کد خبر: ۵۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 12 April 2018

تابناک / استاندار گیلان با اشاره به طرح نگرانی هایی درباره کیفیت آب شرب شهر رشت گفت: نگرانی از بابت وضعیت کیفیت و سلامت آب شرب رشت وجود ندارد و آب شهر، مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران صنعت آب استان در تصفیه خانه بزرگ گیلان افزود : بحث های غیر کارشناسی مطرح شده بود اما گزارش های مستند و اندازه گیری های دقیقی که در طول هفته بیشتر از معمول نیز انجام شده، بیانگر آن است که کیفیت آب شرب رشت از همه لحاظ از جمله عناصر، فلزات سنگین و کدورت، سالم است.
وی از دانشگاه علوم پزشکی ، آب شهری و روستایی نیز خواست تا براساس گزارش های مستند در رابطه با کیفیت و سلامت آب شرب استان، بطور مستمر به مردم گزارش دهند تا نگرانی از وضعیت کیفیت آب وجود نداشته باشد.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص اعتبار برای چندین طرح آبرسانی اشاره و بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به پروژه های آبرسانی صومعه سرا، شفت و فومن پنج میلیارد تومان از اعتبارات استانی و پنج میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص می یابد همچنین برای شتاب در پروژه آبرسانی آستارا، پیش بینی های از سوی شرکت آب و فاضلاب انجام شده است.
وی با اشاره به اولویت انجام پروژه ها افزود: پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا اولویت دارند اما گاهی ممکن است پیشرفت پروژه ای پایین ولی ضرورت انجام آن وجود داشته باشد.
سالاری در ادامه سخنانش به جذب نیروی انسانی در شرکت های آب و فضلاب استان اشاره و تصریح کرد: برای جذب نیروی انسانی، دهیاری ها را مشارکت دهیم.
وی با اشاره به بارندگی ها در گیلان و در عین حال وجود مشکلاتی در بخش آب شرب و کشاورزی اضافه کرد: برای هوشمندسازی کنتورها، باید سامانه هم هوشمند باشد و بدلیل پراکندگی واحدهای مسکونی در یک روستا، سرانه توزیع و هزینه شبکه آب و فاضلاب روستایی خیلی زیاد است.
99 و 9 دهم درصد جمعیت گیلان تحت پوشش آب و فاضلاب شهری هستند. تصفیه خانه بزرگ آب استان که از تصفیه خانه های بزرگ آب ایران به شمار می رود، در کیلومتر 20 جاده رشت - تهران و در چهارراه شهر صنعتی رشت به طرف سد سنگر واقع است.
احداث تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال 1372 آغاز و بعد از گذشت حدود شش سال در سال 1378 به بهره برداری آزمایشی رسید و در سال 1380 افتتاح رسمی شد. آب خام ورودی این تصفیه خانه از رودخانه های سپیدرود و شهربیجار تأمین شده و توسط کانال اختصاصی روباز و سرپوشیده جدیدالاحداث به تصفیه خانه انتقال می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار