کد خبر: ۵۷۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 12 March 2018

تابناک / نماینده مردم گیلان در عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز برخی مسئولان به‌جای رفع مشکلاتی مانند اختلاس‌ها و فساد به‌دنبال فرافکنی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در همایش تبیین گفتمان ولایت و نقش روحانیت در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی در رشت اظهار داشت: نقش عالمان در جامعه وساطت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مردم در جامعه به‌دنبال افرادی هستند که سیره پیامبراکرم(ص) را اجرا کنند تا از آن‌ها الگو بگیرند تصریح کرد: روحانیان باید تلاش کنند تا "تفقه" و نورانیت کسب کنند.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ آلمان وظیفه روحانیان را رهبری جامعه دانست و عنوان داشت: برخی از روحانیان با حضورشان در جامعه به بت‌شکنی تبدیل می‌شوند که در مقابل طاغوت می‌ایستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) برای گسترش رحمت در جامعه مبعوث شده بود ابراز داشت: گسترده شدن رحمت در جامعه نیازمند تعلیم است و پیامبر اسلام(ص) معلمی برای جامعه بودند.

آیت الله رمضانی وظیفه روحانیان ساکن در خارج از کشور را تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جهان دانست و تصریح کرد: آن‌ها باید اسلامی را به جهان معرفی کنند که دنبال تعبد، تعهد، صلح، پرهیز از اشرافیگری و به‌دنبال تربیت انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه روحانیان ساکن در خارج از کشور باید تفاوت اسلام حقیقی و اسلام آمریکایی را برای مردم تبیین کنند اظهار داشت: اگر تقوا، معنویت و علم روحانیان کم باشد جامعه دچار "جهل مقدس" می‌شود‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه وجود "جهل مقدس" در جامعه بسیار خطرناک است خاطرنشان کرد: در گذشته و در زمان طاغوت به روحانیان میدان داده نمی‌شد اما امروز که فضا باز است باید استفاده کرد و اسلام حقیقی را تبیین کرد.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید طلبه‌هایی را تربیت کنند که توانایی میدان‌داری در فضای امروز جامعه را داشته باشند گفت: طلبه‌ها باید بتوانند اسلام جامع را به مردم جهان معرفی کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، ایران اسلامی را کشوری دانست که معادلات دنیای استعمار را تغییر داده است و ابراز داشت: ایران در بخش علمی و دفاعی پیشرفت زیادی داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه امروز کشور در حوزه اجرای عدالت دچار نقص است خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در حوزه قانونگذاری قوانینی در تراز انقلاب اسلامی وضع کنیم و در حوزه قضایی نیز مبارزه با تبعیض و فساد را در اولویت قرار دهیم.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری با رهنمودهایشان حجت را بر همه تمام کرده‌اند اظهار داشت: امروز همه مسئولان باید پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب را نشان دهند و پیشرفت‌های کشور را افزایش دهند.

وی وظیفه حوزه‌های علمیه را تربیتی افرادی دانست که به‌دنبال رفع مشکلات جامعه هستند و خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا روحانیان در بین دانش‌آموزان و حضور پیدا کنند و به پرسش‌ها و شبهات آن‌ها پاسخ داده و عقلانیت اسلام را به آن‌ها نشان‌ دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیان باید مطالبه‌گری و نقد صحیح و عالمانه را به دانش‌آموزان و رسانه‌ ملی آموزش دهند تصریح کرد: انقلاب اسلامی، ایران را از حاشیه تاریخ به متن تاریخ آورد و امروز می‌بینیم که ایران در سراسر جهان تاثیرگذار است‌.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تاکید بر اینکه انقلاب سبب سبب پرنفوذ شدن تشیع در جهان شد خاطرنشان کرد: امروز برخی افراد با استفاده از نام تشیع در حال موج سواری هستند که نمونه آن‌ را در انگلیس دیدیم.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان قمه‌زنی را یک نوع بدعت در دین دانست و اظهار داشت: شیعیان با داشتن اهل‌ بیت و آثار با برکت آن‌ها می‌توانند در جهان تاثیرگذار باشند و جهان را فتح کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بی‌هویتی را یکی از چالش‌های جوانان در دنیای غرب دانست و اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا از طریق فضای مجازی سبب بروز بی‌هویتی در میان جوانان ایرانی شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه امروز از تمام امکانات باید برای گسترش ارزش‌ها استفاده کرد ابراز داشت: امروز برخی از مسئولان به‌جای رفع مشکلاتی مانند اختلاس‌ها و فساد به‌دنبال فرافکنی هستند.

وی با اعلام اینکه تمام قوا باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند افزود: برخی مسئولان با فرافکنی سبب نگرانی مردم شده‌اند و باید بدانند اگر به انقلاب خدشه‌ای وارد شود تا 300 سال آینده دیگر اسلام نمی‌تواند در جهان سر بلند کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اجرای عدالت اجتماعی در جامعه را از اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به وجود آمد تا شکاف طبقاتی در جامعه از بین برود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به عذرخواهی مقام معظم رهبری پیرامون عدم اجرای عدالت در جامعه تصریح کرد: امروز دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و سران قوا باید بابت کوتاهی‌های انجام شده عذرخواهی کنند.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ آلمان اظهار داشت: امروز برخی از علمای حوزه‌های علمیه وظیفه خود را فقط درس دادن می‌دانند و اگر کسی هم انتقادی کند به او نسبت آخوند حکومتی می‌دهند که این کاری غلط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار