تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار رشت در جمع معاونان و مدیران شهرداری با اشاره به طرح گردشگری و هدف مقصد شدن گردشگری رشت اظهار داشت: این طرح کاری دست یافتنی است و موضوع پیچیده ای نیست.
کد خبر: ۵۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 11 April 2018

تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار رشت در جمع معاونان و مدیران شهرداری با اشاره به طرح گردشگری و هدف مقصد شدن گردشگری رشت اظهار داشت: این طرح کاری دست یافتنی است و موضوع پیچیده ای نیست.

وی افزود: زمانی که مطرح شد رشت به بزرگترین مقصد گردشگری تبدیل می شود مطمئناً بر روی این هدف فکر شده بود و برنامه ریزی هایی انجام شده بود و قرار بود کارها گام به گام انجام شود.

نصرتی با اشاره به اینکه برخی می گویند این آرمان بزرگی است که انجام نمی شود گفت: این گروه معتقدند اصلاً گردشگری وارد رشت نمی شود تا شما به دنبال بزرگترین مقصد گردشگری باشید و کسی حاضر نیست با این ترافیک وارد رشت شود.

شهردار رشت تاکید کرد: برای تحقق این طرح همه باید بسیج شویم تا کار به نتیجه برسد ما در شهر رشت یک ظرفیت انحصاری داریم که متعلق به این شهر است و در شهر دیگری نیست و باید از آن به عنوان فرصت استفاده کرد.

پویایی شب های رشت فرصت و دارایی انحصاری این شهر است

نصرتی خطاب به مدیران و معاونان شهرداری رشت گفت: انحصار شهر رشت پویایی شبانه آن است و از ساعت ۱۰ شب به بعد زندگی در شهر جریان دارد و مردم از خانه ها بیرون می آیند و در خیابان ها و مکان های تفریحی شهر رشت حضور دارند و این در گذشته شهر وجود داشته و طرح شبهای روشن که در پیاده راه و سبزه میدان انجام شد به این جذابیت عرضه و تقاضا بر می گردد پس این دارایی انحصاری شهر رشت است.

رشت پس از تهران مقام دوم برگزاری کنسرت و جشنواره را دارد

وی با اشاره به اینکه رشت بعد از تهران مقام دوم را در برگزاری کنسرتها و جشنواره ها دارد اظهار داشت: این یک ظرفیت و امتیاز به معنای واقعی است. در شهرهای دیگر چنین اتفاقی رخ نمی دهد و این یک نعمتی است که در رشت وجود دارد ولی از آن به درستی استفاده نمی شود.

عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو فرصتی برای رشت است

وی افزود: اینکه ما در شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی یونسکو در کنار ۲۵ شهر خلاق ثبت شده ایم فرصت دیگری است باید از مبحث غذا برای جذب گردشگر استفاده شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: ما یک تهدید ترافیک داریم و کسی علاقمند نیست وارد رشت شود اما به خاطر یک تهدید نباید امتیازات را از بین برد با یک درایت کوچک می شود این امر را حل و فصل کرد. ضمن آن که ما شب ها مشکل ترافیک نداریم گردشگری که ۳ روز در گیلان است و در ۳۰ کیلومتری ما استقرار دارد می تواند ۶ تا ۷ ساعت شب ها دعوت به رشت شود.

وی تبلیغات درست و کارآمد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید برای شبها جشنواره برپا کرد تا فروشگاه ها کار کنند و رستوران ها فعال شوند نکته فقط این است که گردشگر می خواهد تفریح کند و شما باید شرایط را فراهم کنید.

باید بهترین نورپردازی و مبلمان شهری در رشت اجرا شود

وی تصریح کرد: کل شهر باید روشن و نور پردازی و مبلمان ویژه باشد. جمع این موارد به اندازه یک تقاطع غیر همسطح هم هزینه ندارد باید بهترین مبلمان را برای شهر رشت اجرا کنید.

وی با بیان اینکه توجه به موارد ذکر شده باید در دستور کار ۳ ماه اول سال ۹۷ قرار گیرد افزود: همه باید برای اجرایی شدن طرح و نیز دست اندازهایی که در مسیر وجود دارد پای کار باشند برای این کار مشاور تخصصی نیاز است.

سناریوی مقصد گردشگری شدن رشت، لحظه به لحظه تکمیل می شود/ این ایده با افراد متخصص، پای کار و کاربلد شدنی است

نصرتی با تاکید بر اینکه این سناریو لحظه به لحظه تکمیل می شود گفت: این ایده با افراد متخصص، پای کار و کاربلد شدنی است و باید برای آن هزینه شود. امروز ایده مطرح شد ولی باید روی آن فکر کرد و کار شود تا به نتیجه برسد.

شهردار رشت تاکید کرد: ظرفیت در شهر وجود دارد. باید مشکلات رفع شود اگر حرف ترافیک باشد تا تراموا بیاید و تقاطع ها ایجاد شوند و خیابانهای فرعی احداث شوند و ما تا آن زمان مکث کنیم باید از این ظرفیت خدادادی بی بهره بمانیم.

وی با بیان اینکه امروز یک کار کوتاه مدت درست انجام می دهیم و آن را به یک کار میان مدت اتصال می دهیم افزود: سازمان سیما و منظر کار ویژه ای دارد و سایر سازمانها باید در اولویت دوم وارد عمل شوند وقتی شما به عنوان میزبان دعوت می کنید همه چیز حساس می شود. اینکه در شهر زباله باشد قابل پذیرش نیست رفت و روب باید درست شود تکلیف رودخانه ها باید مشخص شود. انتظارات اجتماعی باید درست شود. ما اصالت کاری را که به شهرداری ارتباط دارد را انجام می دهیم و بقیه نیز همراه خواهند شد و این امر به مدیر پروژه مناسب نیاز دارد.

نصرتی تاکید کرد: به این نکته توجه کنید اگر این اتفاق خوب رخ دهد چه عوایدی برای مردم شهر در پی دارد و باید به بازخورد آن توجه کنیم. اگر به شهرهای گرمسیر نگاه کنید اقتصاد آنها در شب است.

شهر گردشگری باید همواره آماده پذیرش میهمان باشد

شهردار رشت با بیان اینکه وقتی شهر زیبا شود در وهله اول شهروند از آن استفاده می کند گفت: شهر گردشگری شدن به معنای واقعی سختی های خود را دارد. میزبان باید همواره برای پذیرش میهمان آماده باشد و نمی توان از کنار موضوعات ساده رد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار