کد خبر: ۵۸۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 12 April 2018

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به تحولات اخیر بازار ارز گفت: عملکرد دولت در مدیریت بازار ارز بسیار ضعیف و ضد اقتصادی بوده است.

جبار کوچکی‌نژاد در گف‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ عملکرد ضعیف دولت در مدیریت صحیح بازار ارز در حقیقت یک رفتار ضد اقتصادی و ضد تولید داخلی است که علاوه بر ایجاد تنش در جامعه مشکلات اقتصادی کشور را بغرنج‌تر کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد:‌ سیاست‌های کلان اقتصادی کشور برای رسیدن به خودکفایی با طرح موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی توسط مقام معظم رهبری مشخص و تبیین شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:‌ تولید نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف با استفاده از توان داخلی رونق‌بخشی فضای کسب و کار و چرخه تولید کشور را به همراه دارد بنابراین حرکت در مسیر تعیین شده باید توسط دولت اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس به وعده‌های دولت در جهت ایجاد فرصت‌های ‌‌شغلی اشاره کرد و ابراز داشت: دولت باید در جهت حمایت لازم از فضای کسب و کار و تحقق ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال 97، عملکرد خود در بخش اقتصادی را اصلاح کند.

کوچکی‌نژاد بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی تأکید کرد و افزود:‌ اعطای تسهیلات مورد نیاز به سود بانکی حداقلی و جلوگیری از کارشکنی‌هایی که در بحث واردات انجام می‌شود از مواردی است که در صورت اصلاح، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی به مراتب بیشتر را مهیا می‌کند.

وی انجام تبلیغات در جهت شناساندن توانایی کشور در تولید محصولات داخلی را ضروری خواند و گفت:‌ اعتماد مردم به کالاهای داخلی رغبت روز‌افزون تولیدکنندگان را موجب می‌شود که این امر در نهایت می‌تواند به کاهش معضل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ختم شود.

نماینده مردم رشت در مجلس کنترل بر حوزه واردات را از وظایف خطیر دولت دانست و تصریح کرد:‌ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تنها مسیر واردات برای کالاهای بسیار ضروری به کشور باز باشد و رفته رفته با اجرای سیاست‌های تدوین شده در کاهش حداقلی آن‌ها نیز گام برداشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قاچاق را زیبنده نظام اقتصادی کشور ندانست و عنوان کرد:‌ ورود حجم بالای چنین کالاهای ارزان قیمت و بعضاً بی‌کیفیت، تولیدکننده ایرانی را دچار سردرگمی کرده به طوری که دیگر قادر به فروش محصولات تولیدی خود در کشور نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ضمن تأکید بر نقش مؤثر مجلس و ضرورت ورود جدی آن برای حل این مشکل تصریح کرد:‌ با ادامه این وضعیت نابسامان نه‌تنها وعده دولت جهت ایجاد یک میلیون شغل در سال تحقق پیدا نمی‌کند بلکه هیچ‌گونه رشد و یا رونقی در بحث اشتغال کشور نیز رخ نمی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار