بازخوانی یک اتفاق تلخ در فوتبال گیلان؛
تابناک / مدتی قبل در یکی از دیدارهای هفته پایانی رقابت های لیگ برتر باشگاه های گیلان، داور مسابقه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 12 April 2018

تابناک / مدتی قبل در یکی از دیدارهای هفته پایانی رقابت های لیگ برتر باشگاه های گیلان، داور مسابقه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

دیدار هفته پایانی رقابت های لیگ برتر باشگاه های گیلان بین تیم های چای ناطق لاهیجان و شاهین بندرانزلی در ورزشگاه تختی لاهیجان در حالی بدون گل مساوی در حال پیگیری بود که در دقیقه 93 مدیرعامل چای ناطق با ورود به زمین اقدام به کتک زدن شدید داور چهارم (گرمکن آبی) کرد که با هجوم تماشاگران به داخل زمین تیم داوری شدیدا از سوی تماشاگران لاهیجانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند .

قضاوت این دیدار حساس بر عهده حمید حاج ملک داور لیگ برتری فوتبال ایران بود. شاهین در این دیدار برای کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات تنها نیاز به تساوی داشت اما چای ناطق فقط با کسب پیروزی به این عنوان نایب قهرمانی می رسید.

حمید حاج‌ملک، داور لیگ برتری لیگ فوتبال ایران درباره نزاعی که بین دو تیم چای ناطق و شاهین انزلی اتفاق افتاد، گفت: اصل داستان از این قرار است که این دو تیم برای صعود به دسته بالاتر و حضور در جام حذفی رقابت مستقیمی داشتند و تیم میزبان برای صعود نیاز به سه امتیاز داشت. وقتی داور چهارم تابلو وقت اضافه را بالا برد، بازیکن چای ناطق ضربه‌ای را به او زد که باعث شد تابلو از دستش رها شود و به روی سر این بازیکن بیفتد.

او ادامه داد: همین باعث شد مدیرعامل این باشگاه و پسرش که دنبال بهانه بودند، به سر داور چهارم بریزند و او را کتک بزنند. پس از آن نیز تعدادی تماشاگر به داخل زمین آمدند و در دعوا شرکت کردند. متاسفانه آنجا چهار پنج نیروی انتظامی بیشتر حضور نداشتند و نتوانستند مانع از گسترش دعوا شوند.

حاج‌ملک اضافه کرد: من قدم بلندتر از سایرین بود و متاسفانه زمانی که مشغول جدا کردن بودم و ماموران می‌خواستند از گاز فلفل برای متوقف کردن دعوا استفاده کنند، گاز به چشم من خورد و حدود ۲۰ دقیقه چشمانم می‌سوخت. من دلم برای داور چهارم سوخت که حتی آزارش به مورچه هم نمی‌رسید اما کتک زیادی خورد! من به تمام مسئولین مربوطه داستان را توضیح دادم و خواستم که سریعا این موضوع پیگیری شود. به هیچ وجه این دعوا تقصیر داور ما نبود.

او در پایان اظهار کرد: من تا الان به خیلی‌ها توضیح دادم و جهت روشن شدن موضوع باید بگویم ماجرا این‌گونه‌ای که در بعضی از سایت‌های خبری انعکاس یافته، نبوده است و کسی به من نه توهین، نه فحش و نه هتک حرمتی نکرده است. متاسفانه داور ۴ و کمک ۱ من به شدت و ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم مدیر عامل باشگاه چای ناطق و پسرش و گروهی از تماشاگران قرار گرفته و بنده قصد جدا کردن دعوا را داشتم که عزیزان زحمت‌کش نیروی انتظامی به اشتباه و سهوا گاز فلفل را به سمت من مورد استفاده قرار دادند.

 

 

خدا رو شکر می‌کنم بلایی سر ما نیامد

 

مدیرعامل باشگاه شاهین انزلی گفت: اگر مأمور شجاع نیروی انتظامی لاهیجان نبود معلوم نبود چه فاجعه‌ای در ورزشگاه تختی لاهیجان رخ می‌داد.

سهیل میرزاجانی درباره اتفاقات دیدار نیمه‌تمام این تیم مقابل چای لاهیجان در ورزشگاه تختی لاهیجان گفت: بازی فوق‌العاده مهم و حساسی برای تعیین نایب‌قهرمانی جام گیل و مشخص شدن نماینده گیلان در جام حذفی کشور بود. ما برای این عنوان تنها نیاز به یک امتیاز داشیم اما تیم لاهیجان حتماً باید برنده بازی می‌شد.

مدیرعامل باشگاه شاهین انزلی با بیان اینکه ناگهان در دقیقه 92 یا 93 دیدار، فردی بالباس شخصی وارد زمین شد تصریح کرد: این فرد با هجوم به سمت کمک‌داور چهارم، شروع به کتک زدن وی کرد که مشخص شد فرد خاطی از مدیران تیم چای ناطق است. من بلافاصله خودم را بین ایشان و داور چهارم قراردادم تا مانع کتک خوردن داور چهارم شوم اما به ناگهان دیدم تمام تماشاگران از سوی سکوها در حال هجوم به داخل زمین هستند و کتک‌کاری عجیبی در زمین به راه افتاد.

میرزاجانی گفت: در تمام سال‌هایی که در فوتبال هستم شاهد چنین صحنه‌های ترسناک و اکشنی نبودم؛ شرایط داخل زمین به حدی آشفته و به‌هم‌ریخته شد که تنها نگران سلامت و جان داوران، بازیکنان و مربیان خودم بودم اما تدبیر مأمور جوان و شجاع نیروی انتظامی لاهیجان ماجرا را ختم به خیر کرد.

میرزاجانی با بیان اینکه پرسنل فداکار نیروی انتظامی مانع بروز فاجعه‌ای شدیدتر شد افزود: سید قاسم علوی مأمور نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه بلافاصله بازیکنان ما و داور را به سمت سرویس بهداشتی ورزشگاه هدایت کرد و پس از قفل‌کردن درب سرویس بهداشتی، خودش را جلوی سیل جمعیت مهاجم قرارداد تا بلایی سر ما نیاید؛ اگر تدبیر ایشان نبود قطعاً این درگیری‌ها با اتفاقات تلخی همراه می‌شد.

مدیرعامل باشگاه شاهین بندرانزلی گفت: از فرمانده محترم نیروی انتظامی استان گیلان درخواست می‌کنم و البته حتماً حضوری خدمت ایشان خواهم رفت تا از سید قاسم علوی مأمور جوان و شجاع نیروی انتظامی لاهیجان به شکلی شایسته تقدیر شود که به‌تنهایی در مقابل سیل جمعت ماند تا اتفاقی برای ما رخ ندهد و نزدیک به عید شرمنده خانواده بازیکنان و مربیان خود نشویم.

سهیل میرزاجانی در خاتمه گفت: احساس می‌کنم باید در خصوص بحث امنیت برگزاری مسابقات جام گیل یک تجدیدنظر کلی شود. مگر می‌شود مهیار فروغی نژاد مربی ما را با چاقو دنبال کنند و ایشان از داخل زمین به سمت خیابان فرار کند.

 

 

مدیرعامل چای ناطق در گذشته هم سابقه درگیری داشت/ کمیته انضباطی گیلان به این پرونده رسیدگی می‌کند نه فدراسیون فوتبال


رئیس هیئت فوتبال استان گیلان گفت: مدیرعامل باشگاه چای ناطق در گذشته هم سابقه درگیری در بازی‌ها را داشته و باید حتماً با او برخورد شود.

قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال استان گیلان درباره این اتفاق اظهار داشت: طبق چیزی که ما شنیده‌ایم، داور چهارم، پنج دقیقه وقت تلف شده برای این بازی اعلام می‌کند که یک نفر از نیمکت تیم چای ناطق در اعتراض به این زمان به داور حمله می‌کند و با تابلو به سر او می‌زند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار