کد خبر: ۵۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵ 03 March 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی در تازه ترین پست اینستاگرامی اش درگذشت حجت الاسلام و المسلمین "حاج سید مهدی صحفی" را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت روحانی جلیل القدر و با فضیلت حجت الاسلام و المسلمین "حاج سید مهدی صحفی" که دو فرزند خود را تقدیم انقلاب و نظام کرده بود موجب تاسف و تاثر گردید.

این عالم متقی در طول عمر پربرکت خویش به ترویج احکام ومعارف اسلامی و شعائر دینی و خدمت به خاندان اهل بیت(ع) اهتمام فراوانی داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به روحانیت محترم و بیت شریف، برای روح بلند آن مرحوم که اینک در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفته رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

 

 

 

وی همچنین تصاویری از حضورش در مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی ای.تی.آر 72 یاسوج به اشتراک گذاشت.

 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، در صفحه خود در اینستاگرام، تصاویری از جلسه اش با خانواده های معظم شاهد و ایثارگران با حضور نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس منتشر کرد.

 

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش مطرح کرد: 

ترامپ به دلیل نگرانی‌هایی که در خصوص دور دوم انتخابات دارد و با توجه به کاهش محبوبیتی که در جامعه آمریکا برای خود می‌‎بیند به دنبال جلب رضایت لابی صهیونیستی است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه گفته می‌شود سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ماه مه به قدس منتقل خواهد شد،اظهارداشت:همه کشورهای دنیا با این اقدام آمریکا مخالف هستند و اتحادیه اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترامپ به دلیل نگرانی‌هایی که در خصوص دور دوم انتخابات دارد و با توجه به کاهش محبوبیتی که در جامعه آمریکا برای خود می‌‎بیند به دنبال جلب رضایت لابی صهیونیستی است.

وی افزود: با توجه به اینکه لابی صهیونیسم بیشترین نقش را در انتخابات آمریکا دارد، ترامپ سعی می‌کند با اعطای امتیازاتی به صهیونیست‌ها برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کند ولی آمریکا باید توجه داشته باشد که این اقدامات به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

بروجردی ادامه داد: این رفتار رئیس جمهور آمریکا علاوه بر خروش جهان اسلام، مخالفت جامعه جهانی را به دنبال داشته است و مخالفت با این اقدام نابخردانه، بسیار جدی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارلمان اتحادیه اروپا مخالفت صریح خود را در خصوص انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس اعلام کرده است، گفت: اتحادیه اروپا در زمینه برجام و انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت جدی دارد و می‌دانند اگر این بازی برهم خورد، تبعات آن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار جدی خواهد بود.

 

 

 

وی در پستی دیگر از بازدیدش از  روند آماده سازی خط تولید کارخانه عظیم خودرو نوشت.

بروجردی در جریان این بازدید گفت: عظیم خودرو با توجه به قراردادی که با شرکت ماهیندرا هند منعقد کرده 2 مدل را در بروجرد تولید خواهد کرد که در حال حاضر در حال آماده سازی خط تولید آن میباشد و خودرو فوتون چین نیز به صورت آزمایشی در کارخانه تولید شده و منتظر دریافت قطعات هستند،که درسال جدید به کارخانه خواهد رسید و خبر خوش اینکه عظیم خودرو مجددا پروتون را در بروجرد تولید خواهد کرد. 
در جریان بازدید امروز علاءالدین بروجردی از شرکت عظیم خودرو، جلسه بررسی مشکلات کارخانه با حضور مدیران ذیربط تشکیل شد و طی تماس های علاءالدین بروجردی با بانکهای مرتبط با این پروژه، هماهنگی لازم جهت حل مشکلات مالی شرکت صورت پذیرفت. 
همچنین با حضور مدیرکل محترم شرکت گاز لرستان جناب آقای لطفعلیان مسائل مرتبط با گازرسانی به این شرکت نیز مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

لازم بذکر است که اخیر یک شرکت چینی عمده سهام شرکت پروتون مالزی را خریداری کرده و شرکت عظیم خودرو با آنها وارد مذاکره شده و انشاءالله قرار است پروتون مجددا به خط تولید این شرکت بازگردد. 
امید است با تلاشهای مجموعه مدیریتی عظیم خودرو و پشتیبانی های علاءالدین بروجردی شاهد یکی از بهترین شرکت های خودروسازی کشور در بروجرد باشیم. 
جمعی از مدیران استان و شهرستان علاءالدین بروجردی را در این بازدید همراهی می کردند.

 

 

 

بروجردی پس از بازدید از پروژه شهرک سیلیس بروجرد خبر داد:مجموعه زیرساخت ها جهت نصب ماشین آلات فراهم شده است. 
چهارشنبه 9 اسفند 96 علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باتفاق جمعی از مسئولان استان و شهرستان از روند پیشرفت پروژه شهرک سیلیس بروجرد بازدید کرد و در نشستی با مسئول و دست اندرکاران این پروژه به بررسی کمبودها و پیگیری مشکلات این پروژه زیربنایی شهرستان بروجرد و استان لرستان پرداخت.

نماینده مردم شریف بروجرد و اشترینان ضمن تشکر از تلاشهای متولیان اجرای این پروژه، سرعت اجرای آنرا قابل قبول خواند و افزود: سازه های این پروژه به سرعت در حال اتمام است و مجموعه تیم سرمایه گذار مذاکراتی را با کشور ایتالیا جهت انتخاب و خرید ماشین آلات انجام داده اند؛ و امروز مدیرکل محترم گاز جناب آقای لطفعلیان ضمن بازدید از پروژه دستورات لازم را جهت تامین گاز این پروژه صادر کردند.

وی در ادامه افزود : طی تماسی که با جناب آقای مهندس کردی مدیرعامل محترم شرکت توانیر گرفته شد، ایشان دستورات لازم را جهت تامین برق مورد نیاز پروژه فوق صادر کردند. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مجموعه زیرساخت های لازم جهت نصب ماشین آلات فراهم شده و امیدواریم با عنایات الهی در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز اول این پروژه مهم کشوری در شهرستان بروجرد باشیم. 

 

 

 

وی همچنین از حضورش در کارخانه نساجی بروجرد و جلسه با مدیریت، مسئول حراست و نماینده و رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه به منظور بررسی وضعیت نساجی بروجرد در زمینه های تولید، فروش، درآمد زایی و همچنین مشکلات بانکی؛ خبرداد:در ابتدای این جلسه علاءالدین بروجردی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام مدیران در پرداخت به موقع حقوق کارگران کارخانه، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جامعه کارگری تاکید کردند کارگران و مدیران این برند مهم کشوری بروجرد باید با همدلی بر مشکلات فائق آمده و توجهی به تحریکات صورت گرفته از خارج از مجموعه نکنند و با عزمی راسخ به تولید ادامه دهند.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از این صنعت مهم شهرستان، اظهار امیدواری کردند که هرچه سریعتر مشکلات جاری این واحد تولیدی بروجرد مرتفع شود.

 

 

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی درخصوص پاسخ جمهوری اسلامی به تلاش‎های آمریکا در محدود کردن توان موشکی ایران با تهدید بیرون آمدن از برجام اظهار کرد: پاسخ ما پاسخی عملی است.

وی عنوان کرد: سیاست‎گذاری در عرصه موشکی به عنوان تنها و سیله بازدارندگی در دفاع از میهن اسلامی و مقابله با دشمنان انقلاب استمرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسوولان عالی رتبه کشور در سطوح مختلف نیز بارها اعلام کردند که این سیاست ارتباطی با برجام نداشته به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

بروجردی تصریح کرد: سیاست‎گذاری‎ها در عرصه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سیاست راهبردی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حتی افراد عادی نیز متوجه این سیاست شفاف جمهوری اسلامی ایران در عرصه موشکی هستند، بنابراین رئیس جمهور آمریکا هم باید تلاش کند که درکش را بیشتر کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص غائله خیابان پاسداران تهران گفت: امنیت در کشور ما یک محور اساسی در جهت خدمت به مردم است، بنابراین در چالش‎های امنیتی از سوی هر گروه و حتی کشوری هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

بروجردی ادامه داد:براین اساس قوه قضائیه با غائله خیابان پاسداران نیز بر اساس موازین قانونی با قاطعیت تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد و در آینده نزدیک مردم شاهد این قاطعیت خواهند بود. وی با اشاره به اینکه غائله خیابان پاسداران بیش از آنکه ربطی به اقلیتی داشته باشد، به افراد ربط دارد، تاکید کرد:بنابراین افراد خاطی که مرتکب چنین جرمی شده‎اند،متعلق به هر گروه و تفکری که باشند با آن‎ها بر اساس قانون برخورد می‎شود.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این یک سیاست ثابت و دائمی در برخورد با افراد خاطی است، در مورد خاطیان غائله خیابان پاسداران نیز قاطعیت محور تصمیم‎گیری‎ها خواهد بود.

 

 

 

نماینده بروجرد در مجلس در پست هایی دیگر تصاویری از بازدیدش از فاز جدید کارخانه آرد صامتیه بروجرد و جلسه آموزشی تخصصی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ونوجوان در بیت حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ علی محمد نجفی بروجردی(ره) منتشر کرد.

 

 
 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس،پستی در خصوص نشست هماهنگی مسئولان شهرستان اندیمشک و مسئولان استانی با حضور استاندار خوزستان در راستای برگزاری همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری منتشر کرد.

وی در این جلسه اظهار داشت: قوانین جذب سرمایه گذاری خارجی به اصلاح نیاز دارد.

نماینده اندیمشک گفت: برخی قوانین جذب سرمایه گذاری خارجی متناقض و ناقص است و نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش ایرنا فریدون حسنوند چهارشنبه شب در نشست برنامه ریزی برای برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک در تالار اداری شهرک های صنعتی خوزستان افزود: در اغلب کشورهای جهان برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنند ولی ما در عمل، مسیر سرمایه گذاری خارجی را می بندیم و آنان را در فرایند پیچیده دیوان سالاری، مجوزها و استعلام ها رها می کنیم و این نقص بزرگی است.

وی مطرح کرد:بسط فرهنگ اجتماعی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور لازم است از سویی باید قوانین تسهیل کننده برای جذب سرمایه گذاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تنها راه برون رفت از چالش های همچون بیکاری را بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی همراه با مشوق های قانونی بیان کرد و افزود:همه دستگاههای اجرایی استان باید موانع سرمایه گذاری را از پیش پای سرمایه گذاران بردارند.

حسنوند با اشاره به در پیش بودن همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک در اردیبهشت ماه 1397 اظهار کرد: این همایش نباید نمایشی باشد و باید به این همایش نگاه کاربردی و راهبردی داشته باشیم.

وی در ادامه خوزستان را ستون مستحکم مقاومت ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: با وجود ظرفیت های مهم و بی نظیر همچون زمین های کشاورزی ، سدها و دریاچه های آب شیرین و گردشگری خوزستان، هنوز از این ظرفیت ها برای اشتغال جوانان و توسعه پایدار و فراگیر استفاده نشده است.

قرار است همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک 20 اردیبهشت ماه 1397 با دعوت از برخی سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و سفرای کشورهای اروپایی در تهران، مقامات کشوری و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شود.

 

 

 

حسنوند همچنین ویدیویی از مراسم تقدیر از دانش آموزان ممتاز اندیمشک به اشتراک گذاشت.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ابتدا باید ردیف های هزینه را مشخص کنید اظهار داشت: در بخش درآمدها دو موضوع کمکهای دولتی و منابع دولتی و درآمدهای داخلی در اشکال مختلف، را از هم جدا کنید.
نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود:مشخص شود که شهرداری رشت از ظرفیتهای قانونی به چه میزان بهره گرفته است و اجحاف های شده در حق شهرداری مشخص شود تا برای دفاع از حقوق شهرداری ما وارد عمل شویم.

وی با اشاره به بودجه شهرداری در سال ۹۵ و ۹۶ گفت: اولویت بندی پروژه ها و تعیین درصد پیشرفت پروژه ها مدنظر باشد و باید شهرداری افزایش درآمد داشته باشد. توجه شود که برای افزایش درامد ما نمایندگان مجلس کجا می توانیم به شما کمک کنیم و باید این امر از سوی شهرداری تعریف شود موضوعات مختلفی در شهرداری وجود دارد که اگر لیست شود بسیار است اما کارهایی را که از عهده نمایندگان برمی آید مشخص شود و حتما شهردار نیز برای اینکه بودجه واقعی تر شود تدابیری دارد.

جعفرزاده با تاکید براینکه نمایندگان در کنار شهرداری هستند،تصریح کرد: مطالبات شهرداری از وزارتخانه های دولتی را به ما نمایندگان بسپارید.

وی با تاکید بر پیگیری های خود برای اجرایی شدن پروژه قطار شهری رشت گفت: من کپن خود را برای این پروژه خرج کردم و هر کاری از دستم بر بیاید برای انجام آن کوتاهی نمی کنم.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به طرح باز آفرینی رشت تصریح کرد: یکی از شهرهای موفق در حوزه بافت فرسوده گچساران است که شهر را دگرگون کرده اند، رشت نیز باید از شهرهای موفق الگوگیری کند من در طی چند روز آینده سفری به این شهر خواهم داشت.

جعفرزاده در این جلسه با توجه به مشکلات مطرح شده در مورد زباله سوز سراوان با توجه به افزایش قیمت دلار و نیاز به افزایش اعتبار از ۲۳ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان که از قبل تعیین شده بود تماس تلفنی با دکتر افشانی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برقرار کرد که او طی این تماس گفت: مهم ترین فعالیت ما هم مدیریت پسماند است در مورد تقاضای شهرداری رشت اصلاحیه و مستندات کافی که پاسخگوی این امر باشد ارسال شود تا هر گونه کمکی از دستمان برآید انجام می دهیم و این مهم انجام می شود.
از زمان شورای پنجم تازه با مشکلات شهر آشنا شدیم.

جعفرزاده در ادامه با بیان اینکه تعامل حلال مشکلات است گفت: از زمان شورای پنجم تازه با مشکلات شهر آشنا شدیم در گذشته کسی مشکلات را با ما در میان نمی گذاشت تاکید کرد: با نیت خیری که شهرداری رشت دارد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

 

 

وی در پستی دیگر درباره خبر منتشر شده درباره کارخانه رشت الکتریک، اظهار داشت: اگر در این رابطه کسی این تعداد واحد آپارتمانی خریده، فروخته اینکه از کدام حزب، جناح و یا همسر چه کسی بوده، فرقی نمی‌کند و باید برخورد شود.

وی افزود: از همان ایام از مراجع قضایی و حقوقی خواستیم که باید به این موضوع ورود کرده و با بررسی‌ها خیانت‌های پشت پرده این واگذاری و تعطیلی چنین کارخانه‌ای که به جرأت در خاورمیانه بدون رقیب بود را شفاف‌سازی کنند.

جعفرزاده ادامه داد: متأسفانه به بهانه اجرای اصل 44 کارخانه رشت الکتریک را واگذار کردند اما اکنون تنها از این کارخانه یک زمین سوخته باقی مانده چرا که تمام تجهیزات آن را برای پرداخت قسط اول فروختند و اثری از آن باقی نمانده است. «ماشین‌آلات و کارخانه ذکر شده از میان رفته و اکنون با توسعه شهری زمین آن در بهترین نقطه شهر قرار گرفته است، مردم اجازه نمی‌دهند کسی بخواهد در محل این کارخانه مجتمع تجاری یا مسکونی بسازد و به سمت برج سازی بروند بنابراین کسی برای این موضوع دندان تیز نکند.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین عنوان کرد: امیدوار بودیم روزی یک نفر واقعیت را به مردم بگوید که چرا این کارخانه با آن برند و تولیدات عالی به وضعیت کنونی و یک زمینه سوخته رسیده است؛ لذا مجموعه‌ای باید از بیت‌المال محافظت کند و براین اساس در تمام استان‌ها کارگروهی برای این موضوع وجود دارد و اکنون آنها باید با ورود به این پرونده نحوه واگذاری و این سرانجام را بررسی و پیگیری کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:به عقیده بنده، برای زمین کارخانه رشت الکتریک نقشه بدی می‌کشند و براین اساس بنده با کارگروه حفظ بیت‌المال در استان همکاری کرده و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه مردم رشت بسیار ناراحتند که صنعتی با آن کیفیت نابود شده است، ادامه داد: هر روز قیمت زمین این کارخانه در حال افزایش است و با توسعه شهری زمین این کارخانه در کنار باغ بزرگ محتشم در رشت قرار گرفته و قیمت آن رو به افزایش است.

 

 

 

نماینده رشت در پست هایی دیگر تصاویری از جلسه بررسی مشکلات مالی و بودجه ایی شهرداری رشت، جلسه بررسی مشکلات حوزه آب بخش سنگر، بازدیدش از  مرکز استعداد یابی و پایگاه قهرمانی استان گیلان و همچنین تصویری از نشست اش با  اعضای شورای مرکزی هیاُت ورزش های همگانی شهرستان رشت منتشر کرد.

 

 
 
 
 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در توضیح تصاویر زیرنوشت: مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج برگزار شد.در این مراسم میزبان جمع کثیری از احاد مردم و مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری بودیم.

با تشکر از حضور همه عزیزان٬ انشاالله لطف هم‌وطنان مرهمی بر درد ناتمام داغداران باشد.

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شریف شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی اش عنوان کرد: علت دقیق سقوط هواپیمای آسمان بعد از بررسی جعبه‌ی سیاه مشخص می‌شود.

 

 

 

وی همچنین تصاویری از سخنرانی اش در مراسم تکریم" رستگار "و معارفه "بابایی" بعنوان سرپرست جهاد دانشگاهی استان فارس به اشتراک گذاشت.

 

 

 

علی اسدی کرم نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست زیر مطرح کرد: پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب شرب شهرستان از محل اعتبارات تبصره ۳ در حال انجام می باشد که شامل ۱۳ کیلومتر لوله گذاری و بازسازی، تعویض لوله های شبکه‌ی اصلی و انشعاب آن همراه با ساخت حوضچه‌ها و شیر آلات با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می باشد.

"علی اسدی" امروز نهم اسفندماه در حاشیه بازدید از روند توسعه و بازسازی شبکه آب شرب شهرستان طی تماس تلفنی با «طاهری» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بر تسریع در پروژه فاضلاب شهر شهربابک و پروژه انتقال آب به شهرهای دهج و جوزم  تاکید و گفت: پروژه‌ی فاضلاب شهری شهربابک ضمن بهینه کردن مدیریت آب، می تواند آب مورد نیاز صنعت را در شهرستان تامین کند. وی بیان کرد: پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب شرب شهرستان از محل اعتبارات تبصره ۳ در حال انجام می باشد که شامل ۱۳ کیلومتر لوله گذاری و بازسازی، تعویض لوله های شبکه‌ی اصلی و انشعاب آن همراه با ساخت حوضچه‌ها و شیر آلات با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می باشد.

 

 

 

وی همچنین در حاشیه جلسه شورای معادن استان کرمان ، پیرامون برگزاری این شورا در استان کرمان، اعضای ناظر بر شورای معادن استان را نماینده مردم شهرستان شرقی استان کرمان و نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نام برد و افزود: مصوباتی در جلسه گذشته شورای معادن استان کرمان داشتیم که باید عملیاتی می‌شد اما متاسفانه شاهد چنین موضوعی نبودیم که از جمله آنها می توان به انتقال حساب‌های مالی و دفاتر مالی شرکت‌های بزرگ معدنی به استان بود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که براساس ماده 43 برنامه ششم توسعه بایستی حساب‌های مالی معادن به استان‌ها منتقل شود، اظهار کرد: خساراتی جبران ناپذیری کارخانه ذوب مس خاتون آباد به محیط زیست وارد کرده است به طوری که آلایندگی این کارخانه به دام‌ها، کشاورزی، آب و حتی مراتع شهرستان خسارت وارد کرده است، که در این راستا قرار بود که سهم یک درصد از فروش شرکت‌های معدنی که بنده آن را در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده بودم و به تصویب رسید، به مردم این منطقه بازگردد که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

وی از نارضایتی کشاورزان و دامداران از بابت این آلایندگی‌ها سخن به میان آورد و عنوان کرد: مردم از اینکه خسارات وارده به آنها به دلیل آلایندگی کارخانه‌ ذوب مس خاتون آباد پرداخت نشده است و متاسفانه شاهد هستیم شرکت ملی مس هر بار از این مهم به بهانه‌ای شانه خالی می‌کند.

اسدی تاکید کرد: ما می‌توانیم از محل یک درصد فروش شرکت‌های معدنی، خسارات وارده را جبران کنیم که باید شورای معادن استان آن را پیگیری کند که تاکنون متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است؛قابل توجه است که شورای نگهبان قانون یک درصد فروش شرکت‌های معدنی را تایید کرده و حتی به استان های کشور نیز ابلاغ کرده و در قانون بودجه 97 نیز این مهم ذکر و برای آن ردیف بودجهی ای خاصی تعریف شده است.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده است از محل یک درصد فروش شرکت‌های معدنی، آزمایشگاه مجهزی که مواد پروتئینی منطقه را آزمایش کند، در شهربابک احداث شود و همچنین خسارات دامداران نیز از این محل پرداخت شود که امیدواریم با همت استاندار کرمان این موضوع نیز در استان کرمان عملیاتی شود.

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از بازدیدش از دفتر مرکزی طرح ملی مجمع همیاری و بازیددش از بخش اطفال و نوزادان بیمارستان بوعلی ساری  به اشتراک گذاشت.

 

 
 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصاویری از جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان و سخنرانی اش در آستان مقدس امامزاده هاشم بن علی آران و بیدگل منتشر کرد.

 

 
 

 

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شریف شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، از دیدار مردمی اش در حاشیه نماز جمعه این هفته خبر داد.

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی اش تصویری از مراسم افتتاح کارخانه فولاد صبا فولاد خلیج فارس با حضور رئیس جمهور، منتشر کرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار