کد خبر: ۵۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 12 March 2018

تابناک / در اين گزارش، به بخشی از هزينه های سفر در تعطيلات نوروز اشاره شده است.

سفر یکی از اتفاقاتی است که به اندوختن تجربه‌های مختلف در زندگی انسان کمک می کند و در قرآن نیز به آن سفارش شده است. به عنوان مثال در آیه ۱۳۷ سوره آل عمران چنین می‌خوانیم: «پیش از شما مللی بودند و رفتند، در اطراف زمین گردش کنید و ببینید که آنان که وعده‌های خدا را تکذیب کردند چگونه هلاک شدند!»

بنابراین سفر از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از راه‌های کسب تجربه شناخته شده و در مرکز توجه اقشار مختلف قرار گرفته است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و حداقل در دو بازه زمانی سال شاهد سفر‌های مردمی هستیم. مردم در تعطیلات نوروز تلاش می‌کنند که با سفر به نقاط مختلف کشور از تعطیلاتشان بهترین استفاده را بکنند. آن‌ها سفر را یکی از بهترین راه‌های استفاده از اوقات بیکاری خود می‌دانند.

شهرهایی چون شیراز، اصفهان، مازندران، رشت و مشهد بیشترین سهم را از سفر‌های داخلی و ورودی به خود اختصاص داده‌اند.

ما در اینجا تلاش کرده‌ایم تا به شما بگوییم، اگر در تعطیلات نوروز قصد سفر به این شهر‌ها را دارید، باید چه قدر هزینه کنید.

هم‌اکنون سفر هوایی از تهران به شیراز ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان است و اگر بخواهید با قطار به این شهر سفر کنید، باید ۷۲ هزار تومان هزینه کنید.

افرادی که می‌خواهند به صورت هوایی به اصفهان سفر کنند، باید ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان را برای سفرشان کنار بگذارند. البته همین افراد اگر با قطار به نصف جهان سفر کنند٬ می‌توانند با ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان به این شهر بروند.

مسافران مازندران نیز می‌توانند با ۱۲۵ هزار تومان از طریق هوایی به شهر ساری سفر کنند. هزینه سفر ریلی به این شهر نیز ۲۵۱ هزار و پانصد ریال است. البته این مقدار هزینه سفر ریلی با قطار لوکس ۶ تخته به شهر ساری است و هزینه سفر ریلی با قطار معمولی به مرکز استان مازندران ۱۴۳۰۰۰ ریال است.

خاطرنشان می‌شود؛ افرادی که قصد سفر هوایی به رشت را دارند، می‌توانند با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۳ هزار تومان به این شهر بروند.

گردشگرانی که می‌خواهند با قطار به مشهد بروند، نیز می‌توانند با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ هزار تومان به این شهر سفر کنند. هزینه سفر هوایی به مشهد نیز ۱۰۹ هزار تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار