تابناک / در این تنگناهای سیاسی واقتصادی و در شرایطی که از ادوارگذشته تاکنون محدودیت های گوناگون بر فوتبال ایران تحمیل شده, موجب گردید تا فوتبال ایرانی آبدیده تر وفوتبال دوستان ایران منطقی تر و پیگیرتر از گذشته وقایع علم فوتبال را تحلیل کنند.
کد خبر: ۵۷۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸ 08 March 2018

تابناک / در این تنگناهای سیاسی واقتصادی و در شرایطی که از ادوارگذشته تاکنون محدودیت های گوناگون بر فوتبال ایران تحمیل شده, موجب گردید تا فوتبال ایرانی آبدیده تر وفوتبال دوستان ایران منطقی تر و پیگیرتر از گذشته وقایع علم فوتبال را تحلیل کنند.

علاوه بر آن و جدای از فوتبال همواره این معما برای ملت ایران وجود داشت که دلیل این همه دشمنی وکینه توزیها درعرصه جهانی علیه ایران برای چیست ؟! تا جایی که گاه این سوال به ذهن انسان می رسد نکند ایران مقصر واقعی این بلواها و نابسامانی هاست! اما پیشگامی ایران در قضیه برجام ونمایش چهره واقعی دولت آمریکا توسط ترامپ موضوعات زیادی رابرای جهانیان و به ویژه ملت ایران مشخص کرد.

این بحث موضوع جدیدی نیست که قبلا کسی به آن فکر نکرده باشد اما این موضوع که عرصه ورزش جای کینه توزی های دیپلماتیک و غرض ورزیهای کور نیست, مسئله ای بدیهی ,طبیعی و مسلم است. با علم به اینکه جهان سیاست باورزش آمیخته نیست و نباید باشد دل به نمایش قدرت ایرانی درعرصه ورزشی سپردیم اما حتی در این وادی هم انتقادات زیادی ازماشد. اینکه ایران توازن عدالت در ورزشگاه ها بین زن ومرد رابرقرارنمی کند در حالیکه در عرصه سیاست حق حضور مرد و زن را مثلا پای صندوقهای رای برابر می داند را با کدام معیار و مبنا می توان منطقی برآورد کرد؟

 

ایران مکان امنی برای برگزاری فوتبال با کشوری چون عربستان نیست .بحث های بسیاری از این دست هست که هموراه آزار دهنده افکار عمومی در ایران است اما با وجود تمام محدودیت ها گهگاه ایران شاهد درخشش هایی امیدبخش درمیدان های ورزشی جهانی و آسیایی بوده است. فوتبال ایران در درخشش های اخیر خود توانست قلب میلیونها مرد و زن فوتبالدوست ایرانی را به وجد بیاورد و اشک شوق از چشمان بسیاری جاری سازد .

فوتبال ایرانی بارها این قدرت را داشته که با برد و باختهای تلخ و شیرین خود, فارغ از مرز و جغرافیا قلبهای میلیونها ایرانی را بهم نزدیک کند…

اما سنگینی غمگین ترین صحنه این ماجرا برمی گردد به داوری بازی استقلال_ایران_العین_امارات .موضوعی که حقیقتا نیاز به کارشناس داوری ندارد چرا که هربیننده فوتبالی که به اصول اولیه فوتبال آشنا باشد انچه که اتفاق افتاد را دید و دریافت نتیجه ای که رقم خورد حاصل اشتباهات داوری نبود و حاشیه های داوری بود که پررنگ تر از همیشه در این میدان حکمرانی میکرد. شاید

تعیین قیمت داوری و شاید سنگینی بار سیاست بر ورزش ازمهمترین دلایل نتیجه ای که دیدیم به حساب بیاید و این حادثه به حدی غم انگیز و نگران کننده است که باید آن را آفتی برای فوتبال آسیا و دنیا دانست . آفتی که سبب نارضایتی جمع کثیری ازعلاقمندان به ورزش در ایران شد و ادامه آن بی شک موجب دلسردی همگانی از فوتبال خواهد گردید و در این برهه آنچه که می تواند اندکی از این نگرانیها بکاهد, تصمیم قاطعA.F.Cدرمورد داوربازی و اعلام جریمه های سنگین برای وی است که امیدواریم عملی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار