علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان
کد خبر: ۵۹۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ 13 April 2018

تابناک / ولایت فقیه رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی با وظایف و اختیارات تام به شکلی که در قانون اساسی به صراحت بیان شده است، می باشد.


بدیهی ست نمایندگان رهبری نیز در ابعاد کوچکتر در استان ها وظیفه ولایت ، بزرگی، متعهد به مبانی دین و اخلاق و ناظر و مشاور فرهنگی و دینی اجتماع خواهند بود،تا بتوانند به نحو احسن به مهمترین نقش خود که همانا تبلیغ دین مبین اسلام است بپردازند.

در این میان تدبیر در جذب قشر جوان جامعه به عنوان ٻرانرژی ترین نیروی انسانی ،البته هنری است که یک نماینده با تجربه، با ایمان و خلاق آن را به عنوان پشتوانه اساسی ،از نظر دور نخواهد داشت. علاوه بر آن نمایندگان ولی فقیه به عنوان ناظر در استان می توانند با ارائه نقطه نظرات سازنده و روشنگرانه خود، نسبت به رویکردها و تصمیمات مسئولین نقش و جایگاه خود را پررنگ تر و مفیدتر در سطح استان نشان داده و با تیزبینی و سلامت اخلاقی و دینی که در طول سالیان تحصیل و تهذیب در وجود خود نهادینه ساخته اند مدیران استانی را در سلامت کاری و خدمت رسانی مفید یاریگر و راهبر شوند چرا که در دین مبین ما، خدمت به بندگان خدا٬ خود از برترین عبادات بر شمرده شده است .
لذا از حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در گیلان عزیز، انتظار داریم به عنوان نماینده رهبری مراقب اقدامات مسئولین باشند ،باشد تا شاهد رفع فاصله ها بین مردم و مسئولین باشیم. ما شهروندان امیدواریم که ممتازترین مقام دینی و اخلاقی و نماینده محترم ولی فقیه در استان مراقب باشند و اجازه ندهند برخی افراد برای رسیدن به مقاصد یا برخی مناصب ، با قربت و خدای ناکرده با لباس تقوا ، اما سودجویانه به ایشان نزدیک شده و آیند و روندهایی هدفمند و فرصت طلبانه به دفتر ایشان را موجب شوند .

الحمدالله حضرت آیت الله فلاحتی مردی فرزانه ،حوزوی و دانشگاهی بوده و هوشمندانه تمامی اقشار مردمی، مدیران جوانان، ورزشکاران، بانوان و مسئولان در زیر چتر ولایت ایشان جایگاه خود را خواهند یافت و استان گیلان نقش پررنگ مدیریت فرهنگی و دینی ایشان را بزودی شاهد خواهد بود .
مسلما یکی ازآفت های بزرگ قدرت ، دوری جستن از مردم ٬ روی آوری به ثروت ، مال و مکنت است که ولایت مداری ایشان قطعا از بروز این معضل در میان مسئولان استانی جلوگیری خواهد کرد .
چرا که همه می دانیم سلامت مدیر یک بحث است ٬ نظارت برسلامت اطرافیان یک مدیر بحثی به مراتب مهمتر ، و
مطلع هستیم که مدیری موفق است که بتواند قدرت امور دفتری خود را تعدیل وکنترل نماید و مبادا که خدای ناکرده قدرت دفترایشان، برقدرت و تصمیم شخص ایشان بچربد.

ما معتقدیم حضور در بین مردم بخصوص دهک های پایین جامعه باعث دل گرمی مردم به نظام خواهد شد و ثبات انگیزه خدمت و دوری جستن از گرایش حزبی درطی سالیان مسئولیت می تواند موجب محبوبیت بیشتر ایشان و گرایش شهروندان به حضور همواره، در نماز جمعه شود.
اما نکته قابل تامل تر و مهمتر که خدمت حضرت آیت الله باید رسانده شود توجه به شایسته سالاری در تمامی سطوح در مسئولیت های استانی است و نه آنکه مقرب تر ها شایسته تر تلقی شوند….ایشان بخوبی مستحضرند که معضل نفوذ رابطه بجای ضابطه تا چه حد مخرب بوده و چگونه سبب سوء مدیریت ها و سد راه توسعه و رشد همه جانبه در استان خواهد بود و روحیه تملق و چاپلوسی چطور آفت گونه٬ سلامت ٻیکره اخلاقی و تخصصی مشاغل را متاثر خواهد نمود…. لذا برای گریز از این آفت٬ لازم است آزادی بیان وجود داشته باشد همچنین نیاز است آستانه تحمل ارتقا یافته و با بصیرتی بیش از ٻیش همراه گردد.
حضرت ایت الله به خوبی می دانند همواره آغاز هر مسئولیت از سخت ترین مراحل گذار بوده و شناخت صحیح از یک سو، و گاه ظهور و بروز افراد منصب دوست، در چهره های نقاب زده از سوی دیگر بر ابهامات موجود در این راستا خواهند افزود. لذا نقد کارشناسان و اصحاب رسانه از وی طی کوران مسئولیت٬ موجب سلامت نظام اداری و تقویت انقلاب خواهدشد
و البته عملکرد مثبت در کار ، عدم روی آوری به زندگی مرفه و حضور دربین مردم و سیر عملی در تقوای الهی ارزشمند ترین نمود بندگی، رستگاری ، رضای الهی و مردمی است.
حضرت آیت الله به خوبی واقفند بهار مسئولیت بسیار کوتاه است!!!
امیدواریم در فصل مسئولیت نماینده محترم ولی فقیه در شهرمان شاهد رشد ،توسعه و سلامت شغلی و اخلاقی همگانی استان درهمه شاخص ها باشیم. باقی بقایتان
و من الله توفیق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار