کد خبر: ۵۷۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 24 February 2018

گزارش آژانس حقوق بشری اتحادیه اروپا (FRA) نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از زنان هلندی تا قبل از 15 سالگی مورد تجاوز جنسی و فیزیکی قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ماسال نیوز، پایگاه لام اکسپات از تجاوز جنسی و خشونت علیه ۴۵ درصد از زنان هلندی خبر داد و نوشت:

تقریبا نیمی از زنان در هلند قربانی تجاوز جنسی و فیزیکی هستند. این آمار گزارش جدید آژانس حقوق بشری اتحادیه اروپا (FRA) درباره خشونت علیه زنان است. ۴۵ درصد از زنان هلندی اذعان کرده اند که تا رسیدن به سن ۱۵ سالگی، برخی از انواع خشونت های جسمی و جنسی را تجربه کرده اند که این رقم بسیار بالاتر از میانگین ۳۳ درصدی اروپا است.

خشونت متداول است، اما به ندرت گزارش می شود
این اولین بار است که چنین نظرسنجی گسترده ای در مورد خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا انجام شده است. داده ها از مصاحبه های انجام شده در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا جمع آوری شده است که از زنان در مورد تجربیات خود در مورد خشونت های روانی، جسمی و جنسی سوال می کنند.

بیش از یک پنجم زنان اروپایی مورد بررسی قرار گرفته شده، اشکال مختلف فیزیکی و جنسی خشونت خانگی را تحمل کرده اند، در حالیکه تنها ۱۴ درصد از زنان این موضوع را گزارش داده اند. نکته جالب اینکه در مورد خشونت‌های خارج از منزل تنها ۱۳ درصد از قربانیان پس از یک حادثه جدی با پلیس تماس گرفته اند.

آمار خشونت در هلند بیش از میانگین اروپایی است
آمار خشونت علیه زنان در هلند و اسکاندیناوی به طور کلی از میانگین اروپا فراتر رفته است. در هلند، ۱۸ درصد زنان گزارش دادند که قربانی برخی از خشونت های جنسی قرار می شوند که تقریبا بالاترین نرخ در اروپا است. در این خصوص دانمارک رتبه دوم را را دارد و متوسط میزان خشونت جنسی در قاره اروپا ۱۱ درصد بوده است.

این گزارش توضیح نمی دهد که چرا خشونت علیه زنان در کشورهای شمال اروپا بیشتر از کشور های جنوبی است. جوآن گودی، سرپرست پژوهشی آژانس، خاطرنشان می کند که این آمار لزوما به این معنی نیست که خشونت در شمال شایع است. او اعتقاد دارد زنان در کشورهای شمال اروپا، تعریف مشخصی از خشونت جنسی و فیزیکی دارند.

قوانین سختگیرانه در برخی از این کشورها به این معنی است که زنان در این مناطق ممکن است آگاهی بیشتری از حقوقشان داشته باشند. به این ترتیب، احتمال دارد که رفتار مردانه را به عنوان ناخواسته یا بیش از حد تهاجمی تلقی کنند.

علاوه بر این، گودی معتقد است که بسیاری از موارد خشونت مرتبط با الکل هستند و از آنجا که مصرف نوشیدن الکل در کشورهای شمالی شایع تر است، دخالت الکل نیز ممکن است عامل مهمی در تجاوز به زنان باشد.

مورتن جیروم مدیر FRA، نتایج تحقیقات سازمان را ناخوشایند می داند. “۳۳ درصد زنان اروپایی از خشونت جنسی و فیزیکی رنج می برند و جمعیت آن‌ها به ۶۲ میلیون می رسد که بیشتر از جمعیت ایتالیا است.”

طبق گفته جی روم، برای تغییرات مثبت در این آمارها، باید دولت، سازمان ها و صنعت الکل سازی با یکدیگر همکاری کنند و اکنون برای این کار زمان عمل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار