کد خبر: ۵۷۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 04 March 2018

تابناک / معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، از اتمام عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه آهن رشت - قزوین تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به ایرنا، خیرالله خادمی روز شنبه در بازدید از پروژه راه آهن رشت - قزوین بیان کرد: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین - رشت، از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی پل کیلومتر 55 ، ‌مهمترین بخش عملیات محور قزوین - رشت است که از روی آزادراه قزوین - رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین - رشت و 2 دهانه 65 متری است و تکمیل شدن این پل، نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین - رشت دارد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده و تا 25 اسفندماه جاری عملیات زیرسازی و ریل گذاری به اتمام می رسد.
وی افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند، استراتژیک محسوب می‌شود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.
خادمی در خاتمه اضافه کرد: برای احداث راه‌آهن قزوین -رشت به قیمت روز، بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم 300 میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از 200 میلیارد تومان آن هزینه شده تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.
مسیر خط آهن قزوین - رشت 164 کیلومتر است و ساخت آن از سال 1386 آغاز شده؛ این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابه جا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار