تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ واحد گردشگری و اقامتی در گیلان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.
کد خبر: ۵۷۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 12 March 2018

تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ واحد گردشگری و اقامتی در گیلان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: جلسات ویژه تسهیلات سفر نوروزی و تشکیل کمیته‌های ویژه به‌طور مطلوب در استان گیلان اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه ایجاد فضایی با نشاط اجتماعی در ایام نوروز در استان گیلان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از 70 نمایشگاه فرهنگی متشکل هزار غرفه در ایام نوروز در سطح استان گیلان برپا می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی تسهیلات سفر‌های نوروزی استان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف نوروزی با موضوع آیین‌های بومی و محلی در نقاط مختلف گیلان افزود: این جشنواره‌ها با رویکرد معرفی جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق شهری و روستایی استان گیلان برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اجرای طرح "شهر شب" در برخی از شهرهای استان گیلان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر معرفی پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان تلاش است فضای اجتماعی پرنشاطی در استان فراهم شود.

وی از آمادگی بیش از هزار و 900 واحد گردشگری در سطح استان گیلان به‌منظور ارائه خدمات اقامتی و گردشگری به مناسبت ایام نوروز خبر داد و افزود: این مراکز با ظرفیت 29 هزار تخت به گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند.

علیزاده از آمادگی مهمانسرا‌های اداری، اقامتی و خوابگاه‌های دانشجویی و اسکان مدارس برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان گیلان خبر داد و گفت: این مراکز بیش از 828 هزار نفرشب اقامت را می‌توانند در ایام نوروزی در گیلان پوشش دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه ناظران و بازرسان در طول شبانه‌روز به طور ویژه بر گردشگاه‌ها و اقامتگاه‌ها نظارت دارند گفت: بیش از 439 ناظر و بازرس از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف در ایام نوروز از تاسیسات گردشگری گیلان نظارت و بازرسی می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه 129 کیوسک اطلاع‌رسانی در سطح استان وظیفه اطلاع‌رسانی به شهروندان و گردشگران را در ایام نوروز برعهده دارند خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون تیراژ انواع نقشه‌ها و راهنمای تبلیغاتی مناطق گردشگری استان در ایام نوروز در گیلان توزیع می‌شود.

وی از برگزاری 660 ساعت جشنواره‌های آیینی، بومی و محلی در ایام نوروز 97 در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره‌ها با هدف تداوم اسکان مسافرت گردشگران در گیلان برگزار می‌شود افزود: تلاش است با اقدامات ویژه و تعامل مطلوب ایام خوشی را برای گردشگران نوروزی در گیلان فراهم کنیم‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار