمد. سرمربی ترک‌تبار شروع خوبی با تراکتورسازی داشت و پرشورها را به آینده تیم‌شان امیدوار کرد. در ادامه اما نتایج ضعیف تیم ساغلام در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ برتر هم جزو کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول قرار گرفت.
شاید اگر تراکتورسازی کمی خوش‌شانسی نمی‌آورد و نتایج تیم‌های رقیبش به نفع این تیم رخ نمی‌داد، استرس به مراتب بیشتری بابت سقوط به لیگ دسته اول می‌کشید. تراکتورسازی حتی در روزهایی که باید می‌برد تا خیالش را بابت بقا در لیگ برتر راحت می‌کرد، باز هم نتوانست چنین کاری انجام بدهد. بعد از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن بود که تراکتورسازی خطر سقوط را بیش از پیش احساس کرد، اما باز هم مقابل سپاهان مساوی کرد و در رشت هم مقابل سپیدرود بازنده شد. با این حال، نتایج سایر رقبا به شکلی رقم خورد که تراکتورسازی هرطور شده در لیگ برتر بماند، اما کیست که نداند هیچ‌کس از نتایج و عملکرد تیم ساغلام راضی نیست.
البته نظرات متفاوتی در مورد عملکرد ساغلام در تراکتورسازی وجود دارد. برخی‌ها ضعف مدیریتی را دلیل اصلی نتایج تراکتورسازی می‌دانند، برخی‌ها ساغلام را و برخی دیگر هم گناه نتایج ضعیف تراکتورسازی را گردن بازیکنان می‌اندازند. شاید همه اینها در اندازه خودشان در نتایج ضعیف تراکتورسازی در فصل جاری دخیل باشند و سهمی را در این بین ایفا کنند، اما شاید مهم‌ترین مشکل تراکتورسازی در این سال‌ها این بوده که همه تقصیرات را به گردن یکدیگر انداخته و حاضر نمی‌شوند حداقل به‌خاطر خون کردن دل هواداران از آنها یک عذرخواهی خشک و خالی بکنند.
با همه اینها، فصل کابوس‌وار تراکتورسازی در حال اتمام است و این تیم فقط دو بازی دیگر تا اتمام فصل فاصله دارد. هواداران تراکتورسازی الان هم به فصل آینده دل خوش کرده‌اند تا شاید بتوانند روزهای سختی که در طول این یکی دو سال داشتند را به باد فراموشی بسپارند. استرس از همین الان البته برای هواداران تراکتورسازی شروع شده، استرسی از نوع ماندن و یا رفتن ساغلام!
در روزهای منتهی به پایان فصل که معمولا مذاکرات برای فصل آینده از سوی باشگاه با بازیکنان یا مربیان آغاز می‌شود، معمولاَ خیلی چیزها در مورد فصل آینده هم مشخص می‌شود. علی‌رغم اینکه همه عادت دارند تا روزهای آغازین فصل جدید خیلی از خبرها را تکذیب کنند، اما بعدها مشخص می‌شود که برخی از بازیکنان و مربیان قبل از پایان فصل، تیم سال آینده‌شان را هم مشخص کرده‌اند.
تیم تراکتورسازی هم معمولاَ یکی از باشگاه‌هایی است که در این موردش خبرهای زیادی در محافل مختلف به گوش می‌رسد؛ از خرید بازیکنان تا انتخاب سرمربی. در حال حاضر مهم‌ترین چالش باشگاه تراکتورسازی، انتخاب سرمربی‌اش برای فصل آینده است.
ساغلام مذاکرات نصفه و نیمه‌ای برای سال آینده با تیم تراکتورسازی انجام داده و هنوز چیزی در مورد آینده او و سرخپوشان تبریزی مشخص نیست. قرارداد ساغلام و دستیارانش با تراکتورسازی برای یک نیم‌فصل چیزی در حدود 4 میلیاد تومان خرج روی دست باشگاه گذاشته است. حالا هم شنیده می‌شود که ساغلام برای فصل آینده رقمی در حدود 6 ملیارد تومان فقط برای خودش درخواست کرده! با احتساب 4 دستیار خارجی ساغلام، شاید مبلغ قرارداد او با تراکتورسازی به چیزی در حدود 9،8 میلیارد تومان برسد.
بالا بودن مبلغ درخواستی ساغلام از تراکتورسازی، شاید باعث عدم توافق و در نهایت ترک تبریز توسط او شود. در این وضعیت، شایعاتی هم در مورد حضور مربیان مختلف در تبریز به گوش می‌رسد؛ شایعاتی در مورد حضور فراز کمالوند و حتی دراگان اسکوچیچ در تبریز به‌عنوان سرمربی.
رفتن ساغلام از تراکتورسازی شاید دور از انتظار نباشد و این باشگاه هم برای انتخاب سرمربی خود سراغ گزینه‌های خود برود. نکته جالب توجه اینجاست که آجورلو دوستی نزدیکی با فراز کمالوند دارد و سال گذشته هم قبل از انتخاب یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی، صحبت‌هایی با او در مورد نشستن بر روی نیمکت تراکتورسازی انجام شده بود.
در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که آیا در پایان فصل ساغلام در تراکتورسازی می‌ماند یا می‌رود تا راه برای سرمربی سابق یا مرد کروات باز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار