کد خبر: ۵۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 10 March 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: تالار مرکزی رشت، نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود و با بهره برداری از آن، فضای مناسب فرهنگی برای هنرمندان و شهروندان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: اهتمام داریم این پروژه در نیمه نخست سال آینده با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد و با راه اندازی این مجموعه، فضای بسیار مناسب فرهنگی برای هنرمندان و شهروندان استان فراهم می شود.
وی تالار مرکزی رشت را بزرگترین تالار در استان های شمالی کشور عنوان و اضافه کرد: در مراحل نهایی تکمیل و بهره برداری قرار دارد و برای این پروژه، بخش های مختلف هنری و فرهنگی شامل سالن های تئاتر و موسیقی، آرشیو موسیقی، گالری های مورد نیاز و کتابخانه پیش بینی شده است.
سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت و ریشه فرهنگی و هنری این استان، ضرورت دارد هرچه سریعتر آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری های خوبی برای تکمیل سریعتر این پروژه دارد، اظهار کرد: در همین راستا، تقریبا هر دو هفته یک بار، معاون وزیر ارشاد در محل پروژه حضور یافته و روند آن را پیگیری می کند و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران و دست اندرکاران مربوطه نیز در استان برای هرچه سریعتر به بهره برداری رساندن این تالار، اهتمام دارند.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع شامل سالن کنسرت های هال موسیقی با ظرفیت حدود یک هزار نفر ، سالن تئاتر اصلی با ظرفیت 450 نفر ، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت 70 نفر ، سالن موسیقی با ظرفیت یکصد نفر در حال احداث است و در حال حاضر افزون بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
مساحت فضاهای فرهنگی هنری استان 34 هزار و 942 متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، 12 هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار