کد خبر: ۵۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸ 09 April 2018

تابناک / بعد از حواشی پیش آمده در رابطه با مجتمع آدینه رشت و انتصاب امام جمعه جدید این شهر، امروز مالباختگان برای رفع مشکلات به نماینده رهبری امید بسته‌اند.

اخیرا اخباری منتشر مبنی بر اینکه امام جمعه رشت با پیش فروش کردن مجتمع آدینه به مردم در جوار مصلی رشت و عدم تکمیل در موعد مقرر، موجب نارضایتی گسترده خریداران این مجموعه تجاری شده است و انتشار این خبر باعث شد تا امام جمعه رشت که هم‌اکنون استعفا داده است، در این رابطه موضع‌گیری کند و همین موضع‌گیری هم سبب شد تا تعدادی از شخصیت‌ها و مسوولان گیلانی واکنش تندی را نسبت به آن داشته باشند.

( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/

ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه پیش جمعی از مالباختگان مجتمع آدینه رشت، در اعتراض به عدم تحویل پروژه‌ آدینه تجمع کردند. تجمع کنندگان با این شعار که « تجمع ما سیاسی نیست» خواستار رسیدگی به وضعیت واحدهای خریداری شده خود شدند.

 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/

در ادامه این تجمع محمد فلاح شجاعی مسئول دفتر آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن حضور در جمع تجمع کنندگان با بیان اینکه پیمانکاران در این پروژه به وعده‌های خود عمل نکرده اند اظهار داشت: « تجمع کنندگان در این ماجرا محق هستند و شخص آیت الله قربانی پیگیر این موضوع است.»وی افزود: «تاکنون چند پیمانکار برای این پروژه تعیین شده است و پیمانکار فعلی برای اتمام پروژه یک برنامه زمان بندی شده تعیین کرده است و ما امیدواریم بتوانیم در این برنامه کار را به اتمام برسانیم.»

 

در حاشیه این تجمع، یکی از خریداران مجتمع که ادعا داشت مالباخته است، گفت: «من پروژه خود را باید در سال ۹۴ تحویل می‌گرفتم و با اینکه تمام سرمایه زندگی خودم را برای خرید مجتمع خرج کردم اما هنوز نتوانستم واحد خود را تحویل بگیرم.»

* اهداف کلان و آرمان‌های انقلاب را نباید فدای اهداف جزئی کنید
محمد حسین غریبی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشگاه گیلان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی امام جمعه سابق گیلان (حجت الاسلام قربانی) در پروژه برج های آدینه رشت گفت: حجت الاسلام زین العابدین قربانی شخصیتی علمی و وارسته بودند ولی در همین حال اتفاقاتی را رقم زدند که در استان مورد انتقاد مردم این خطه قرار گرفتند.

محمد حسین غریبی مطرح کرد: اقداماتی مانند ساخت مجتمع تجاری آدینه، ساخت پمپ بنزین و اظهار نظرهایی که به دور از شان نماینده رهبری است، باعث نارضایتی مردم شد.
 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/
 

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشگاه گیلان تصریح کرد: مجتمع آدینه در موقعیت بین میدان مصلی و فلکه نیروی دریایی بعد از ساختمان مصلی رشت در حال ساخت است، قبول دارم که تا حد زیادی به اشتغالزایی در شهر رشت کمک می کند ولی شما اهداف کلان انقلاب و آرمان‌ها را نباید فدای اهداف جزئی کنید.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آیا این مجتمع به غیر از اینکه دریچه واردات برندهای خارجی و بین المللی گشته و باعث تغییر ذائقه مردم رشت از تولید به مصرف گرایی شود معجزه دیگری خواهد کرد؟

 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/
 
وی افزود: این بحث مبنایی ساخت چنین مجتمعی است و به اصل ساخت ورود نکرده ایم، چرا نماینده رهبری نباید به مسائلی که دغدغه رهبری است توجه داشته باشد؟
 

این فعال دانشجویی گفت: وقتی مقام معظم رهبری از تولید و اشتغال داخلی حمایت و گفتمان اقتصاد مقاومتی را ترویج می کنند، ساخت این مجتمع با توجه به اهدافی که در سایت رسمی این مجتمع نوشته شده است چرا بویی از اقتصاد مقاومتی نبرده است؟ و چرا در اهداف ساخت این مجتمع نباید نوشته شود محلی صرفا برای فروش کالاهای داخلی؟

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشگاه گیلان بیان کرد: حال اگر بخواهیم به مسئله ساخت این مجتمع بپردازیم اولین نکته‌ای که به ذهن می رسد این موضوع می باشد که چگونه این مجتمع مجوز ساخت گرفته در حالیکه پروژه در حریم رودخانه است؟ آیا مسئولین و ناظران و مهندسان چنین مسئله ای را گوشزد نکرده اند و اگر کرده اند چگونه پروژه ساخت این مجتمع کلید خورده است؟

 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/
 

محمد حسین غریبی گفت: مسئله بعد موضوع پیش فروش و تاخیر در تحویل واحدهای تجاری است، بسیاری از افرادی که به جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان اعتماد داشتند، زندگی خودشان را برای خرید واحد های تجاری گذاشته بودند ولی تحویل این واحدها با تاخیر چند ساله مواجه شده و هم اکنون نیز این پروژه ها به پایان نرسیده و همچنان مالباختگان این مجتمع در سردرگمی به سر می برند و تا به امروز چندین بار در مقابل ساختمان این پروژه دست به اعتراض زده اند.

وی افزود: البته جای امید است که با حضور نماینده ولی فقیه جدید در استان ماجرای این مجتمع هم ختم به خیر گردد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مسئله مهمی که در این چند سال اتفاق افتاد، دستگیری مهدی  مجرد مسئول اجرائیات دفتر حجت الاسلام قربانی بود که یکی از عجایب روزگار است، مهدی مجرد پس از ۱۶ سال توسط سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان دستگیر شدند ولی همچنان پرونده این مفسد شفاف نیست و اینکه چرا چنین شخصی توانسته در بیت نماینده رهبری نفوذ پیدا کند خودش جای بزرگترین علامت سوال است و از قوه قضاییه انتظار می رود که پرونده مجرد را برای مردم شفاف کنند.

 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/
 

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشگاه گیلان اظهار داشت: صحبت‌های حجت الاسلام قربانی در پی رد صلاحیت پسرشان برای کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لاهیجان نیز یکی از حواشی پیش آمده در مدت نمایندگی ایشان به عنوان نماینده رهبری در استان گیلان بود.

این فعال دانشجوی افزود: اگر ما بخواهیم اعمال ناصحیح خودمان را به عهده رهبری بیندازیم به طوری که رهبری روحش از این ماجرا خبردار نیست، که سنگ روی سنگ بند نمی شود و آن موقع است که تمام کاستی‌های نظام متوجه شخص مقام معظم رهبری می شود.

وی گفت: البته ماجرا از آن جایی جالب تر می‌شود که حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در یک بیانیه‌ای و بدون اینکه منتقدان حجت الاسلام قربانی به دو دسته دلسوز و مزدور تقسیم کند، در جلسه تودیع و معارفه، همه را نادان و ناآگاه می خواند که واقعا جای تاسف و تالم دارد. این گفته موجبات ناراحتی انقلابیون استان را فرآهم آورد و شیرینی جابجایی نماینده ولی فقیه در استان را به کام آنان تلخ کرد.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشگاه گیلان تصریح کرد: با تمام این اوصاف دوران تصدی هفده ساله ایشان در منصب نماینده ولی فقیه در استان گیلان دوران پرنشیب و فرازی بود و واقعا یکی از نقاط عطف این دوران هفده ساله، هوشیاری حجت الاسلام قربانی در پیچ تاریخی فتنه ۸۸ و نامه ایشان در بحبوحه فتنه بود که برگ زرینی است در کارنامه نمایندگی وی.

محمد حسین غریبی خاطر نشان کرد: با تمام این حرف‌ها برخورد سریع و قاطع مقام معظم رهبری با اتفاقات این چنینی مایه مباهات است و مسئولین اجرایی کشور نیز باید این برخورد های قاطع را از رهبری بیاموزند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

* معرفی دانشمندی فاضل و جوان به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در گیلان
مجتبی خرسندی دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به استعفای حجت الاسلام قربانی امام جمعه استان گیلان گفت: غیبت ۲۵ هفته ای حجت الاسلام قربانی در تریبون نماز جمعه مورد ابهام و سوال بسیاری از نمازگزاران بود و در طی سال گذشته به دلیل کسالت در ۲ نوبت خطبه و نماز ایشان با توجه به ضعف جسمانی نیمه کاره ماند.
مجتبی خرسندی بیان کرد: علت اصلی استعفای ایشان کهولت سن و ضعف جسمانی همانطور که جلسه در تودیع و معارفه شورای اداری استانداری بیان کرد است و در این رابطه نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته و از عجز خود در اقامه نماز جمعه خبر دادند که منجر به این شد معظم له با انتخاب دانشمندی فاضل و جوان نماینده جدید خود در گیلان را انتخاب نمایند.
 
 

کد ویدیو

 
دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان  تصریح کرد: در حکم مقام معظم رهبری در پی کنار گیری حجت الاسلام قربانی از سمت خود ذکر شده است.
 
وی در خصوص پروژه آدینه گفت: این مجتمع تجاری و تفریحی در بستر رودخانه چند سال در حال ساخت است، و حدود ۲۰ میلیارد تومان به شهردای گیلان به خاطر عوارض ساخت بدهکار است.
 
این فعال دانشجوی مطرح کرد: مجتمع آدینه که خیلی از مردم استان گیلان پیش خرید و پول پرداخت کردند ولی متاسفانه نتوانستند در زمان مقرر تکمیل شود و چند ماه پیش مردم اعتراض کردند و در پی این اعتراضان مهدی مجرد مسئول دفتر حجت الاسلام قربانی بازداشت شد.
حجت الاسلام قربانی اعتماد کاذب به مسئول دفتر خود داشتند و این موضوع دلیل اصلی بروز این اتفاقات شد.
 
 

مجتبی خرسندی در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری های آیت الله رسول فلاحتی این مشکل حل شود و همچنین بنیاد برکت قول مساعدت داده است.وی در خصوص صحبتهای حجت الاسلام قربانی در خصوص اینکه «مجتمع آدینه را ساختیم و از آن یک وجب هم مال ما نیست و تمام آن زیر نظر مقام معظم رهبری است» تصریح کرد: در این خصوص نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به ‌‌حجت الاسلام علی اکبری پیرامون‌ ظلم آشکار برخی ائمه جمعه به رهبری که در رسانه ها  منتشر شد.

 
( بماند) عسگری ////مالبختگان مجتمع آدینه برای رفع مشکلات به نماینده جدید رهبری امید بسته اند/
* مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استانها بسیار خطیر، سنگین و حساس است
گفتنی است، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این رابطه بیانیه را صادر کرد که متن آن در ادامه امده است:
 

«فرصت خدمت گذاری در نظام جمهوری اسلامی که با تقدیم خون هزاران شهید جوان مومن به دست آمده است فرصتی است بس مغتنم و آرزویی است که تمام انبیا و اوصیا برای تحقق آن زحمت ها و تلاش های بسیار کرده اند و تکلیفی است بس سنگین و دشوار و نعمتی است که شکر آن جز به حرکت در صراط حق و خدمت به مردم که مصداق عیال الله هستند حاصل نخواهد شد.

مسئولان جمهوری اسلامی نیز باید به تبعیت از حضرت امام و مقام معظم رهبری که همانا الگو و اسوه ای حسنه برای نحوه ادای تکلیف مسئولیت در عصر ما هستند کمر اهتمام به تحقق اموری که بدان اشاره شد بسته و در مسیر نیل به آرمانها از خودگذشتگی نشان داده و جز برای کسب رضایت خدای متعال و ارائه خدمت به مردم به ویژه مستضعفین که وارثان انقلاب اسلامی اند قدمی از پیش برندارند.

مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استانها از جمله وظایف و مسئولیت های بسیار خطیر، سنگین و حساسی است که مستلزم بیشترین دقت و صبر و حوصله می باشد و به نوعی ایفای نقش رهبری در استان های کشور بوده و امتداد مسیری است که رهبری با شایستگی و درایت تمام در حال پیشبرد این مهم هستند.

لذا در ابتدا لازم است که از دانشمند محترم حضرت حجت الاسلام و المسلمین قربانی (دامت توفیقاته) به منظور تلاش‌های بسیار زیادی که در مدت ۱۷ سال تصدی این مسئولیت حساس داشته اند تشکر نموده و برای ایشان از جانب خداوند متعال توفیق خدمت گذاری در سایر حوزه های علمی و فرهنگی را استمداد نموده و ان شاالله که منشا خیرات و برکات بسیار برای جامعه اسلامی و حوزه های علمیه باشند و از طرفی بر خود لازم می‌دانیم که به جناب حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به منظور افتخار دریافت نشان تایید و صلاحیت از سوی مقام معظم رهبری تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق ایشان در کسب موفقیت در جایگاه خطیر نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان را مسئلت بنماییم.

اما ذکر چند نکته را در کنار آرزوی توفیق بر خود لازم می دانیم:
– حفظ شانیت و زی طلبگی که سفارش امام راحل به جامعه روحانیت بوده است از جمله وظایفی است که به روحانیت معزز به طور عام و به روحانیونی که مشغول خدمت در نظام جمهوری اسلامی هستند به طور ویژه و خاص واجب است و رعایت این امر است که موجب نقش بر آب شدن مکاید دشمنان اسلام و انقلاب شده و حضور روحانیت در دلهای مردم را تثبیت و تقویت می نماید.

در روزگار فعلی تنها برای مردم بودن و خدمت رسانی به آنها در انجام وظایف کفایت نمی کند بلکه حضور در کنار مردم و با مردم بودن و آشنایی از نزدیک با دغدغه ها و مسائلی که مردم به طور شبانه روزی با آنها دست و پنجه نرم می کنند نیز لازم و ضروری است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه باید ملجأ و پناهگاهی امن و مطمئن و خانه ای با سقفی وسیع و گسترده که همه علاقمندان به نظام وکشور اسلامی را ذیل خود جمع کند باشد.

در حال حاضر استان گیلان با مسائل و مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، محیط زیستی و … دست به گریبان است که نیازمند توجه و تمرکز مسئولین استان بوده و همت و هماهنگی آنان را می طلبد که بی شک از نماینده محترم ولی فقیه انتظار می رود که به عنوان هادی جریان سیاسی استان گیلان تمام توان و همت خود را برای متمرکز کردن ظرفیت های استانی و ملی برای پاسخگویی درخور و شایسته به این مسائل به کار بگیرد.

– همان طور که مقام معظم رهبری در متن حکم خود اشاره فرموده اند از نماینده محترم ولی فقیه در استان انتظار داریم که باب انس و سلوک شایسته با جوانان مومن انقلابی را مفتوح نموده و از توان آنان در شناسای

ی مسائل استان و پاسخ گویی به آنها استفاده کند. حضور یک روحانی متعهد انقلابی با قدرت جمع کنندگی و سازماندهی باعث ایجاد وحدت رویه در نیروهای مومن و پر انگیزه برای برداشتن گام های بلندتر برای تحقق آرمان های والای اسلامی و انقلابی خواهد گردید انشاالله.

در خاتمه از خداوند منان خواستاریم که به جناب آقای قربانی مزد تلاش های خالصانه شان را در این مسیر پر فراز و نشیب عطا نموده و برای جناب آقای فلاحتی نیز توفیق در خدمت گذاری و ماندن بر صراط حق و حرکت در مسیر آرمان های انقلاب و ولایت را مسئلت می‌نمائیم.»

به گزارش خبرگزاری دانشجو، رهبر انقلاب در حکمی آیت‌الله رسول فلاحتی گیلانی را به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت منصوب کردند.

صفاتی که رهبری در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه جدید استان نسبت به گیلان  بیان کردند نشان از سربلندی و سرافرازی خطه‌ای می‌دهد که به استان هر متر یک شهید معروف است.

به هر حال، بعد از حواشی پیش آمده در رابطه با مجتمع آدینه رشت و انتصاب امام جمعه جدید این شهر، امروز مالباختگان برای رفع مشکلات به نماینده رهبری امید بسته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار