گزارش تابناک از طعنه عباسی به استاندار گیلان؛
تابناک / در گیلان مدتی است که با موضوع مدیر بومی و غیر بومی کم و بیش آشناییم و هر چند دادها زده شد و فریاد ها کشیده شد اما همچنان در بسیاری از سطوح مدیریتی استان شاهد انتصاب مدیران غیر بومی هستم و احتمالاً کما کان هم این روند ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 03 March 2018

تابناک / در گیلان مدتی است که با موضوع مدیر بومی و غیر بومی آشناییم، هرچند دادها زده شد و فریاد ها کشیده شد اما همچنان در بسیاری از سطوح مدیریتی استان شاهد انتصاب مدیران غیر بومی هستم و احتمالاً کما کان هم این روند ادامه داشته باشد.

انتصاب مدیران بومی یا غیر بومی در گیلان همواره یکی از دغدغه های اصلی و نگرانی مردم، اصحاب رسانه، مقامات، نمایندگان مجلس، صاحب نظران، فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

البته این موضوع در سایر استان های کشور هم محل مناقشه بوده ولی در گیلان به خاطر شرایط خاص آن بیشتر مورد توجه دلسوزان قرار گرفته و حساسیت های بیشتری در مورد آن بخرج داده می شود.

به خاطر داریم که پیش از انتخاب مصطفی سالاری، به عنوان استاندار گیلان سوال هایی مطرح میشد که برخی را مرور میکنیم:

آیا به راستی این صحیح است که با وجود نیروهای متخصص بومی با پتانسیل فراوان که شایستگی تصدی این امر را دارند از مدیران غیر بومی استفاده شود؟

آیا بهتر نیست از مدیران بومی که بیشتر از دیگران به فکر آینده و پیشرفت دیار مادری خود هستند استفاده شود؟

پس زمان استفاده از این نیروهای دلسوز و متخصص بومی کی خواهد رسید؟

تب استفاده از واژه مدیران بومی و غیر بومی در سال اخیر در استان گیلان بارها بالا گرفته است و روزی نبوده که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطلبی پیرامون آن منتشر نشود و در این بین بومی بودن مدیران و استفاده از مدیران بومی به عنوان یک مطالبه جدی در محافل مختلف استان و کشور شنیده می شود و دائما با نگرانی و نقدهایی از سوی کارشناسان، نمایندگان مردم در مجلس و پارلمان شهری و فعالین سیاسی ،اجتماعی رو به رو بوده است. 

 

بین مدیران غیربومی و مردم استان در برخی از امور حس مشترکی وجود ندارد / نمی‌توان حس هم نوعی و خدمت به مردم را تصنعی و با ژست اجرا کرد / نباید به مردم با حضور استاندار فعلی نشاط کاذبی ایجاد شود درحالی‌که واقعیت‌ها بیانگر چیز دیگری هستند

 

اما روز گذشته و با گذشت مدتی از آن تب و تاب ها یکی از نمایندگان گیلان نسبت به برخی از اقدامات استاندار غیربومی واکنش نشان داد

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان با ژست و تصنعی به مردم خدمت کرد گفت: بین مدیران غیربومی و مردم استان در برخی از امور حس مشترکی وجود ندارد.

اسدالله عباسی با تأکید بر تدوین نقشه راه و اساس توسعه استان اظهار کرد: باید مشخص شود که استان قرار هست بر اساس چه اسنادی، تحقیقی و یا پژوهشی حرکت و به یک جای مشخص برسد.

وی با اشاره به عزم دولت برای فعال کردن بوم‌گردی در گیلان افزود: باید مشخص شود که چگونه مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها در بخش خدمات می‌توان تمام اعتبارات را صرف آن کرد و موفق شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برخی از خدمات نظیر تسهیلات بوم‌گردی در تمام روستاهای گیلان جواب نخواهد داد گفت: در برخی از فصول سال استان گیلان اصلاً گردشگری ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه می‌دانند که شش ماه از سال را هیچ گردشگری وارد گیلان نمی‌شود و این در حالی هست که در مردادماه نیز به علت گرمای بالا در گیلان رغبتی برای سفر به گیلان وجود ندارد.

عباسی بابیان اینکه در بین مدیران غیربومی و مردم استان در برخی از امور حس مشترکی وجود ندارد تصریح کرد: نمی‌توان حس هم نوعی و خدمت به مردم را تصنعی و با ژست اجرا کرد و تنها اگر مسئولان و مدیران در استان درد مشترکی با مردم داشته باشند می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

وی با انتقاد از حضور کم‌رنگ گیلانیان در دولت و یا استانداری‌های کشور گفت: کسی که در گیلان برای استانداری حضور پیدا می‌کند اشکالی ندارد اما باید مسیر درستی را طی کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه استان گیلان در انحصار هیچ‌کسی نیست افزود: نباید به مردم با حضور استاندار فعلی نشاط کاذبی ایجاد شود درحالی‌که واقعیت‌ها بیانگر چیز دیگری هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار