کد خبر: ۵۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹ 12 February 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود تصاویری از مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی به عنوان اولین رویداد بین‌المللی ورزش تبریز ۲۰۱۸ به اشتراک گذاشت. در نهایت تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان این رقابت ها شد.

 

وی در پستی دیگر از بهره برداری از ۶ طرح صنعتی و تولیدی با حضور خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و ٢ تن از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سرمایه گذاری ٧٨٠ میلیارد ریال و اشتغالزایی ٤٥٠ نفر خبر داد.

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام تصویری از دیدارش با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به اشتراک گذاشت.

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش مطرح کرد: دولت عنوان کرد که در تبصره 14 که در زمینه هدفمندی یارانه‌ها است به دولت اختیار داده شود که برای حذف افراد پر درآمدها بررسی حسابها را انجام دهد.
نمایندگان با همین استدلال در کمیسیون تلفیق پیشنهاد را تصویب کرده و این اختیار را به دولت دادند، اما اکنون آقای نوبخت می گوید که ما چرا باید جیب مردم را وارسی کنیم در حالی که دولت خودش این اختیار را از مجلس درخواست کرد.
اگر بدانیم که دولت این اختیار را در بخش حذف یارانه های افراد پر درآمد از مجلس نمی‌خواهد و می خواهد هزینه آن را به دوش مجلس بیاندازد آن را حذف می کنیم، لذا مجلس از دولت و وزرا می‌خواهد شفاف عنوان کنند چه اختیاراتی از قانون گذار می خواهند تا به آنها برای پیشبرد بهتر کارها کمک شود.

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از بازدید از روشنایی مسیر امامزاده جعفر به سمت شیراز، کلنگ زنی گازرسانی به روستاههای بعد از ابدهگاه، کلنگ زمین چمن مصنوعی روستای بهره عنا، افتتاح گازرسانی و شبکه و مخزن اب روستای دلی رباط، ساماندهی گلزار شهید چم بلبل و زیارت مزار شهید محمدی، بهره برداری از مجموعه گاوداری شیری خان احمد، افتتاح بلوار وحدت بین دو روستای بزرگ مظفر اباد و اسلام اباد، افتتاح کتابخانه محله رادک، افتتاح پارک پونه در محله پانصددستگاه  و همچنین تصویری از افتتاح سالن ورزشی امامزاده جعفر منتشر نمود.

 

 

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصویری از دیدارش با  معاون کنگره خلق شانگهای منتشر کرد.

 

 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست زیر در صفحه اینستاگرامش اظهار داشت: سی ونه سال از عمر انقلاب گذشته است. این چهار دهه، تجربه بلندی است که می‌توان بر فراز آن نشست و به آن به عنوان یک منبع حکمت عملی تکیه کرد.
در پرتو این تجربه و بازخوانی و بازشناسی خطاهای این چهار دهه، می‌توان سنتی از حکومت‌داری به دست داد. ما فراز و فرود بسیار داشته‌ایم و اشک و لبخند کم نداشته‌ایم؛ می‌توانیم با خوانش انتقادیِ شکست‌ها و ناکامی‌های‌مان، بر غنای این سنت بیفزاییم. تجربه‌های تلخ می‌توانند در پرتو نگاه انتقادی، معارف شیرین تولید کنند. ملت شاید از پاره‌ای از خطاهای ما در گذشته درگذرند، اما قطعا امروز از تکرار آن‌ها نخواهند گذشت. ما اکنون باید دست به انتخابی بنیادین و استراتژیک بزنیم؛ باید میان روزهای تلخ و شیرین انقلاب برای آینده یکی را انتخاب کنیم! روزهای شیرین ما روزهایی بود که در اوج وحدت بودیم. روزهایی که چتر نظام همه انقلابیون را دربر می‌گرفت. زبان‌ها به راحتی به شعارها و آرمان‌ها می‌چرخید. دل‌ها و زبان‌ها نیز یکی بود. دست‌ها هم در راه دل‌ها در کار بود. انقلاب نماد وحدت میان ایرانیان شده بود، به همین سبب نظام برخاسته از آن در سقف مشروعیت بود. امروز از فضا دور شده‌ایم. برای بازیابی آن وضعیت، بازشناسی خطاهای چهار دهه گذشته ضرورت دارد. دهه پنجم انقلاب با همه تحولاتی که پیش رو داریم اجازه این میزان خطا را دیگر نمی‌دهد. یک پایه اصلی مشروعیتِ انقلاب ما، فراگیر بودنِ آن بود. باید یک‌بار دیگر به روزهای نخستین انقلاب رجوع کرد و عهد بامدادین و آغازین را فراروی خود، حاضر کرد. هر مقدر که با آن آرمان‌ها و شعارها فاصله داریم، دست‌کم همان مقدار نیازمند تجدیدنظر در روندها و رویکردهای کنونی هستیم. بار دیگر باید جمع شد و آرمان‌ها را بر سر دست گذاشت و دست‌ها و انگیزه‌ها را به راه شعارها به‌کار گرفت. بار دیگر باید نو شد. «جشن انقلاب» زمانی معنا دارد که یک انقلاب دیگر در ما رخ دهد! ما باید در رویکردهای خود انقلاب کنیم تا بار دیگر به راه انقلاب نورانی پنجاه و هفت بازگردیم. اگر خطاهای خود را بازخوانی نکنیم و نگاه انتقادی به تاریخ و کارنامه خود نیفکنیم محکوم به تکرار آن خطاها خواهیم بود.

 

 

وکیلی همچنین در  واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون قضایی مبنی بر تعطیلی هیات بازدید کننده از زندان اوین به دستور ملکشاهی رئیس این هیات گفت: اگر خبر تعطیلی کمیته صحت داشته باشد، باید بگویم کار درستی انجام نشده. انحلال یا ادامه روند کار کمیته بستگی به نظر جمعی اعضای هیات دارد.
محمدعلی وکیلی افزود: بالاخره این کمیته، 10 عضو دارد و به صورت گروهی اداره می‌شود.  آقای ملکشاهی هرچند رئیس هم باشند نمی‌توانند فردی و سلیقه‌ای درباره موضوعی تصمیم‌گیری کنند. مشخص است که درباره ادامه فعالیت یا تعطیل شدن کمیته به صورت جمعی باید تصمیم گرفته شود.
هفته گذشته حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصمیم ملکشاهی، رئیس هیات بازدید زندان اوین از تعطیلی کمیته خبر داد. دلیل آن را هم مصاحبه‌های برخی نمایندگان از بازدید اطلاع داد.
محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس و عضو هیات بازدید از زندان اوین در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و در گفت وگو با رویداد۲۴ گفت: من متوجه معنای تعطیلی کمیته نمی‌شوم. چون من اطلاعی از این تصمیم ندارم و اکنون از شما خبردار شدم.
وکیلی ادامه داد: اگر خبر تعطیلی کمیته صحت داشته باشد، باید بگویم کار درستی انجام نشده. انحلال یا ادامه روند کار کمیته بستگی به نظر جمعی اعضای هیات دارد. بالاخره این کمیته، 10 عضو دارد و به صورت گروهی اداره می‌شود.  آقای ملکشاهی هرچند رئیس هم باشند نمی‌توانند فردی و سلیقه‌ای درباره موضوعی تصمیم‌گیری کنند. مشخص است که درباره ادامه فعالیت یا تعطیل شدن کمیته به صورت جمعی باید تصمیم گرفته شود.
او افزود: ممکن است اعتراض آقای ملکشاهی به روش گفتگوی نمایندگان با رسانه‌ها درست باشد. چون گفتگوی نمایندگان هم کار حرفه‌ای نبود. اما اگر به خاطر این موضوع تصمیم بگیریم، کمیته را منحل کنیم، اصلا قابل قبول نیست. از همان روز اول مشخص شده است که هر اقدامی باید نظر جمعی اعضا را داشته باشد.
این عضو کیمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حالا من به عنوان عضوی از کمیته باید این موضوع را از شما مطلع شوم و این درست نیست.
وکیلی افزود: هفته گذشته با اعضای کمیته جلسه‌ای برگزار کردیم و در آن جمع‌بندی برای ارائه گزارش رسمی بازدید از اوین انجام شد. قرار بود همین جمع‌بندی از سوی آقای ملکشاهی، رئیس کمیته در رسانه‌ها اعلام شود که هنوز هم منتشر نشده است.

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از استقبال از سیدعلی خمینی در ارومیه، حضور به همراه وی در مزار شهدا باغ رضوان ارومیه، دیدارش با سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی و همچنین تصویری از حضورش در دفتر گروه رسانه‌ای یول به اشتراک گذاشت.

 

 

محمّد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستانهای ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از مسابقات کاراته قهرمانی بانوان شهرستان قدس، مسابقه وزنه برداری جام فجر، مسابقه تیراندازی با کمان و تصاویری از همایش بزرگ کوهپیمایی همگانی خانوادگی در غرب استان تهران منتشر کرد.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست زیردرخصوص عملکرد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 و جشنواره رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار داشت: دغدغه‌ اساسی در زمینه وعده‌های که برای ایجاد اشتغال داده می‌شود وجود دارد که درحال حاضر نیز مورد تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماموریتی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 با نوع نگاه پدرانه داده شد، گفت: مباحث هدفمندی، اشتغال، آلودگی زیست محیطی، آب و گرد و غبار حل نمی‌شوند مگر در سایه همدلی و اینکه هر دو طرف از تصمیم گرفته شده دفاع کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با انداختن توپ در زمین طرف مقابل بعد از مشاهده بازخورد در خصوص تصمیمات گرفته شده نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، ادامه داد: در گرفتن برخی تصمیمات باید ریسک آن را بپذیریم در غیر اینصورت نتیجه‌ای برای ما در بر ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های اعضای کمیسیون است و در ماموریت جدید دکتر لاریجانی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نوع نگاه و توصیه آقای لاریجانی این است که کمیسیون تلفیق جایگاه خود را ارتقاء دهد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت زمین بازی را ایجاد و این کمیسیون در این زمین بازی کرد، یکسری احکام داده شد و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 با این احکام معطل شد، ادامه داد: رئیس مجلس اعلام کرد که این احکام کنار گذاشته شود و بروید در خصوص 5 مسئله اساسی تصمیمات بگیرید و آن را ارائه کنید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا کمیسیون تلفیق لایحه دولت را کنار گذاشته و لایحه جدیدی را ارائه کند و یا اینکه لایحه بودجه دولت را به شیوه مناسبی اصلاح کند، تصریح کرد: این اقدام بسیار مناسب است و ما آرزوی آن را داشتیم تلفیق در زمین دولت بازی نکند و زمین بازی مردمی را ایجاد کند و آن را به مردم اختصاص دهد اما ناظر و مربی آن از بین دولت و مجلس انتخاب شود.

 

جعفرزاده همچنین تصاویری از جشن پیروزی انقلاب اسلامی روستای مژده، مراسم‌جشن‌ انقلاب به میزبانی آموزش و پرورش بخش کوچصفهان، اولین دوره مسابقات کنده زنی (انتخابی باشگاهای گیلان ) و تصاویری از نشست اش با اعضای هیئت مدیره بازار الگویی ماهی فروشان شهرستان رشت منتشر کرد.

 

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، تصویری از حضورش بین مردم در جشن پیروزی انقلاب منتشر کرد.

 

 

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از مراسم افتتاح  پروژه توسعه آبیاری در شهرستان دشتی و عملیات بهسازی کانالهای آبیاری اهرم به اشتراک گذاشت.

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از مجتمع اقامتی گردشگری در بخش کلیجانرستاق و جلسه رسیدگی به مشکلات روستای پهنه کلا شمالی منتشر کرد.

 

 

 

وی در ادامه پست زیر را به اشتراک گذاشت.

 

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش نوشت:

-باتوجه به بازدیدهای دوره ای ازحوزه انتخابیه در معیت فرمانده محترم سپاه شهرستان تکاب از درمانگاه تازه تاسیس بازدید بعمل آمد انشالله بتوانیم باهمکاری دولت وسپاه همه کمبودها را در حوزه بهداشت ودرمان را حل کنیم.
-وظیفه نماینده خدمتگزاری به مردم است و کسی که کسوتی را بر تن میکند چه روحانی باشد، چه پزشک، چه نظامی، چه فرهنگی، چه نماینده یا هر مسئول دیگری باید برای خدمتگزاری به مردم از جان مایه بگذارد و از هیچ تلاشی دریغ نکند.متاسفانه همواره افرادی که قصد سنگ اندازی در مسیر خدمت به مردم را دارند، بیشتر از افرادی هستند که قصد ترغیب و یاری آنان را دارند. بنده به عنوان خادم مردم در این مدت از هیج تلاشی برای خدمت به این مردم شریف کوتاهی نکرده ام، ضمن پذیرش انتقادها و راهکارها، کسانی را که همواره موضع تخریبی دارند، به انصاف دعوت میکنم. بخش زیادی از این سنگ اندازی ها ریشه در سیاسی کاری دارند، و مختص اینجا هم نیست، به راستی سیاسی کاری مشکل سراسر کشور است. در مرحله تئوری و نظر دادن و نطق کردن، همه میتوانند پهلوان باشند، اما عیار واقعی زمانی مشخص میشود که فرد وارد میدان شده و در عمل توانمندی خود را نشان دهد. اینکه مسئولی بتواند دست دو نفر را بگیرد، به کسی محبت کند، برای افراد بی بضاعت جهیزیه تهیه کند، و هر کار دیگری را عملا به انجام رساند، این مصداق خادمی مردم است.
-ضمن تشکر از خدمات سپاه در راستای اجرای طرح های عمرانی، باتوجه به پر مشکل بودن و پر از مانع بودن مرحله اقدام و عمل، به ذکر یک نمونه از مشکلات آسفالت مسیر تکاب به شاهیندژ پرداخت که چطور نبود گازوئیل موجب تعلیق فعالیت شده، و چقدر سلسله مراتب طی شد و زمان برد تا مشکل از مرکز پیگیری و پروژه دوام یابد.

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى،در توضیح تصویر زیر نوشت: امروز،افتتاح مرغداری 20000 قطعه‌ای در دارابکلا باحضور مهندس رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی.

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،با انتشار پستی عنوان کرد: حمایت از هنر سینمای ایران، توسعه فرهنگی را برای کشور در پی خواهد داشت.

 

 

 فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شوراى اسلامى، تصویری از بازدیدش از بازدید از محل آماده سازی سومین جشنواره خیریه غذا در سالن حجاب به اشتراک گذاشت.

 

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در بیانات مهمی، ضمن اذعان به کم‌کاری و عقب‌ماندگی در عدالت اجتماعی و مبارزه بافساد، اظهار داشتند: «حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل میکنند اما از فساد و تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه بجد دنبال کنند.» ایشان فساد را به اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها تشبیه و برخورد با «کسانی که منتفع از فساد هستند» را «کاری بسیار سخت» توصیف و با صراحت بر ضرورت جدیت و شدت عمل بیشتر دربرخورد با ظلم و فساد کارگزاران حکومتی تأکید کردند.
البته این نخستین بار نیست که معظم له قوای سه گانه را به مبارزه همه جانبه با پدیده ویرانگر فساد فرا می‌خوانند، اما تصریح به کوتاهی و کم کاری و عقب ماندگی در این زمینه را، آن هم پیرو ناآرامی های اخیر و در آستانه چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی، که علی القاعده مقطع بلوغ و کمال آن است، باید زنگ خطر و هشداری جدی تلقی کرد.
شک نیست که مبارزه با اژدهای هفت سر فساد، عزم و اراده تمام ارکان نظام، و در وهله اول عالی‌ترین مقام مسئول، یعنی رهبری معظم و به تبع آن همه قوای سه‌گانه را طلب می‌کند. اما برای شکل گیری این اراده ابتدا باید دید چرا فساد تا این حد در اعماق نظام رسوخ کرده که مبارزه با آن اینقدر دشوار می نماید؟
در کشور ما بیش از هشتاد سال از وضع قوانین مبارزه با فساد دولتی می گذرد و طی قریب به چهل سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی بسیاری از مصادیق آن در قوانین عام و خاص، جرم‌انگاری و مجازات های سنگینی برای آنها وضع شده است. همچنین٬ علاوه بر دستگاه عریض و طویل دادگستری، دهها دستگاه  نظارتی، بازرسی و حسابرسی ایجاد و ستادی ویژه مرکب از سران سه قوه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است. در عرصه بین المللی نیز نزدیک به یک دهه است که دولت جمهوری اسلامی ایران به عضویت کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد درآمده است. اما سؤال این است که چرا با همه این تمهیدات، فساد به کلافی سردرگم و لاینحل تبدیل شده است؟

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود تصاویری از افتتاح پروژهای شهرداری چاف و چمخاله و پروژهای راه و شهرسازی، نماز عبادی سیاسی جمعه کومله و تصویری از مراسم افتتاح آسفالت روستای ملاط منتشر نمود.

 

 

 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و سفیر کنونی ایران در روسیه، پست زیر را در صفحه رسمی خود به اشتراک گذاشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار