کد خبر: ۵۶۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 11 February 2018

تابناک / سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست ۱۸ دانشگاه برتر قاره آسیا را در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی افزود: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ آسیا، کشور سنگاپور عملکرد چشمگیری در این فهرست داشته است، دو دانشگاه برتر این کشور، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور موفق به کسب رتبه‌های اول و پنجم آسیا شدند.

وی افزود: کشور چین دارای ۶۳ نماینده در بین دانشگا‌های برتر آسیا است و دو دانشگاه برتر این کشور، دانشگاه تسینگوآ و پکینگ که رتبه‌های دوم و سوم آسیا را نیز کسب کرده اند.

دهقانی گفت: هنگ کنگ نیز با داشتن ۳ دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر آسیا بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده است. دانشگاه هنگ کنگ با رتبه ۴ آسیا برترین دانشگاه این کشور معرفی شده است.

وی افزود: کشور ژاپن دارای ۸۹ دانشگاه در فهرست سال ۲۰۱۸ آسیا است. برترین دانشگاه این کشور، دانشگاه توکیو است که رتبه ۸ آسیا را کسب کرده است.

دهقانی با بیان شاخص‌های آموزش، پژوهش، استنادات، در آمد صنعتی و وجهه بین المللی به عنوان شاخص‌های اساسی در این رتبه بندی گفت: ایران در سال ۲۰۱۸ دارای ۱۸ دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیا است که در سال ۲۰۱۷ فقط ۱۴ دانشگاه بوده است؛ ایران نه تنها به لحاظ تعداد دانشگاه، بلکه به لحاظ جایگاه نیز در سال ۲۰۱۸ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز معرفی شده، توانسته است جایگاه ۳۷ آسیا را اخذ کند.

وی افزود: دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر نیز با رتبه‌های ۸۳ و ۸۸ آسیا بعد از دانشگاه نوشیروانی بابل رتبه دوم و سوم ایران را کسب کرده اند.

دهقانی گفت: دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علم و صنعت، تهران، علوم پزشکی تهران، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، اصفهان، گیلان، الزهرا، بیرجند، یزد و زنجان به ترتیب دانشگاه‌های مطرح شده در این رتبه بندی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار