مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، آب آشامیدنی برای آهوان منطقه میشداغ در فصل گرم و خشک سال تامین می شود.
کد خبر: ۵۸۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 07 April 2018

در جریان بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاون امور آب سازمان آب و برق خوزستان از منطقه حفاظت شده میشداغ، برنامه ریزی برای جلوگیری از اتلاف آب در اثر سقوط در کانال آب روباز منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان این دیدار، احمد رضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، گونه آهوی میشداغ را از گونه‌های بسیار مهم و نادر جهان عنوان کرد و گفت: حفظ این گونه برای محیط زیست منطقه بسیار مهم است.

وی وجود کانال انتقال آب رو باز در منطقه را برای آهوان یک تهدید عنوان کرد و افزود: این کانال موجب تلف شدن تعدادی از آهوان در سالهای گذشته شده است و برای جلوگیری و تکرار این حوادث باید منابع تامین آب در داخل منطقه دیده شود تا آهوان برای آب خوردن به سمت کانال نروند و از مسئولان سازمان آب و برق درخواست می کنیم تا در زمینه تامین آب همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند.

مصطفی شبه معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این بازدید گفت: برنامه همکاری و مشارکت در حفظ آهوان منطقه از سال گذشته مورد بررسی و توجه سازمان آب و برق بوده و ما در تلاشیم تا با همکاری محیط زیست در منطقه از نقاطی که بیشترین تلفات را داشته با انتقال آب به داخل منطقه از تلف شدن این گونه های با ارزش جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از اینگونه حوادث، مطالعاتی در خصوص دیوارکشی در محدوده های روباز نیز مورد توجه قرار گرفته است و در جریان این بازدید مقرر شد در دو منطقه آب مورد نیاز به آهوان در فصل خشک منطقه تامین شود .

در این بازدید مقرر شد پروژه تامین آب در مناطق هرچه سریعتر اجرایی شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار