کد خبر: ۵۸۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 12 April 2018

تابناک / نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سرکشی به حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حرام است و کسی چنین حقی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری ظهر امروز در درس خارج فقه با اشاره به فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص حریم شخصی اظهار کرد: عقل، دین و اخلاق اسلامی منابع اصلی این فتوای مهم و ضروری است، احترام به حریم شخصی افراد یک کار واجب است.

وی ادامه داد: مدیران باید حساسیت لازم را نسبت به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت تعرض به حریم شخصی افراد در فضای مجازی داشته باشند و به رسالت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طوری که خانه حریم شخصی افراد است، فضای مجازی افراد هم در حکم حریم خصوصی آن‌ها است و کسی چنین حقی را ندارد که بدون اجازه در حریم شخصی افراد سرکشی کند.

آیت‌الله حسینی اشکوری، سرکشی به حریم خصوصی مردم را حرام دانست و تصریح کرد: سرکشی به حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حرام است و کسی چنین حقی را ندارد.

وی ادامه داد: علمی که موجب اصلاح انسان نشود، نتیجه عکس دارد و سبب گمراهی انسان خواهد شد، انسان اگر چیزی را یاد بگیرد و به آن عمل نکند، مثل یک انسان جاهل است که هیچ چیزی را یاد نگرفته است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: صرف اینکه انسان روایات اسلامی را نقل کند، ولی به مضامین آن روایات عمل نکند، کافی نیست، باید برای عمل به روایات درک درستی نسبت به آن‌ها در انسان ایجاد شود تا او اهتمام لازم را نسبت به این آموزه‌های اسلامی پیدا کند.

آیت‌الله حسینی اشکوری با اشاره به اهمیت عمل به آموزه‌های اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از فراگیری این آموزه‌ها باید عمل به آن‌ها باشد وگرنه صرف تحصیل معارف اسلامی بدون عمل، انسان را به جایی نمی‌رساند و کافی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار