کد خبر: ۵۶۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 18 February 2018

تابناک / بازار هنر با حضور هنرمندان صنایع دستی گیلان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برپا شد.

مسئول برگزاری این بازار در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: نمایشگاه صنایع دستی در قالب بازار هنر هفتگی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان هر هفته پنج شنبه‌ها در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برپا می‌شود.

محمد باکری با بیان اینکه هنرمندانی که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند در بازار هنر مورد حمایت قرار دارند افزود: فضایی ایجاد شده تا هنرمندانی که فرصت فروش ندارند از قالب دستفروشی خارج شوند و مستقیماً بدون حضور واسطه محصولات خود را به مردم عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه از حضور هنرمندانی که موفق به اخذ گواهینامه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوند در این بازار استقبال می‌شود خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن هنرهای اصیل و صنایع دستی کهن گیلان زمین از دیگر اهداف برپایی این بازار است و میزهای سنتی برای هنرمندان در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری استان گیلان تصریح کرد: برپایی بازار هنر با استقبال خوبی از سوی مردم، گردشگران و هنرمندان رو به رو شده و بر آن هستیم تا در آینده 2 روز در هفته بازار هنر را در رشت برپا شود.

در 40 غرفه بازار هنر رشت حصیربافی، سبدبافی، بامبوبافی، سفالگری ظرف‌های محلی همچون گمج و دست بافته‌های پشمی در کنار لباس‌های محلی قاسم آبادی و عروسک‌های کاموایی که هنر دست هنرمندان این دیار سرسبز است چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار