در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح شد؛
تابناک / مصطفی سالاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: باید در مجامعی که نیاز به تصمیم‌گیری هست از جوانان استفاده شود و فقط از سن جوان در کار تشکیلاتی استفاده نشود.
کد خبر: ۵۷۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷ 09 March 2018

تابناک / مصطفی سالاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: باید در مجامعی که نیاز به تصمیم‌گیری هست از جوانان استفاده شود و فقط از سن جوان در کار تشکیلاتی استفاده نشود.

وی با بیان اینکه باید جوان را امروزه در جامعه دعوت کرد تا در آینده اثرگذار باشد افزود: باید در همه ارکان و عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه سهم جوان دیده شود و از ظرفیت‌هایشان بهره‌مند شویم.

 

از یک طرف استخدام جوانان در بخش‌های دولتی باعث سنگین‌تر شدن دستگاه‌های اجرایی می‌شود و از طرف دیگر باید در همه ارکان و عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه سهم جوان دیده شود و از ظرفیت‌هایشان بهره‌مند شویم

 

استاندار گیلان با اشاره به کمیته‌های ۴۸ گانه در استان گفت: لازم هست در همه کمیته‌های فعال استان یک جوان متخصص نیز گماشته شود تا در فرایند تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

سالاری با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان ازجمله بانوان بیان کرد: استفاده از جوانان به‌ویژه بانوان در برخی از موارد از سوی رئیس‌جمهوری تأکید شده تا در لایه‌های مدیریتی از آن‌ها استفاده شود.

وی بابیان اینکه سیاست مؤکد دولت به‌کارگیری از ظرفیت جوانان است افزود: اگر حضور جوانان در لایه‌های مدیریتی بیشتر شود فعالیت بخش‌های خصوصی و جوان به لحاظ ارتباط‌گیری مؤثر بیشتر نیز خواهد شد و زمینه‌ساز شکوفایی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقدهای پس از انتصاب جوانان گفت: جوانان در دوران ابتدایی انقلاب فرماندار، فرمانده جنگ و مسئولیت‌های مهمی داشته‌اند و باید میدان برای کار کردن آن‌ها بیشتر فراهم باشد.

سالاری بابیان اینکه برخی از مدیران از استفاده جوانان هراس دارند گفت: برخی از دستگاه‌ها برای به‌کارگیری از جوانان در لایه‌های مدیریتی خوب عمل کرده‌اند اما برخی همچنان باهم سن و سال‌های خود کار کردن را ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت خانه‌های جوان در گیلان گفت: باید بررسی شود تا در حال حاضر خانه‌های جوان در تصرف چه کسی درآمده تا آن‌ها را برای نقش‌آفرینی سمن‌ها در اجتماع فعال کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اشتغال آفرینی جوانان بیان کرد: استخدام جوانان در بخش‌های دولتی پاسخگو نیست و باعث سنگین‌تر شدن دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

سالاری با بیان اینکه در برخی از اداره‌ها سنگینی و تراکم کارکنان خود مانع از ادامه کارشده است گفت: هیچ‌گاه بدون نیازسنجی اجازه جذب جوانان در بخش‌های دولتی را بدون ضابطه نخواهم داد اما شرایط را برای مسئولیت گیری جوانان فراهم خواهم کرد.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان ناشی از منابع و ظرفیت‌های موجود نیست گفت: مشکل بیکاری در جامعه سوء مدیریت‌های برخی از افراد هست که در امور دیگران دخالت می‌کنند.

استاندار با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هر مرجعی پایش را از حد گلیم خود درازتر کند گفت: من قبول ندارم که هرکسی در هر جا که بخواهد بتواند اظهارنظر کند.

سالاری افزود: برخی‌ها اجازه کار کردن به دستگاه‌ها و نهادهای مردم‌نهاد را نمی‌دهند و بعد سؤال می‌کنند که چرا هیچ کاری نشده است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید باشهامت باید در مقابل این افراد بایستند و اجازه ضربه زدن ندهند گفت: جوانان باید همان‌گونه که در ایام جنگ مدافع ارزش‌ها و میهن بوده‌اند امروز نیز مدافع حقوق خود و سایر هم نوعانشان باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان نباید اجازه دهند تا من که استاندار هستم به توسعه، رفاه، سرنوشت و حیثیت افراد جامعه ضربه بزنم افزود: برخی‌ها برای دفاع از جناح و یا گروهک سیاسی خود رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که مانع از کار کردن می‌شود.

سالاری با اشاره به بداخلاقی برخی از رسانه‌ها در جامعه بیان کرد: ابتدا توصیه می‌کنیم کسی به حیثیت و آبروی افراد هتک حرمت نکند اما کسی اگر هتک حرمت کرد و رعایت آداب نکرد رسانه‌اش را نمی‌بندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار