کد خبر: ۵۸۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 18 March 2018

تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس و وزش باد گرم در استان از فردا (دوشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای کم فشار از فردا (دوشنبه) در منطقه است و بر این اساس روند افزایش دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس طی دوشنبه تا جمعه مورد انتظار می باشد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت شرایط برای وزش باد گرم بویژه طی روزهای میانی هفته مهیاست که در بعضی نقاط (بویژه ارتفاعات و دامنه ها) شدید پیش بینی می شود ضمن آنکه طی این مدت در پاره ای نقاط جلگه ای بویژه طی صبح ها و شب ها با توجه به مهیا بودن رطوبت نسبی، احتمال پدیده مه دور از انتظار نیست.
غلامی به بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد تمهیدات لازم را بیاندیشند و از مسافران و جنگل نشینان خواست از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند.
وی همچنین به بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانداری ها، شهرداری ها و ... تاکید کرد که توصیه های کارشناسی خود را صادر کنند.
غلامی آسمان امروز گیلان صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه، گاهی افزایش ابر، بتدریج وزش باد جنوبی (گرم ، بویژه ارتفاعات و دامنه ها) پیش بینی کرد.
وی افزود: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته مربوط به منجیل با 13 درجه و کمینه دما مربوط به جیرنده با 2 درجه زیرصفر بوده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت طی شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 11 و پنج درجه ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار