کد خبر: ۵۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 12 March 2018

تابناک / عضو مجلس خبرگان رهبری طرح بررسی اموال مسئولان را مورد تاکید عقل، شرع و مردم نام برد و گفت: کسی که حساب‌وکتابی پاکی داشته چه لزومی دارد که با این شفاف‌سازی و برگشتن اموال نامشروع به بیت‌المال مخالفت کند.

آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به طرح اعاده اموال مسئولان اظهار کرد: طرح اعاده اموال مسئولان بسیار حائز اهمیت است و ازنظر شرعی و اخلاقی بسیار پسندیده است.

وی با اشاره به موضوع اعاده اموال نامشروع مرقوم شده در نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) افزود: امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام نیز نسبت به کارگزاران نظام که نسبت به آن‌ها سوءظن وجود داشت و حسابشان موردنقد قرارگرفته بود دستور داد تا حسابشان مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بررسی اموال مسئولان مورد تاکید عقل، شرع و مردم است گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان طرحی موردپسند اسلام و مردم است و باید هر چه سریع‌تر در کشور این قانون اجرایی و به فرهنگ تبدیل شود.

اشکوری با انتقاد از برخی نمایندگان مخالف با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا ببینیم دلیل مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با طرح مذکور چه چیزی است.

وی با اشاره به ضرب‌المثل «آنکه حسابش پاک است، از محاسبه چه باک است» بیان کرد: کسی که حساب‌وکتابی پاکی داشته چه لزومی دارد که با این شفاف‌سازی و برگشتن اموال نامشروع به بیت‌المال مخالفت کند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید به این باور برسد که امانت‌دار مردم است و درزمانی که مردم نگران اوضاع هستند در کنارشان باشند.

اشکوری با تاکید بر تسریع در رسیدگی اموال نامشروع مسئولان گفت: طرح اعاده اموال مسئولان به نفع خود مسئولین نیز هست و آن‌ها را از اتهام رقبایشان مبرا و منزه می‌کند و همه باید از آن استقبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار